Beantwoord

Waar en hoe klok / tijd instellen in Huawei modem


Ik gebruik ouderlijk toezicht om apparaten te blokkeren
hiermee kun je de tijd instellen waarbij deze apparaten niet geblokkeerd word
als ik echter bv instel vanaf 10 uur beschikbaar, is dit pas 11 uur
mijn Vermoeden was dat het modem op Uk tijd staat
waar kan ik de klok van het modem bekijken en instellen?
icon

Beste antwoord door Sander 30 November 2018, 10:09

Bekijk origineel

116 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben er eens ingedoken en denk dat ik het probleem gevonden heb. De Huawei gebruikt standaard pool.ntp.org als tijdserver en time.windows.com als backup.

Deze instelling wordt in de DHCP-handshake op VLAN 100 en 300 overruled door T-Mobile’s NTP-server (10.12.0.20), die alleen op VLAN 100 bereikbaar is.

VLAN 100
VLAN 300

Maar de router kan de tijd alleen via internet ophalen en stuurt het verzoek dus via VLAN 300.

VLAN 300

Daar komt natuurlijk geen antwoord op en zo kan de tijd niet opgehaald worden. De oplossing is dus om de eigen tijdserver uit de DHCP te halen, zodat hij weer pool.ntp.org gaat gebruiken. Dan leven alle Huawei’s weer in het hier en nu.

Sweet eindelijk staat de tijd goed

Bij deze bevestig ik dat het werkt. Dank voor de terugkoppeling van deze verbetering! 

Hoi Lisa,

Ik heb een nieuw modem ontvangen en zonder problemen in gebruik genomen. Heb nu geen Huawei modem meer maar een Zyxel, dus hoort niet meer in dit topic thuis.

Bedankt voor de snelle reactie en goede hulp

Reputatie 7
Badge +4

goedemiddag, ook ik heb het probleem met mijn huawei modem dat de tijd niet goed loopt, (was 2 uur verschil, nu 1 uur verschil), waardoor de tijden bij het ouderlijk toezicht niet goed staan, daarnaast krijg ik in ouderlijk toezicht ook de blokkering van de URL's niet voor elkaar, wat ik ook instel, met http, zonder, met / zonder slash, met *, *xxx*, het lukt niet. Ook alle stappen in deze thread al toegepast, graag zou ik ook een nieuw modem ontvangen als dat mogelijk is, ik heb ook nog een oud modem van huawei, 

mvg.

Alfred

Dat kan onze held @Cal vast wel regelen :) 

Hoi Sander,

Ja hoor,  tijd staat nu goed.  Toppie !!!

Ik neem aan dat ik eind oktober dit verzoek weer moet doen enz. enz. enz,

totdat we van de zomer- en wintertijd af zijn ???

Reputatie 7

Hoi @lily2019 en @Rolie73

 

Ik heb zojuist het verzoek ingediend om de datum/tijd te herstellen! Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten. 

 

 

 

Reputatie 7

Hoi @GGoeij@TBraber@Belker@mrtjphillips@OpaGod en @metaal

 

Het heeft even geduurd, maar het uur tijdverschil zou nu verdwenen moeten zijn op jullie modems. Kunnen jullie dit bevestigen? Sinds afgelopen week is dit aangepast. Excuus voor de vertraging, maar ik ben blij dat het nu goed geregeld is!

 

PS. Hier meer uitleg over het beperken van Wifi na bepaalde tijd op de Huawei: Parental Control.

@Sander hier is het inderdaad aangepast. Bedankt!

Hallo Sander. Ja, inderdaad sinds vorige week staat de klok op het juiste tijdstip. Viel bijna van m’n stoel af. 
kan ik er vanuit gaan dat het in maart bij de overgang naar de zomertijd ook goed gaat ????

