Beantwoord

waarom moet het oplossen van een storing zoolang duren

  • 6 December 2020
  • 64 reacties
  • 1676 Bekeken

Reputatie 1

We hebben nu al 10 dagen geen internet (op 5 december zowaar wel). Wel na 7 dagen een nieuwe modem geïnstalleerd door een monteur van Guideon. Probleem 30 minuten opgelost daarna weer hetzelfde. Nu blijkt het probleem bij de glasvezel leverancier te liggen. Dat is KPN maar tot op heden werkt alles nog niet. Eerst zegt de klantenservice binnen 2 dagen is het probleem wel opgelost. Nu vandaag krijg ik te horen het kan nog wel 5 dagen duren (vanaf vandaag wel geteld). Je betaald om internet geleverd te krijgen maar echt tot een resultaat heeft het nog niet opgeleverd. Het enigste wat je kan krijgen is een link mits je een mobiel abonnement van T Mobile hebt. Dat heeft onze dochter maar die is niet 24 uur per dag thuis. Blijkbaar word het probleem afgeschoven en zie maar wanneer je weer internet heb. Niet echt 2020.

icon

Beste antwoord door Brian 24 December 2020, 14:41

Bekijk origineel

64 reacties

Reputatie 7

Fijn om te horen dat er schot in de zaak zit @willem64! Laat je ons weten hoe het bezoek is afgelopen? Ik ben benieuwd! 

Reputatie 1

De monteur van Reggifiber is net geweest en heeft de kabel laten doormeten. De glasvezel is helemaal in orde en werkt perfect zegt de monteur. Het probleem ligt toch bij T- Mobile. Heb net weer de klantenservice aan de lijn gehad. Ze sturen vandaag/morgen een nieuwe modem (inclusief converter) op. Blijkbaar hebben wij het oude model nog werd me verteld. Hopelijk is het probleem dan opgelost. Als we zelf alles verwisseld hebben.

Reputatie 7

Hoi @willem64,

Goed om te weten waar nu precies het probleem is. Ik ben benieuwd of de swap de gewenste resultaten geeft. Bedankt voor de updates! Deze worden zeker weten gewaardeerd! 😉

Reputatie 1

Kreeg gistermiddag een mail van de klantenservice over de bezorging via PostNL. Maar afgelopen dinsdag kreeg al een mail dat het pakket verzonden was. Vandaag zou het pakket bezorgd worden maar niemand geweest. Net gecheckt waar het pakket is, blijkt het nog niet verwerkt te zijn. Nu staat het erop voor as. dinsdag. We zullen het zien heb er weinig vertrouwen in dat het voor de kerst binnen is. Hadden van T-Mobile net zo goed een monteur kunnen sturen (binnen 5 werkdagen). Had het sneller gegaan dan nu met het verzenden van de modem en media converter. Hopelijk werkt het dan wel anders zitten we tot 2021 zonder internet etc. 

Zit niks anders op dan maandag weer te gaan bellen met de klantenservice mbt een 7 dagen strippenkaart voor internet. 

Ben er wel achter gekomen dat je beter een contract kan afsluiten met degene die de kabel in beheer heeft. Dan waren we allang van het probleem af geweest. 

 

Reputatie 1

@Boris 

Vandaag weer eens gebeld met de klantenservice mbt het verzonden pakket (nieuwe modem etc). Heb bij Track & Tracé van Postnl gecheckt of het wel afgeleverd is bij PostNL.  Maar tot nu toe nog  steeds niet, ze hadden beter een monteur kunnen sturen die is er "binnen 5 werkdagen". Nu duurt het nog langer een gebed zonder eind. Weer een voucher gekregen maar dat is maar een klein pluspuntje. Als onze dochter moet werken hebben wij er niks aan. 

 

Nu word er een onderzoek gestart naar het pakket binnen T-mobile, wat gaat er fout etc. intern. 

 

Toen we het contract afsloten bij T-Mobile 1,5 jaar geleden had ik goede verwachtingen er van. Nu niet meer als kennissen vragen wat vond je van T-Mobile. Dan kun je het antwoord wel raden. Mbt de klantenservice die jongens en meiden willen mee denken daar zeg ik niks van. Maar voor de rest is het gewoon k"t. 

