Beantwoord

waarom moet het oplossen van een storing zoolang duren

  • 6 December 2020
  • 64 reacties
  • 1676 Bekeken

Reputatie 1

We hebben nu al 10 dagen geen internet (op 5 december zowaar wel). Wel na 7 dagen een nieuwe modem geïnstalleerd door een monteur van Guideon. Probleem 30 minuten opgelost daarna weer hetzelfde. Nu blijkt het probleem bij de glasvezel leverancier te liggen. Dat is KPN maar tot op heden werkt alles nog niet. Eerst zegt de klantenservice binnen 2 dagen is het probleem wel opgelost. Nu vandaag krijg ik te horen het kan nog wel 5 dagen duren (vanaf vandaag wel geteld). Je betaald om internet geleverd te krijgen maar echt tot een resultaat heeft het nog niet opgeleverd. Het enigste wat je kan krijgen is een link mits je een mobiel abonnement van T Mobile hebt. Dat heeft onze dochter maar die is niet 24 uur per dag thuis. Blijkbaar word het probleem afgeschoven en zie maar wanneer je weer internet heb. Niet echt 2020.

icon

Beste antwoord door Brian 24 December 2020, 14:41

Bekijk origineel

64 reacties

Reputatie 1

@Cal 

Ik heb het pakket uiteindelijk na veel gezeur.

Alles geïnstalleerd zoals de stekkers zaten. Maar kreeg een melding geen internet verbinding. Weer maar eens gebeld met de klantenservice en na 30 minuten wachten eindelijk iemand aan de lijn. Werd me verteld dat ik de Zyxel T50 en converter niet zelf mocht aansluiten.  Heb verteld dat een collega van haar het sneller vond gaan dan via een monteur. De FO lampje branden uiteindelijk bleek dat de poorten van de converter niet goed stonden. Anders had er alsnog een monteur moeten komen. Voorlopig werkt alles nog naar behoren. Als ze gelijk een nieuwe modem en converter hadden geïnstalleerd via de monteur. Had dat veel bellen en irritatie kunnen voorkomen. Na 28 dagen van geen internet/WiFi. 

Nu eindelijk weer internet en WiFi.  

Reputatie 7
Badge +4

Hi @willem64, in het volgende topic geef ik naar aanleiding van een ander bericht van jou de onderstaande reactie: tmobile thuis problemen 

“Hi @willem64, via PostNL hebben wij jou een nieuw modem opgestuurd en deze is een uur geleden afgeleverd. Zou je kunnen terugkoppelen of je hiermee weer bereikbaar bent? Momenteel zie ik namelijk niet veel op de verbinding gebeuren. Ik hoor het graag, en verdere stappen wil ik zeker voor je ondernemen mocht dat nodig zijn.”

Je hebt er volledig gelijk in dat het oplossen van jouw probleem veel te lang duurt, en hiervoor wil ik ook wederom onze diepe excuses aanbieden. Hoewel wij een drukke periode hadden verwacht, hebben wij de daadwerkelijke drukte, ook bij PostNL, onderschat. Ik ben het ook zeker met je eens dat er altijd en overal ruimte is voor verbetering, maar ik wil je wel graag vragen om respectvol met ons om te gaan. Daarnaast wil ik je bedanken voor je feedback, dat waarderen wij zeker, en ik zorg er zeker voor dat wij dit meenemen om in de toekomst onze processen verder te verbeteren.

Reputatie 7
Badge +16

 Bedankt voor het terugsturen van de apparatuur @willem64! Mochten we je in de toekomst nog eens ergens bij kunnen helpen, dan ben je altijd welkom om een bericht te plaatsen of een nieuw topic aan te maken.

Een gezond, gelukkig en geweldig 2021 toegewenst!