Reputatie 7
Hi @metaal In dit geval is het nog steeds 😬. Er zitten deze maand of volgende maand wel updates aan te komen, hopelijk wordt dit issue dan ook opgelost!
Reputatie 7

Hi @Jippej, top dat je dit aangeeft! Goed om te weten dat je zelf al hebt geprobeerd of een factory reset dit kon fixen. Zojuist heb ik een taak voor je ingediend bij de technische dienst met het verzoek om dit op te lossen. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik houd dit graag in de gaten voor je de aankomende dagen. Zodra er iets uitrolt, dan laat ik het direct aan je weten! 💪

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Belker, bedankt voor het doorgeven: ik zal onze collega’s verzoeken de tijd en datum weer correct weer te geven!

Goedemorgen @Jason.
Inderdaad, de juiste tijd wordt weer aangegeven.  
Helemaal top dat dat het op 31-10 automatisch gaat. 

Reputatie 1

Hoi @ktollenaar ,

Ook jouw modem is weer helemaal up-to-date en bevindt zich weer in 2021. Kan je dat vanaf jouw kant bevestigen? 

de teletijdmachine heeft gewerkt, mijn modem is weer in het hier en nu! bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AlfredBlokland, goed dat je jezelf hier meldt! Dit is zeker weten te regelen en zojuist heb ik een verzoek voor je samengesteld en richting de technische dienst gestuurd. Ik verwacht dat je hier deze week nog meer over hoort.

Ik ga je helpen om dit opgelost te krijgen! 🙂

Reputatie 7

Hi @TMTV, dank voor het uitzoekwerk! Het ziet er naar uit dat er geen nieuwe firmware upgrade voor de Huawei meer gaat komen (naast noodzakelijke beveiligingsupdates) omdat we dit modem langzaam aan het uitfaseren zijn. Het aanpassen van de klok zal dus niet zoals het er nu naar uitziet niet veranderd worden.

Reputatie 7
Hoi @GGoeij

Welkom bij de Thuis Community!

Raar dat die tijd net een uurtje afwijkt. Graag kijk ik even mee om dit op te lossen. Ik kon het niet in de handleiding terugvinden. Toch deel ik hem hier graag, want misschien heb ik er overheen gekeken. En er staat nog wat uitleg over Parental Control. Altijd handig! Ook wil ik adviseren om een fabrieksreset uit te voeren. Wellicht dat het modem zich dan uit zichzelf weer in de goede tijdzone zet.

Laat je weten hoe het je vergaat? Dit soort puzzels zijn altijd interessant!

Hallo Sander,  Bedankt voor je snelle reactie.  Ik heb geen fabrieksreset uitgevoerd.

Ik wacht in spanning af :-)

@Sander: De datum en tijd zijn aangepast bij ons, maar de tijd is 1 minuut sneller. Dank je wel!

Reputatie 7

Hoi @lily2019 en @Rolie73

 

Ik heb bevestiging dat de datum/tijd bij jullie nu goed staat. Kunnen jullie dat ook bevestigen? :sunglasses:

Reputatie 7

Hoi @lily2019 ,

Ik heb zojuist gevraagd aan @Sander of de wijziging opnieuw kan worden uitgevoerd, zodat de tijd weer helemaal goed komt te staan. Ik vermoed inderdaad dat de storing roet in het eten heeft gegooid. Excuus voor het ongemak! 

Reputatie 7
Badge +16

Je hebt helemaal gelijk en ik zou dit met alle liefde voor je in orde willen maken, maar dat gaat momenteel niet. Ik snap dat dit hinderlijk is en verontschuldig me voor de lange wachttijd, maar ik beloof je dat er licht aan het eind van de tunnel is!

Reputatie 7

Hi @Belker

 

Kun je al testen? Volgens mij zou het nu weer goed moeten staan!

Reputatie 6

Hoi @ktollenaar en @lily2019, goed dat jullie aan de bel trekken! 

@ktollenaar bij jou staat de tijd weer goed ingesteld, excuses voor het ongemak!

@lily2019 ik kan op basis van de gegevens in je profiel jouw abonnement niet vinden. Zou je mij een privébericht willen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je klantnummer? Dan wordt het voor jou ook zo snel mogelijk aangepast!

Reageer