Reputatie 7

Hoi @willem64 ,

Dank je wel voor de terugkoppeling! Ik baal enorm van de situatie en had gehoopt dat het sneller was opgelost. Gelukkig zie ik dat het pakketje inmiddels onderweg is en morgen wordt bezorgd. Het einde van de perikelen komt steeds dichter in zicht. Excuses voor het ongemak!  

Reputatie 1

@Boris   volgens u is het pakket onderweg maar dat is het al sinds vorige week dinsdag. Daarbij afgelopen zaterdag zou het volgens T-Mobile afgeleverd worden. PostNL site gaf aan pakket nog niet verwerkt of afgegeven. Zaterdagmiddag om 12.00 het even weer gecheckt toen werd het vandaag. Maar de informatie van PostNL blijft hetzelfde, pakket nog niet verwerkt of afgegeven. Net weer even gecheckt nu word het morgen gebracht mits het pakket is verwerkt of afgegeven.  

 

Is het pakket wel afgegeven bij PostNL, het is bij T-Mobile echt een zooitje ongeregeld bij mekaar. Als ze nu gewoon eens doorzetten en even opbellen met de mededeling. Sorry dat het zolang geduurd heeft en vandaag (22-12-2020) heeft u gewoon weer internet etc. Dat is het probleem oplossen, stuur vandaag gewoon een monteur met spoed. Blijkbaar boeit het ze geen ene reet dat klanten langdurig zonder internet etc zitten. 

Reputatie 1

@Boris gaat er trouwens wel eens wat goed en dat het professioneel word opgelost. Daarbij wil ik een klacht indienen over hoe onprofessioneel dit probleem word aangepakt. Ik ben nu echt kwaad hierover, je word niet serieus genomen door T-Mobile als klant. 

Reputatie 1

@Boris 

Verwacht: morgen tussen 09:00 en 11:30

Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt

Was na  zaterdag ineens dinsdag en nu weer morgen. 

Pakket is nooit verstuurd het ligt nog ergens bij jullie. 

Reputatie 1

@Boris 

Net weer gebeld met de klantenservice. Kreeg te horen dat de technische dienst van T Mobile gisteren pas het pakket verstuurd hebben. En niet vorige week dinsdag, zoals er gemaild en verteld werd. Heb gezegd dat die klojo (lulhannes) onder zijn kooten getrapt moet worden. Wees eens eerlijk en recht door zee hierover. Heb de klantenservice verteld dat hij hiervan een melding mag maken. Vind het ronduit slecht hoe hiermee word omgegaan intern bij T-Mobile. 

 

Hopelijk hebben we de spullen voor de kerst binnen en dan hopen dat het werkt. Anders zijn de rapen gaar, reclame van mij hoeven ze niet te verwachten meer. Ben er helemaal klaar mee, hoe alles gegaan is. 

Reputatie 1

@Boris 

Bezorgtijd nog onbekend

Pakket is nog niet door PostNL ontvangen

 Verwacht dat het pakket pas na de kerstdagen bezorgd word. 

Echt een Top Service van T-Mobile.

Reputatie 1

Heb net via de mail een klacht ingediend over de "Top Service" van T-Mobile. 

Ze zullen er wel niks mee gaan doen net zoals het goed en snel afhandelen van een probleem. Het is net zo traag als dikke stront tegen een berg op.

Reputatie 1

@Brian 

@Boris 

Op mijn persoonlijke pagina, mbt bestellingen staat er niks vermeld. Dus is het pakket afgelopen maandag wel verzonden. Of ligt het nog steeds in het magazijn om verzonden te worden. Wil graag een reactie hierop, anders bel ik straks maar weer even met de klantenservice. Tenminste als je er door komt. 