Reputatie 7

Hi @willem64, geen zorgen, je krijgt altijd reactie maar het kan even duren als je op zondag post. :wink:  Ik heb zojuist gereageerd in een ander topic waar je ook in gepost hebt, we zijn druk voor je bezig en hebben afgelopen donderdag een opdracht uitgezet bij de netbeheerder om een onderzoek van de verbinding uit te voeren. Het klopt dat de normale klantenservice van KPN dit niet kan zien, dit is namelijk de provider kant en niet de netbeheer kan. Zodra we de uitkomst ontvangen nemen we direct contact met je op. Wordt aan gewerkt dus!

Reputatie 2

Ik heb persoonlijk niet al teveel vertrouwen in de monteurs.
Ook die werken een standaard lijstje/script af. Hier zou trouwens wel de factory reset in moeten zitten.

 

Kies hier uw router uit, en volg de stappen.
Houdt u er wel rekening mee dat alles teruggezet wordt naar fabrieksinstellingen.

Aangepaste instellingen zoals bijv. Wifi codes en/of namen worden vervangen.

@Cal

Ik heb al gereageerd in de andere topic. 

Maar er is veel mis mbt de monteurs die jullie in huren. Daar begint alle ellende mee, als die hun werk goed doen scheelt Dat veel tijd en geld. Als je het forum goed leest is een modem of converter het probleem. De monteur zegt dat je een nieuwe modem krijg maar plaats gewoon een oude van een vorige klant weer. En is binnen no time weer vertrokken. Daar valt veel te halen mbt service verlengd. Maar je moet goed begrijpen dat PostNL hier buiten staat mbt leveren. Die hebben elk jaar een probleem mbt afleveren. Pak een 2e pakket leverancier er bij in nood. DHL levert 7 dagen per week pakketten af. PostNL normaal 5 dagen en nu rond de feestdagen 6 als je geluk heb. 

Maar geïrriteerd raak je er wel van en dan ben ik zeker niet de enige klant van T-Mobile. Een storing moet maximaal binnen 2 weken opgelost zijn en niet na een maand. 

 

Dan zal ik kort door de bocht zijn voor jullie. Misschien is dat niet goed te praten maar het bedrijfsleven is hard en genadeloos. Ben dat gewend als bedrijfsleider van 3 kwekerijen die ik run. Geen tijd voor discussie en er om heen draaien. Je moet spijker met koppen slaan, alleen zo krijg je goede feedback etc. 

Maar nu werkt het hopelijk geen problemen meer. 

Werk ze nog vandaag. 

 

Volledig met je eens.

T-Mobile legt de verantwoordelijkheid bij de 3e partijen die ze gebruiken, maar daar heeft de klant niks mee te maken aangezien wij een contract met T-Mobile hebben en niet met PostNL of Guidion.

Ik snap ook niet dat T-Mobile verbaast is dat iemand niet meer zo schappelijk is als ze een maand geen internet hebben.

ik heb overigens ook nog geen internet. 

Reputatie 7

T-Mobile geeft volgens mij ook SIM kaarten uit met onbeperkte bundel zo lang de storing duurt.
Dit zou met een USB adaptertje in de ZyXEL router kunnen zodat u in ieder geval wel internet heeft voor de hele woning.

Officiele handleiding geeft inderdaad aan dat de ZyXEL routers dit moeten ondersteunen:

Cellular WAN (3G/4G) Backup
Connect a supported cellular USB dongle with an active SIM card to the USB port. This adds a second
WAN interface and allows the Zyxel Device to wirelessly access the Internet via a cellular network. The
cellular WAN connection is a backup in case the DSL connection fails.
To set up a cellular connection, click Network > Broadband > Cellular Backup.

 

Slimme optie trouwens! Dit is echter door onze firmware disabled. De optie die we soms kunnen bieden is het omzetten/aanpassen van data op een T-Mobile mobiel abonnement. Je telefoon fungeert dan als hotspot/router. 

Reputatie 1

@Sander 

Dank je en ook nog de Beste Wensen.

Het pakket is vandaag opgestuurd.

