Beantwoord

Waarom geen internet en televisie (Apeldoorn)?

  • 24 February 2021
  • 22 reacties
  • 388 Bekeken

Waarom hebben we voor de derde keer deze maand geen internet en televisie in Apeldoorn? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 25 February 2021, 08:43

Bekijk origineel

22 reacties

Hier zelfde probleem sinds gisteren, bij jullie al opgelost?

Nee nog steeds niet... drie weken klant en pas 7 dagen internet.…

 

In deze tijden van thuiswerken kan dit echt niet. 

Hmm ik ben ook sinds begin februari klant, bizar

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Josien80 @thomas77 

Er is een storing in Apeldoorn, check hier voor updates.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

Fijn Waqqas dat er nu eindelijk een update staat. Tot op heden was alles online niet vindbaar. Hopelijk snel een oplossing! Of een verwachte eindtijd. 

Reputatie 7
Badge +15

@Josien80 

De storingstopic is meestal 24/7 up to date en de storing staat er al vermeldt vanaf die datum en tijd (24 februari 11:15).

Nee hoor... ik en velen met mij bekijken dit topic al sinds gisterenochtend. Tot voor kort stond hier niets. Dat bleek ook uit mijn contract met de klantenservice vanmorgen. Die zagen daar zelf ook niets staan. 

Reputatie 7
Badge +15

Zou kunnen dat ze het later door hadden...

Probleem was gisterenochtend al bekend zei de klantenservice. De jongen die ik aan de lijn had zei dat ze gisterenochtend overspoeld werden met telefoontjes uit Apeldoorn. Maar de website werd steeds niet bijgewerkt. Op mijn persoonlijke pagina staat ook nog steeds dat er geen storing is op mijn adres. Alleen in de community nu gelukkig wel. 

Weet je... een storing kan. Maar ik zei die jongeman vanmorgen ook: zorg dan dat je website actueel is. De medewerkers van de klantenservice moeten toch ook gek worden van de telefoon terwijl het gewoon online gevolgd niet kunnen worden? 

 

Hij gaat mij aan dat hij er wel van zou maken dat online ook iets te volgen was. Gelukkig is dat nu gebeurd. 

Reputatie 3

Hi @Sander, kan jij ons uitleggen waarom het T-Mobile 26uur kost om een aannemer op een mogelijke storing locatie te krijgen? Dat er een verstoring is, prima maar de communicatie hier om heen kan TMO nog iets van leren.

Reputatie 7

Hi @LRvdLinden In dit geval lukte het de netbeheerder gisteren niet meer om een monteur ter plaatse te krijgen en is dit vanochtend gebeurt. Na onderzoek moest er een ander team aangestuurd worden (niet elke monteur kan alles) waar dan ook weer wat tijd overheen gaat. Wat betreft de communicatie, we hebben zelf ook niet altijd alle informatie en dit is ook lang niet altijd nodig, het belangrijkste is dat het bekend is, dat er actie wordt ondernomen en dat het zo snel mogelijk verholpen wordt. Daar gaan we natuurlijk altijd voor!

Zojuist lees ik dit bericht, is dit de oorzaak? Tijdstip klopt exact met tijdstip waarbij mijn t-mobile glasvezel weg viel. https://www.destentor.nl/apeldoorn/gebroken-kabel-bij-kpn-zorgt-voor-grote-storing-in-apeldoorn~a51a7139/

Reputatie 7

Hi @thomas77 Dat zou zeker kunnen, het zou in ieder geval om een glasvezelbreuk gaan. Ik heb het storingstopic zojuist weer van een update voorzien. Ze zijn met herstelwerkzaamheden bezig maar ze hebben het nog niet op kunnen lossen. Wordt vervolgd! 

Reputatie 3

Hi @LRvdLinden In dit geval lukte het de netbeheerder gisteren niet meer om een monteur ter plaatse te krijgen en is dit vanochtend gebeurt. Na onderzoek moest er een ander team aangestuurd worden (niet elke monteur kan alles) waar dan ook weer wat tijd overheen gaat. Wat betreft de communicatie, we hebben zelf ook niet altijd alle informatie en dit is ook lang niet altijd nodig, het belangrijkste is dat het bekend is, dat er actie wordt ondernomen en dat het zo snel mogelijk verholpen wordt. Daar gaan we natuurlijk altijd voor!

@Brian ben het niet helemaal met je eens. We praten hier over een kabelschade. Jullie zijn in deze afhankelijk van KPN. Dat maakt het lastig in dit verhaal. Maar communicatie over de voortgang is belangrijk m, zeker ten tijden met thuiswerken. Hebben jullie geen SLA met KPN?  https://www.destentor.nl/apeldoorn/kpn-vreest-dat-grote-storing-in-apeldoorn-nog-uren-gaat-duren~a51a7139/

Los van de grote actuele storing heb ik heb al ruim een week geen internet meer via glasvezel (Apeldoorn Oost) Daarvoor ook al eerder een paar dagen zonder gezeten maar werkte het spontaan voor enkele dagen weer.

Nu blijkt er sinds vorige week donderdag een probleem met het signaal vanaf de centrale/pop locatie naar mijn woning. Volgens mij staat die pal voor de deur aan de overkant van de straat. Monteur erbij geweest maar kan tot zijn eigen frustratie (wat hem overigens siert) niets betekenen omdat de infrastructuur van KPN is en hij geen toegang heeft tot de centrale om iets na te kijken.

Hoe lang moet ik nog zonder diensten zitten en hoe lang mag zo'n storing eigenlijk duren voordat het geëscaleerd wordt en er iets in gang gezet wordt? 

Ook hier in postcodegebied 7321 sinds half tien storing , ook na de T-Mobile melding om 22:30 dat het zou zijn opgelost.

 

Hier werkt het inderdaad ook nog niet. Wel de mail ontvangen dat alles weer zou moeten werken, maar zelfs na meerdere keren herstarten van de modem nog steeds geen internet.

Volgens andere kanalen ligt de hoofdleiding door midden en hebben we "geluk" als ze het vandaag opgelost krijgen. Hoezo geven jullie een mail gehad dat het opgelost is? Hier niks gehad...

Reputatie 3

Een hoofdader heeft 96 of 144 vezels. Reparatie tijd van een dergelijke kabel ligt tussen de 4 a 6 uur incl opgraven en meten en geen 3 dagen. 

Ik vind het ook lang duren. Maar bij jullie dus ook nog steeds geen verbinding. Dit is wat elders geschreven werd:

 

"Mijn man heeft gisteravond een oude collega gebeld hij is ook monteur de hoofdkabel ligt door midden nu moet die opnieuw aangelegd worden tja daar gaat tijd in zitten als we geluk hebben is het vandaag verholpen anders moeten ze morgen ook werken."

Dag 3 zonder internet gestart (pc 7321). Nog maar weer een databundeltje bijkopen :(
geen melding gehad van TMob. Laatste update van op het topic van TMob is van gistermiddag 16.00. Toen was het zeker einde werkdag….:disappointed:

Lijkt nu gefixed.
na 3 dagen zonder internet/tv lijkt het weer te werken
afwachten of het stabiel is

Reageer