@willem64 heb zojuist met interesse je verhaal gelezen en moet je zeggen dat het zeer herkenbaar is! Dit verhaal beschrijft precies het sentiment dat ik deel vwb de klantenservice van T-Mobile! Het is echt vreselijk hoeveel er fout gaat daar en hoe amateuristisch en ongeïnteresseerd T-Mobile omgaat met klanten zoals jij die gewoon dagen, weken, soms maanden met géén of een slechte internetverbinding te kampen hebben. Ik werk uitsluitend vanuit thuis voor een Amerikaanse werkgever en heb veelal online vergaderingen die regelmatig onderbroken moeten worden omdat mijn verbinding weer traag is of helemaal wegvalt. Onacceptabel! Voor de gezelligheid voeg ik hier mijn meest recente ervaring met T-Mobile’s klantenservice toe:

Ik reset dus een aantal keer per week mijn modem (want dat is T-Mobile’s “magische oplossing”) en daarover heb ik 3 weken geleden bij de klantenservice maar eens melding gedaan. Er moest een monteur aan te pas komen en die zou binnen een paar dagen contact opnemen. Wat denk je? Het is nu bijna 3 weken later … ik hoor helemaal niets! Ik heb via de chat contact opgenomen en eerste reactie was “Ik zie helemaal geen opdracht in het systeem staan, ga even verder kijken.” - lekker begin dus! Daarna: “Het ligt op dit moment bij IT” en “Het probleem is duidelijk: management vlan. Dat wordt nu door IT uitgezocht. Monteur of een ander modem had niet geholpen, probleem zit in het signaal zelf” … en daar moest ik het mee doen!

Helemaal geen notie van “oh shit, deze klant zit al drie weken op een reactie te wachten”! nee hoor! In plaats daarvan krijg je een soort van “anders nog iets?”

Ik heb dus nog even doorgevraagd of er een indicatie was voor wie/wat/wanneer/waar en daarop kreeg ik “Kan ik eerlijk gezegd niets over zeggen, ik heb daar totaal geen inzicht in” … toen ik vroeg of er dan iemand was die er wel iets over kon zeggen - “Nee, in ieder geval niemand die telefonisch te bereiken is” … dat is handig- een 1e lijns agent die geen 2e lijn heeft om verder te onderzoeken! Sjonge jonge! de agent heeft dus maar een intern bericht gestuurd en hoopt dat een collega daar gauw op reageert …

Verder vroeg ik of ik deze case ergens online kan volgen en, niet geheel verrassend, het antwoord daarop was “Nee, dat kan niet”

Mijn laatste vraag was of ik nu kon verwachten dat er iemand contact met mij zou gaan opnemen? of dat ik het morgen nog maar een keer moest proberen via telefoon/chat … daarop kreeg ik dit verrassende antwoord:

“Ik ga er vanuit dat het probleem is opgelost en dat u via de mail op de hoogte wordt gehouden”

Ik weet niet hoe de agent daar ineens vanuit kan gaan! Wellicht heeft hij/zij dezelfde magische krachten die er voor zorgen dat een modem na een reset weer goed werkt!

in ieder geval is het probleem duidelijk: management vlan … dussssss … geen idee wat ik daar mee aanmoet maar het klinkt wel spannend! Hebben ze een probleem met hun management vlan? en kunnen ze daarom niet met mijn modem communiceren? Zo ja, stuur dan die beloofde monteur langs! Oh nee, laat maar want monteurs van Guideon hebben standaard toch geen nieuwe modems bij zich volgens de klantenservice - als er een nieuw modem nodig is dan moet dat eerst intern aangevraagd worden en dat is weer een andere afdeling, enz., enz.

Ik snap dat er allerlei interne processen zijn maar daar mag de klant gewoon niets van merken! Ik weet zeker dat klanten het helemaal niet erg vinden als iets wat langer duurt maar wat ik absoluut niet snap is dat je de klant niet op de hoogte houdt van de voortgang! Geen online support systeem waar ik mijn case kan zien? Zelfs de overheid heeft een online berichtenbox! En daar wil je niet eens mee vergeleken worden! T-mobile anno 2020 - kan echt niet!

Trouwens, om dit bericht te sturen kon ik niet inloggen met mijn t-mobile thuis account maar wel met mijn t-mobile mobiel account … ook zo lekker handig die twee verschillende systemen :rolling_eyes: - word vast onderhouden door diezelfde IT afdeling die een probleem heeft met hun management vlan… pffff

T-Mobile - GOGOGO? The unlimiteds? dacht het niet ...