Reputatie 1

De monteur van Reggifiber is net geweest en heeft de kabel laten doormeten. De glasvezel is helemaal in orde en werkt perfect zegt de monteur. Het probleem ligt toch bij T- Mobile. Heb net weer de klantenservice aan de lijn gehad. Ze sturen vandaag/morgen een nieuwe modem (inclusief converter) op. Blijkbaar hebben wij het oude model nog werd me verteld. Hopelijk is het probleem dan opgelost. Als we zelf alles verwisseld hebben.

Reputatie 1

Kreeg gistermiddag een mail van de klantenservice over de bezorging via PostNL. Maar afgelopen dinsdag kreeg al een mail dat het pakket verzonden was. Vandaag zou het pakket bezorgd worden maar niemand geweest. Net gecheckt waar het pakket is, blijkt het nog niet verwerkt te zijn. Nu staat het erop voor as. dinsdag. We zullen het zien heb er weinig vertrouwen in dat het voor de kerst binnen is. Hadden van T-Mobile net zo goed een monteur kunnen sturen (binnen 5 werkdagen). Had het sneller gegaan dan nu met het verzenden van de modem en media converter. Hopelijk werkt het dan wel anders zitten we tot 2021 zonder internet etc. 

Zit niks anders op dan maandag weer te gaan bellen met de klantenservice mbt een 7 dagen strippenkaart voor internet. 

Ben er wel achter gekomen dat je beter een contract kan afsluiten met degene die de kabel in beheer heeft. Dan waren we allang van het probleem af geweest. 

 

Reputatie 1

@Boris 

Verwacht: morgen tussen 09:00 en 11:30

Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt

Was na  zaterdag ineens dinsdag en nu weer morgen. 

Pakket is nooit verstuurd het ligt nog ergens bij jullie. 

Reputatie 1

Gisteren weer eens gebeld naar de klantenservice ca 25 minuten in de wacht gestaan. Gegevens doorgeven en daarna ging ze kijken in het dossier. Wat bleek nu er stond niets meer vermeld, het was verwijderd. De dame een mailtje gestuurd naar de technische dienst. Met de vraag waarom het niet opgelost is. We hadden gisteren ca 60 minuten internet over de hele dag. Daar word je niet vrolijk van, daarbij waarom moet het zolang duren. Voordat er actie ondernomen word, niet echt klantvriendelijk. Kregen weer een tegoed kaart voor 7 dagen. Het is goed bedoelt maar we kunnen er alleen wat mee als onze dochter thuis is. Ze komen niet op het idee dat elke klant er gebruik van kan maken. Dan geef je pas service.

Reputatie 1

Straks maar weer bellen mbt het probleem, nog steeds geen internet. 

Er is ook geen één moderator die reageert op deze vraag. 

Reputatie 1

@Boris 

Net weer gebeld met de klantenservice. Kreeg te horen dat de technische dienst van T Mobile gisteren pas het pakket verstuurd hebben. En niet vorige week dinsdag, zoals er gemaild en verteld werd. Heb gezegd dat die klojo (lulhannes) onder zijn kooten getrapt moet worden. Wees eens eerlijk en recht door zee hierover. Heb de klantenservice verteld dat hij hiervan een melding mag maken. Vind het ronduit slecht hoe hiermee word omgegaan intern bij T-Mobile. 

 

Hopelijk hebben we de spullen voor de kerst binnen en dan hopen dat het werkt. Anders zijn de rapen gaar, reclame van mij hoeven ze niet te verwachten meer. Ben er helemaal klaar mee, hoe alles gegaan is. 

Reputatie 7

@Verkurkie We zijn voor jou nog steeds bezig, excuses dat het zo lang duurt. Een inkijk in je verzoek zou mooi zijn maar veel meer dan “er wordt nog aan gewerkt" zal je dan niet zien. Dat gezegd hebbende gaan we dit zeker oplossen, geen zorgen!

@willem64 Voor jou is het pakket inderdaad verstuurd vanuit ons logistieke centrum maar ik zie dat hij nog niet aangekomen/verwerkt is bij Post NL. Ik snap dat je baalt van de vertraging maar het is op het moment erg druk met de pakket bezorging, dat is je vast niet ontgaan met alle reclames die hierover voorbij komen. We hebben hier ook een topic over geopend. Uiteraard staat het je vrij om contact op te nemen maar hier gaat het niet sneller door. Inmiddels is er wel een Track & Trace beschikbaar, hiermee kan je de status volgen wanneer Post NL het pakket verwerkt heeft en komt bezorgen.

