Beantwoord

WAN lampje draytek modem doet het niet meer

  • 10 April 2019
  • 11 reacties
  • 1282 Bekeken

Sinds maandag is het wan lampje uit, dit resulteert in geen internet en tv. Maandag klantenservice gebeld riedeltje modem gereset etc. Gedaan natuurlijk niet werken. A.s. Maandag kan de monteur pas. Dat duurt eigenlijk veelste lang. Ik denk zelf dat de dhcp server geen wan ip adres toekend aan de draytek. Is het mogelijk dat iemand dit kan checken? Via de backoffice? Telefonisch met de klantenservice kom ik er echt niet uit.
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 11 April 2019, 19:45

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo Peter,

Als de Fiber en WAN lampjes helemaal uit zijn dan is de kans groot dat er geen signaal (licht) meer binnenkomt op het modem. De monteur zal dit uitsluiten door te testen met een ander modem. Als er idd geen licht is dan zal de monteur via de backoffice de netbeheerder aansturen voor signaal-herstel.

Mvg. Marcel
Hallo Peter,

Als het WAN lampje helemaal uit is, dan is de kans groot dat er geen signaal (licht) meer binnenkomt op het modem. De monteur zal dit uitsluiten door te testen met een ander modem. Als er idd geen licht is dan zal de monteur via de backoffice de netbeheerder aansturen voor signaal-herstel.

Mvg. Marcel

Hoi, Marcel

Ten eerste bedankt voor je reactie.
Het gekke is dat het lampje fiber wel op het modem brand. En soms ook knippert, dat zal denk ik niet door de sfp module komen. Helaas maar wachten totdat er een monteur langs komt.

Groet, Peter
Reputatie 7
Hi @Peter koel, er lijkt inderdaad iets mis te zijn met de binnenkomende verbinding. Ik zie dat er inmiddels al een afspraak met onze monteur staat, we gaan voor je aan de slag!
Reputatie 7
reset knipje ingedrukt houden tot het act lanoje snel gaat knipperen. als dat het probleem niet oplost is of je lijn gekruist met iemand anders of je modem is defect.
Vanmiddag toen ik thuis kwam om te wachten op de monteur, viel ik in de verbazing dat na exact een week Maandag tot maandag mijn wan in 1x weer werkte!!! Dus voordat de monteur ook wel 1 voet binnengezet heeft had ik weer internet. Toch nog een modem swap gehad. Lijntest uitgevoerd niks raars kunnen vinden. Toch weer blij dat ik weer online ben. En toch een bijzonder verhaal dit. :)

Iedereen bedankt voor de reacties!
Reputatie 7
Hi @Peter koel, dat is apart. Misschien een monteur die in de centrale een handeling uitgevoerd heeft? In ieder geval fijn dat alles weer werkt en dat de monteur alles nog eens nagelopen heeft!
Vanochtend deed mijn internetverbinding het nog prima. Nu ik thuiskom niet meer. Aan de verbinding is al langer dan een jaar niets veranderd.

Het WAN-lampje brandt niet. Ik heb alle kabels gecontroleerd en de DSL kabel tussen het ISRA punt en de modem vervangen. Ook dat werkt niet.

Graag zie ik hoe ik toch mijn internetverbinding weer op gang kan brengen.
Reputatie 7
Hoi @jvb_1992,

Ik heb je in jouw topic van antwoord voorzien: WAN lampje.

Het is tegen de regels om dezelfde vraag op meerdere plekken te stellen. Zullen we het gesprek op één plek houden?
Reputatie 2

Hier hetzelfde probleem, had eerst blokkerig tv beeld,nog maar eens modem gereset omdat ik een andere kabel heb gekregen.

Dus nadat ik de modem had gereset, geen tv en geen internet lichtje wan is ook uit.

Zou een link krijgen voor 7 dagen onbeperkt internet,moet nu dus via hotspot tv kijken,maar ook deze link heb ik niet gehad,mobiele data is dus op.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @destugge, heb je de Unlimited voucher die mijn collega je gisteren heeft toegestuurd, kunnen activeren?

Mijn collega heeft een ticket aangemaakt en doorgestuurd naar de technische dienst zodat het zo snel mogelijk opgepakt kan worden. De huidige verwerkingstijd bedraagt gemiddeld drie tot vijf dagen. Zodra er een oplossing aangeboden wordt, zal er direct contact met je opgenomen worden. 

Houd alsjeblieft rekening met de volgende zaken:

  • Houd je e-mail en telefoon in de gaten houden: je kunt een e-mail en/of SMS krijgen om een afspraak te maken als de techneuten dit nodig achten.
  • Soms heeft KPN (netwerkbeheerder) extra informatie nodig, dan bellen zij op. Dit is met een anoniem nummer. Neemt je niet op? Dan kan het langer duren voor het probleem verholpen is.
  • Je dient thuis te zijn tijdens de afspraak, ook bij werkzaamheden buiten de woning. KPN kan contact opnemen om te controleren of diensten werken.
  • Zorg ervoor dat het FTU (Glasvezelaansluitpunt) of ISRA-punt makkelijk toegankelijk is voor de monteur.
Reputatie 2

Unlimited voucher heb ik geactiveerd,en voor de rest afwachten maar dan?

Reageer