Reputatie 1

Goedemorgen,  wees blij dat u weer wat heeft voor de kerstdagen. Bij T-Mobile kunnen ze alleen maar goed euro's binnen. Maar mbt "service, snel en professioneel problemen oplossen" helemaal niet. Het boeit de medewerkers geen ene reet of het werkt. Als je belt hang altijd 30 minuten aan de lijn. De klantenservice leest een standaard verhaal op wat het programma aangeeft. In ons geval zitten wij al 1,5 week te wachten op een nieuwe modem/converter. Verzenden zou sneller gaan als via een monteur.  Wat blijkt nu ze hebben helemaal niks verzonden. Ze zitten al ruim 1,5 week in de kerstsferen en denken aan hun "wel verdiende vakantiedagen". 

Mbt de moderators die roepen maar wat allemaal. Ze beloven soms iets maar je kunt er niks mee. 

Reputatie 1

@Boris @Brian 

Vanochtend vroeg weer eens gebeld met de klantenservice want overdag kom je er niet door minimale wachttijd 40 minuten. Dus om 07.27 uur gebeld na ca 5 minuten iemand aan de lijn. Netjes te woord gestaan en wat blijkt nu tot mijn verbazing het pakket is wel op 18 december verstuurd. Ook kreeg ik te horen dat het een puinhoop is bij je raad het nooit T-Mobile. De communicatie tussen verschillende afdelingen loopt niet echt soepel. Voor ons niets nieuws onder de zon maar blijkbaar zijn ze er nu achter gekomen. Ook kreeg ok te horen dat zijn collega niet had moeten zeggen dat het pakket afgelopen maandag pas was verstuurd. Dus het continu aan klanten niet de waarheid te vertellen zit er nog steeds ingebakken. Maar hebben wij er aan niks helemaal niks. Weer een spoed bericht uitgezet maar het kan zeker 2 dagen duren voordat ze gaan oppakken. Nu met de kerstdagen er tussen word dat dus aankomende dinsdag (29-12-2020). Dus voordat we dan het pakket binnen hebben is het nieuwjaar. 

Ps: de medewerker van de klantenservice vertelde me dat monteurs van Guideon helemaal geen nieuwe modems in hun auto hebben. Ze moeten die aanvragen zodat de klant een nieuwe modem/converter krijgt opgestuurd. 

Dus ook daarin word je voor de gek gehouden door de "service van T-Mobile". Je krijgt gewoon de modem van de vorige klant die al niet goed functionerende. 

Ze moeten de reclame maar eens veranderen  in:

T-Mobile- "NoNoGo" Deals. 

Reputatie 7

@Verkurkie We zijn voor jou nog steeds bezig, excuses dat het zo lang duurt. Een inkijk in je verzoek zou mooi zijn maar veel meer dan “er wordt nog aan gewerkt" zal je dan niet zien. Dat gezegd hebbende gaan we dit zeker oplossen, geen zorgen!

@willem64 Voor jou is het pakket inderdaad verstuurd vanuit ons logistieke centrum maar ik zie dat hij nog niet aangekomen/verwerkt is bij Post NL. Ik snap dat je baalt van de vertraging maar het is op het moment erg druk met de pakket bezorging, dat is je vast niet ontgaan met alle reclames die hierover voorbij komen. We hebben hier ook een topic over geopend. Uiteraard staat het je vrij om contact op te nemen maar hier gaat het niet sneller door. Inmiddels is er wel een Track & Trace beschikbaar, hiermee kan je de status volgen wanneer Post NL het pakket verwerkt heeft en komt bezorgen.

Het klopt dat de monteur standaard geen installatiepakket bij zich heeft, deze worden normaal gesproken vóór de installatie bij je bezorgd. We hebben zelf al maatregelen genomen en versturen de pakketten al twee weken van te voren in plaats van een week maar we werken dat er soms alsnog vertraging is in de bezorging.

Reputatie 1

@Brian 

Uw citaat: Het klopt dat de monteur standaard geen installatiepakket bij zich heeft, deze worden normaal gesproken vóór de installatie bij je bezorgd.

