WAP6807 wifipunt: Wps faalt met eigen SSID+paswoord

  • 17 January 2021
  • 2 reacties
  • 178 Bekeken

Ik heb onlangs een wifipunt besteld en ik heb problemen gehad om dit werkend te krijgen. Inmiddels heb ik het werkend, maar wilde met jullie delen wat er misging zodat iemand anders dit probleem niet heeft.

Ik wil het wifi punt bedraad aansluiten (omdat de wifi op mijn eerste verdieping al te slecht is voor een wifi backhaul). Als je daarvoor de handleiding leest dan wordt alleen het wifi backhaul scenario uitgelegd. Volgens de mesh pro app zou alles vanzelf moeten werken als je het gewoon aansluit. Nou bij mij dus niet.

Want het wifi punt neemt niet mijn SSID en wifi wachtwoord over. Het ding wil zelfs niet verbinden aan de router met WPS! Dit bleek te komen omdat mijn wachtwoord speciale karakters bevat (in mijn geval spatie en !) Dit is echt een bug in het wifipunt waarvan in vind dat het moet worden opgelost!

Maar goed: als je dus een wachtwoord kiest met alleen letters en cijfers, vervolgens eerst met WPS via wifi aan de router koppelt, dan werkt het zoals verwacht. Daarna kan het punt verplaatst worden, eerst ethernet kabel erin, daarna aanzetten.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @wifipuntklant, welkom op de Community!

Superbedankt voor jouw topic met mooie oplossing: dit gaat enorm veel users helpen met de setup voor een Wifi-punt. Mocht ik iets anders voor je kunnen doen, laat het dan zeker weten. Ik zit altijd voor je klaar.

Stay safe!

Reputatie 3

@Jason Dit is géén mooie oplossing dit is een constatering van een enorme blunder die is begaan door jullie firmware programmeurs. Als een wachtwoord wordt geaccepteerd door een router mag worden verwacht dat deze correct wordt overgenomen door de WAP6807, zeker als beide van het zelfde merk zijn. Persoonlijk zou ik niet snel een spatie gebruiken in een wachtwoord maar speciale tekens verhogen de veiligheid en zijn toegestaan volgens de documentatie "Voer 8-63 ASCII-tekens of 64 hexadecimale getallen in ("0-9", "A-F")”.

Ook ik gebruik een !-teken en ook ik heb problemen via wifi/wps. Daarentegen kan ik me niet vinden in de opmerking van @wifipuntklant dat bedraad aansluiten niet lukt. Dit lukt mij wel (combinatie T50_b15 en WAP_b11) en dit is ook een stuk simpeler dan wifi/wps. nml:

  • Verbind de WAP6807 met de router met een geschikte LAN-kabel
  • Zet de WAP6807 aan (en heb 5min geduld)
  • Open APP MPro Mesh op je telefoon/tablet en volg instructies.

Opmerkingen

  • ik begin standaard met een hard reset van fabrieksinstellingen.
  • ik heb overigens hierna nog wel een extra reboot van de WAP moeten doen omdat deze nog niet de wifi kanalen van de router volgde.

Helaas verwacht nog steeds de volgende problemen:

  • Stabiliteit; lees ander topics
  • Zichtbaarheid; In tegenstelling tot 5Ghz waar zowel router als WAP zichtbaar zijn in het overzicht van Android APP "Wifi analyser” is alleen de router zichtbaar bij 2,4Ghz
  • Overbodig Netwerk "SP Red Test Only” (alleen zichtbaar met Samsung telefoon/tablet?)

Ondanks alle beloftes is er nog geen update geweest van de firmware!

Reageer