Het klopt dat de monteur standaard geen installatiepakket bij zich heeft, deze worden normaal gesproken vóór de installatie bij je bezorgd. We hebben zelf al maatregelen genomen en versturen de pakketten al twee weken van te voren in plaats van een week maar we werken dat er soms alsnog vertraging is in de bezorging.

Reputatie 1

@Brian 

Uw citaat: Het klopt dat de monteur standaard geen installatiepakket bij zich heeft, deze worden normaal gesproken vóór de installatie bij je bezorgd.

 

Wij waren al klant en de monteur haalde achteraf gewoon een kapotte modem uit zijn auto. En vul dan het formulier in dat de reparatie geslaagd is zonder uitgebreide controle.

Met betrekking tot de Track & Tracé van PostNL gaf eerst aan dat zaterdag geleverd werd en daarna dinsdag en daarna geen details.  Daarbij lopen de meningen uiteen bij T-Mobile mbt de verzend dag. 

Maar blijkbaar kijken ze bij T-Mobile er anders tegenaan. 

En daarbij het probleem afschuiven op PostNL  is bullshit. Het ging vanaf de melding al fout en dat weten ze ook bij T-Mobile. Het is een chaotische organisatie met kneusjes aan het roer. 

 

Het is gewoon bizar dat het zolang moet duren maar daar heb je als klant niks aan. 

Mbt het bellen met de klantenservice, als we dat niet gedaan hadden zaten we over 3 mnd nog zonder internet. 

In de ogen van T-Mobile doen ze er alles aan op papier. In de realiteit is het anders.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @willem64 Moderators reageren wel degelijk op berichten. Echter wel op volgorde van binnenkomst. Dus als je aan de beurt ben krijg je zo nodig hulp. Is dit probleem al in behandeling hou het dan even bij dat kanaal anders loopt het misschien door elkaar

 

“Kregen weer een tegoed kaart voor 7 dagen. Het is goed bedoelt maar we kunnen er alleen wat mee als onze dochter thuis is. Ze komen niet op het idee dat elke klant er gebruik van kan maken. Dan geef je pas service.”


heb je uitgelegd dat dat niet werkt met een kaart? 

Reputatie 1

Dat moeten ze dan maar is gaan aanpassen bij T Mobile. Eigenlijk kunnen ze niks voor je doen als je geen T Mobile abonnement  heb. Dan ben je aan je lot overgelaten.

Reputatie 7
Badge +14

@willem64  Wat moeten ze aanpassen? TM staat altijd open voor suggesties? Maar niet alles is aan te passen.

Ik vind het rond uit belachelijk dat ik nu ook nog eens 8 dgn moet gaan wachten voordat er een monteur langs komt. Dit allemaal omdat ik geen lichtsignaal in mijn modem heb dus aan t glasvezel moet liggen. Dan zit ik dus al in een totaal v 21 dgn, wie gaat die 21 dgn vergoeden dat ik nul gebruik heb kunnen maken v internet en tv????

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @JolienO ,

 

Dit zijn inderdaad geen prettige mededelingen. Wat T-Mobile soms wel eens aanbied is een voucher voor onbeperkt mobiel internet. Ik weet niet of jij hiervoor in aanmerking komt en of je een mobiel abonnement hebt bij T-Mobile. Het klinkt hard maar nog even geduld, een moderator pakt dit bericht vanzelf op. Ze werken op volgorde van binnenkomst.

Reputatie 1

Alles, de waarheid spreken etc. 