 

Wij waren al klant en de monteur haalde achteraf gewoon een kapotte modem uit zijn auto. En vul dan het formulier in dat de reparatie geslaagd is zonder uitgebreide controle.

Met betrekking tot de Track & Tracé van PostNL gaf eerst aan dat zaterdag geleverd werd en daarna dinsdag en daarna geen details.  Daarbij lopen de meningen uiteen bij T-Mobile mbt de verzend dag. 

Maar blijkbaar kijken ze bij T-Mobile er anders tegenaan. 

En daarbij het probleem afschuiven op PostNL  is bullshit. Het ging vanaf de melding al fout en dat weten ze ook bij T-Mobile. Het is een chaotische organisatie met kneusjes aan het roer. 

 

Het is gewoon bizar dat het zolang moet duren maar daar heb je als klant niks aan. 

Mbt het bellen met de klantenservice, als we dat niet gedaan hadden zaten we over 3 mnd nog zonder internet. 

In de ogen van T-Mobile doen ze er alles aan op papier. In de realiteit is het anders.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @willem64, in het volgende topic geef ik naar aanleiding van een ander bericht van jou de onderstaande reactie: tmobile thuis problemen 

“Hi @willem64, via PostNL hebben wij jou een nieuw modem opgestuurd en deze is een uur geleden afgeleverd. Zou je kunnen terugkoppelen of je hiermee weer bereikbaar bent? Momenteel zie ik namelijk niet veel op de verbinding gebeuren. Ik hoor het graag, en verdere stappen wil ik zeker voor je ondernemen mocht dat nodig zijn.”

Je hebt er volledig gelijk in dat het oplossen van jouw probleem veel te lang duurt, en hiervoor wil ik ook wederom onze diepe excuses aanbieden. Hoewel wij een drukke periode hadden verwacht, hebben wij de daadwerkelijke drukte, ook bij PostNL, onderschat. Ik ben het ook zeker met je eens dat er altijd en overal ruimte is voor verbetering, maar ik wil je wel graag vragen om respectvol met ons om te gaan. Daarnaast wil ik je bedanken voor je feedback, dat waarderen wij zeker, en ik zorg er zeker voor dat wij dit meenemen om in de toekomst onze processen verder te verbeteren.

Reputatie 1

@Cal 

Ik heb het pakket uiteindelijk na veel gezeur.

Alles geïnstalleerd zoals de stekkers zaten. Maar kreeg een melding geen internet verbinding. Weer maar eens gebeld met de klantenservice en na 30 minuten wachten eindelijk iemand aan de lijn. Werd me verteld dat ik de Zyxel T50 en converter niet zelf mocht aansluiten.  Heb verteld dat een collega van haar het sneller vond gaan dan via een monteur. De FO lampje branden uiteindelijk bleek dat de poorten van de converter niet goed stonden. Anders had er alsnog een monteur moeten komen. Voorlopig werkt alles nog naar behoren. Als ze gelijk een nieuwe modem en converter hadden geïnstalleerd via de monteur. Had dat veel bellen en irritatie kunnen voorkomen. Na 28 dagen van geen internet/WiFi. 

Nu eindelijk weer internet en WiFi.  

Reputatie 1

@Cal 

Ik heb al gereageerd in de andere topic. 

Maar er is veel mis mbt de monteurs die jullie in huren. Daar begint alle ellende mee, als die hun werk goed doen scheelt Dat veel tijd en geld. Als je het forum goed leest is een modem of converter het probleem. De monteur zegt dat je een nieuwe modem krijg maar plaats gewoon een oude van een vorige klant weer. En is binnen no time weer vertrokken. Daar valt veel te halen mbt service verlengd. Maar je moet goed begrijpen dat PostNL hier buiten staat mbt leveren. Die hebben elk jaar een probleem mbt afleveren. Pak een 2e pakket leverancier er bij in nood. DHL levert 7 dagen per week pakketten af. PostNL normaal 5 dagen en nu rond de feestdagen 6 als je geluk heb. 

Maar geïrriteerd raak je er wel van en dan ben ik zeker niet de enige klant van T-Mobile. Een storing moet maximaal binnen 2 weken opgelost zijn en niet na een maand. 

 

Dan zal ik kort door de bocht zijn voor jullie. Misschien is dat niet goed te praten maar het bedrijfsleven is hard en genadeloos. Ben dat gewend als bedrijfsleider van 3 kwekerijen die ik run. Geen tijd voor discussie en er om heen draaien. Je moet spijker met koppen slaan, alleen zo krijg je goede feedback etc. 

Maar nu werkt het hopelijk geen problemen meer. 

Werk ze nog vandaag. 

 

@Cal

Ik heb al gereageerd in de andere topic. 

Maar er is veel mis mbt de monteurs die jullie in huren. Daar begint alle ellende mee, als die hun werk goed doen scheelt Dat veel tijd en geld. Als je het forum goed leest is een modem of converter het probleem. De monteur zegt dat je een nieuwe modem krijg maar plaats gewoon een oude van een vorige klant weer. En is binnen no time weer vertrokken. Daar valt veel te halen mbt service verlengd. Maar je moet goed begrijpen dat PostNL hier buiten staat mbt leveren. Die hebben elk jaar een probleem mbt afleveren. Pak een 2e pakket leverancier er bij in nood. DHL levert 7 dagen per week pakketten af. PostNL normaal 5 dagen en nu rond de feestdagen 6 als je geluk heb. 

Maar geïrriteerd raak je er wel van en dan ben ik zeker niet de enige klant van T-Mobile. Een storing moet maximaal binnen 2 weken opgelost zijn en niet na een maand. 

 

Dan zal ik kort door de bocht zijn voor jullie. Misschien is dat niet goed te praten maar het bedrijfsleven is hard en genadeloos. Ben dat gewend als bedrijfsleider van 3 kwekerijen die ik run. Geen tijd voor discussie en er om heen draaien. Je moet spijker met koppen slaan, alleen zo krijg je goede feedback etc. 

Maar nu werkt het hopelijk geen problemen meer. 

Werk ze nog vandaag. 

 

Volledig met je eens.

T-Mobile legt de verantwoordelijkheid bij de 3e partijen die ze gebruiken, maar daar heeft de klant niks mee te maken aangezien wij een contract met T-Mobile hebben en niet met PostNL of Guidion.

Ik snap ook niet dat T-Mobile verbaast is dat iemand niet meer zo schappelijk is als ze een maand geen internet hebben.

ik heb overigens ook nog geen internet. 

@Cal goed dat je e.e.a. in de gaten houdt & dat je begrip toont. Wederzijds respect is uiteraard een goede zaak maar ik heb ik wel veel begrip voor de reacties van @willem64 want op een gegeven moment raakt het geduld gewoon op. Ik zit zelf ook alweer bijna een maand te wachten op een oplossing voor mijn probleem en ook in mijn geval zijn er allerlei onduidelijkheden & tegenstrijdige berichten en heen & weer ge-ping/pong tussen interne & externe partijen!

Als elke keer maar weer blijkt dat de klantenservice door jullie eigen klanten als slecht wordt ervaren, dan vraag je je toch echt af of de feedback wel goed tot jullie doordringt / serieus wordt genomen! En het kan zo anders! Ook bij T-Mobile! Ik ben jarenlang klant geweest van T-Mobile in de USA (niet helemaal hetzelfde, maar toch) en als er daar ook maar iets niet naar wens is dan weet je niet wat er gebeurd! De klant is echt koning! Meteen actie - probleem oplossen - niet volgende week maar nu! Ze doen er echt alles aan om je tevreden te houden - nieuw modem de volgende dag in huis of gewoon ophalen in een winkel - toegang tot het support systeem zodat je de case zelf kunt volgen - geen geneuzel met monteurs van een derde partij die pas twee weken later beschikbaar zijn - meteen schakelen met tweedelijns support als dat nodig is i.p.v. een intern bericht en dan maar hopen dat iemand het oppakt - en als alles opgelost is krijg je een flinke korting op je abonnement of een verhoging van je data bundel/snelheid of wat dan ook - als je maar klant van ze blijft! Dat zit in het DNA v/h bedrijf.