T Mobile zou een storing doorzetten naar KPN omdat deze de glasvezelkabel heeft aangelegd. Vanochtend gebeld naar T Mobile klantenservice met de vraag of ze gebeld hadden (privé nummer). Maar de goede man zei nee de monteur van KPN heeft gebeld. Net gebeld met KPN er is nooit een storing gemeld daar. Dus nu weer de klantenservice gebeld en get weer eens uitgelegd. Wat blijkt nu ineens heeft de technische dienst van T Mobile gebeld. Kun je T Mobile dan nog vertrouwen als er zo met klanten word omgegaan. Ik begin echt te twijfelen of we de overstap naar T Mobile  1,5 jaar geleden een goede zet was. We dachten van wel maar nu met dit gehoord te hebben. Je word van het kastje naar de muur gestuurd. Wij moeten overal achter heen om iets geregeld te krijgen. Dacht dat de service van T Mobile daar opgericht is klanttevredenheid. 

Reputatie 1

@Cal 

Ik heb al gereageerd in de andere topic. 

Maar er is veel mis mbt de monteurs die jullie in huren. Daar begint alle ellende mee, als die hun werk goed doen scheelt Dat veel tijd en geld. Als je het forum goed leest is een modem of converter het probleem. De monteur zegt dat je een nieuwe modem krijg maar plaats gewoon een oude van een vorige klant weer. En is binnen no time weer vertrokken. Daar valt veel te halen mbt service verlengd. Maar je moet goed begrijpen dat PostNL hier buiten staat mbt leveren. Die hebben elk jaar een probleem mbt afleveren. Pak een 2e pakket leverancier er bij in nood. DHL levert 7 dagen per week pakketten af. PostNL normaal 5 dagen en nu rond de feestdagen 6 als je geluk heb. 

Maar geïrriteerd raak je er wel van en dan ben ik zeker niet de enige klant van T-Mobile. Een storing moet maximaal binnen 2 weken opgelost zijn en niet na een maand. 

 

Dan zal ik kort door de bocht zijn voor jullie. Misschien is dat niet goed te praten maar het bedrijfsleven is hard en genadeloos. Ben dat gewend als bedrijfsleider van 3 kwekerijen die ik run. Geen tijd voor discussie en er om heen draaien. Je moet spijker met koppen slaan, alleen zo krijg je goede feedback etc. 

Maar nu werkt het hopelijk geen problemen meer. 

Werk ze nog vandaag. 

 

Reputatie 1

Heb niet de klantenservice aan de lijn gehad. Maar de afdeling die over de KPN glasvezelkabel gaat.  Die hebben gecheckt of dat er een storing gemeld was door T Mobile. Maar er was geen storing gemeld voor ons adres. Mijn geduld raakt op na bijna 2 weken.

Reputatie 7

Hi @JolienO ,

Dank je wel voor het delen van je situatie! Ik heb direct met je meegekeken naar de issues en hoop je van meer duidelijkheid te kunnen voorzien. Omdat jouw verbinding aan het netwerk van KPN ligt, hebben wij gevraagd aan de netwerkbeheerder om het probleem op te lossen. Er zijn al verschillende stappen genomen en daarbij is zowel het thuis domein als de bekabeling gecontroleerd en vervangen, maar nog zonder succes. Ook wij balen hiervan; wij zien jou namelijk ook het liefst mogelijk direct weer online. We stoppen niet met dit onderzoek tot jij weer online bent en zitten hier bovenop. Ik heb daarbij alle communicatie bekeken en hoeft het niet acht dagen te duren voordat er een nieuwe monteur komt. 

Voor een periode zonder diensten, zullen wij er altijd voor zorgen dat we deze vergoeden. Dat is natuurlijk wel zo netjes. Wij kunnen doen, wanneer de problemen zijn opgelost. Wil je het ons laten weten wanneer het zover is? Dan maak ik het direct voor je in orde. Ook had ik graag een voucher voor je geregeld, maar merk dat jouw telefoonnummer niet bekend is bij onze Mobiele collega's. Deze vouchers zijn alleen mogelijk in combinatie met een T-Mobile SIM kaart. We gaan er alles aan doen om je zo snel mogelijk weer online te krijgen! Heb je in de tussentijd vragen, laat het mij vooral weten. Ik zit voor je klaar!

 

Reageer