Allemaal processen die geoptimaliseerd kunnen worden! Er zijn zat voorbeelden van bedrijven waar ze het wel goed voor elkaar hebben. Het proces piept en kraakt aan alle kanten en dat heeft negatieve impact op jullie kwaliteit - en daar moet iemand hogerop binnen T-Mobile toch bezorgd over zijn… je krijgt geen Michelin sterren als alles in de keuken niet 100% perfect loopt

Reputatie 7

Vooropgesteld: ik ben superblij dat @willem64 nu met het nieuwe Zyxel modem weer goed internet en Wifi heeft! Superfijn! Weet dat wij, net als in de USA voor tevreden klanten gaan en hier alles aan doen. Ook bij Willem hebben we vele stappen gezet om het werkend te krijgen. Ik wil hier ook zeker melden dat wij supertrots zijn op onze monteurs die dag in dag uit weer bij al onze klanten op de stoep staan, meestal binnen onze zeer scherpe omlooptijden. Zeker in deze tijd is het echt een uitdaging en risico om bij iedereen over de vloer te komen. Dat er soms iets fout gaat, is niet prettig, maar een foutje is menselijk. Een monteur kan soms ook iets missen. We hergebruiken modems soms, dat kan ook helemaal geen kwaad. De levensduur van een modem is niet zo kort. 

 

Ik ben ook blij met al deze feedback. Als er dingen structureel fout gaan, dan wil ik dat graag weten. Individuele fouten onderzoeken we ook en bundelen we om te kijken of er toch iets algemeens uit te halen valt. Als je één forum of de social kanalen van één provider naloopt kan je tot de conclusie komen dat er iets grondigs misgaat. Ik raad daarom aan om ook eens bij de buren te kijken. Het verbaast mij niet dat T-Mobile tot beste provider is uitgeroepen in 2020. 

 

Kunnen er dingen beter? Ongetwijfeld en daar wil ik iedereen in dit topic (en de hele community) hartelijk voor danken. We hebben hier al zoveel zaken aangekaart, verbeterd en doorgevoerd, mede door jullie feedback. Ik wil echter wel een lans breken voor onze monteurs en ervoor waken dat er een algemeen beeld geschetst wordt op basis van enkele individuele cases. 

 

PS. Willem: ik heb enkele berichten in andere topics die direct verband hadden met dit topic hier naartoe gezet. Op die manier houden we de community overzichtelijk en weten we zeker dat we geen berichten missen of dat een topic een afslag neemt. 

Reputatie 1

@Sander 

Dat T-Mobile uitgeroepen is tot beste provider 2020 gefeliciteerd. 

Citaat: We hergebruiken modems soms, dat kan ook helemaal geen kwaad. De levensduur van een modem is niet zo kort. 

Het hergebruiken van een geen kwaad mits weet of er niks kapot is. Maar daar gaat het fout zoals in onze situatie kregen we een modem die al niet functioneerde bij een andere klant. Gewoon vervangen is veel goedkoper dan eerst een monteur sturen die niet veel doet. Daarna de KPN inschakelen omdat jullie vermoeden dat het aan het glasvezel lag. 4x een voucher geven doordat het niet werkt. 

 

Alles bij mekaar was de gehele situatie goedkoper uitgeweest als de apparatuur gelijk vervangen was. Maar ook een hoop irritatie bij de klant want het heeft gezien onze situatie veels te lang geduurd. 

 

Met goede service voorkom je klachten en krijg je goede mond op mond reclame. Dat zal in onze situatie niet gebeuren. 

Nog een tip van de vele: Doe gelijk bij het verzenden van een nieuwe modem etc ook een retourformulier. Nu moet ik wachten op een mail voor de retour gegevens. Tijd kost geld maar alles gaat moeizaam. Je moet zelf continu erachteraan. Daar erger ik en vele andere klanten zich aan. 

Ook gebruik niet iedereen het forum om zijn frustratie en probleem te uiten. 

Hopelijk leren jullie van de fouten maar ik heb mijn twijfels. 

Ben benieuwd wanneer ik de mail krijg voor het retour formulier.

Reageer