Beantwoord

Warzone gooit hele internet eruit

  • 17 november 2020
  • 10 reacties
  • 275 Bekeken

Ik heb dit probleem sinds kort (een week ongeveer), voorheen nooit ergens last van gehad. Het is zeer random (kan na 10 minuten, maar kan ook na 3 potjes) maar eens in de zoveel tijd wordt ik gedisconnect van de servers en klapt het hele internet er uit. Ik moet dan ook echt de router restarten om alles weer op orde te krijgen. Ik heb internet van T-mobile thuis i.c.m. met een Vigor router (2132F). Ik heb mijn pc op een static IP adres ingesteld om poorten te kunnen openen. De poorten die worden aangegeven vanuit Activision heb ik opengesteld voor dit static IP.

Ik heb de game al opnieuw geinstalleerd. Battlenet opnieuw geinstalleerd. UpnP aangezet op de router (dit wil ik liever niet). Extra poortern open gezet voor mijn static IP. Instellingen in de game teruggezet naar default (graphic settings etc.).

Het uitvallen van de connectie lijkt echt alleen te gebeuren tijdens het spelen van Warzone, verder gebeurt dit nooit.

Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen? Ik heb namelijk echt geen ideeën meer...

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Boris 25 november 2020, 12:06

Hoi @anVeNiQ ,

Dank je voor je terugkoppeling! Om je wat meer vrijheid te geven wat betreft de poorten, leek het mij handig om een ander modem naar je op te sturen. Ik vermoed dat de Draytek de verkeersstroom lastig vond. Ik ben daarom meteen naar de technische dienst gerend om een nieuwe naar je op te laten sturen, samen met een nieuwe Media Converter. Ik vermoed dat dit de problemen gaat verhelpen. De oude apparatuur kan je volgens de e-mail die je hebt ontvangen terugsturen. Laat je ons weten hoe deze bevalt?

Mocht je hulp nodig hebben met de installatie van het nieuwe modem, laat het weten. Dan ga ik ervoor zorgen dat er ook direct een monteur wordt aangestuurd om je daarmee te helpen.

 

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @anVeNiQ 

Dus een week geleden had je hier geen problemen mee, had je sindsdien iets gewijzigd?

Hoi @Waqqas,

Nee ik heb zelf niets gewijzigd, wel zijn er wat game updates geweest onlangs.

Reputatie 7
Badge +19

Hebben meerdere mensen problemen hiermee? Anders zou je kunnen zeggen dat het wellicht aan een update ligt.

Niemand van de mensen waarmee ik speel heeft last van deze problemen. Vandaar dat ik er vanuit ga dat het ergens bij mij ligt.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @anVeNiQ Hmm vreemd, wanneer heb je de poorten opengezet? En met welke reden? Had je NAT problemen? Als het mogelijk is probeer het dan eens zonder handmatige port forward instellingen, mogelijk is dit de oorzaak (omdat het echt alleen met Warzone gebeurt).

@Brian Als ik die poorten niet open zet, dan heb ik een ‘strict’ netwerk in Warzone. Dan kan je echt bijna met niemand spelen. Vandaar dat ik ze open heb gezet. Voor de volledigheid heb ik de poorten even meegestuurd.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @anVeNiQ, weet je zeker dat je de poorten op de juiste manier opengezet hebt? Het kan ook zijn dat je packetloss/uitval ervaart vanwege de game an sich. Wat voor netwerkkaart gebruik je? 

Neem voor alle zekerheid eens een kijkje in dit speciale port forwarding topic (de link is klikbaar). Het is opvallend dat het ineens een week of twee geleden gestart is, dat duidt erop dat de updates wellicht de boosdoener zijn, ook al hebben je co-gamers er geen last van. 

Hoi @Jason, ik denk dat ik de poorten goed heb ingesteld. Mijn pc heeft een static ip en vervolgens heb ik de poorten (in de afbeelding hierboven van een eerdere post) open gezet. Als ik deze regels uitzet krijg ik in Warzone een ‘nettype strict’ en als ik het aan heb staan krijg ik een ‘nettype open’ te zien in Warzone. Ik ga er daarmee vanuit dat het allemaal goed is ingesteld.

De netwerk kaart die ik gebruik zit gewoon op mijn moederbord geintegreerd: https://www.gigabyte.com/nl/Motherboard/X470-AORUS-ULTRA-GAMING-rev-10#kf. Dat is de link naar mijn moederbord, daar zie ik dit terugkomen: Intel® GbE LAN chip (10/100/1000 Mbit). Ik denk niet dat je daar veel mee kan.

Het topic wat je doorstuurde ben ik niet heel veel wijzer van geworden, helaas.

Mocht je nog iets anders willen weten of andere tips hebben, dan hoor ik het graag.

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @anVeNiQ ,

Dank je voor je terugkoppeling! Om je wat meer vrijheid te geven wat betreft de poorten, leek het mij handig om een ander modem naar je op te sturen. Ik vermoed dat de Draytek de verkeersstroom lastig vond. Ik ben daarom meteen naar de technische dienst gerend om een nieuwe naar je op te laten sturen, samen met een nieuwe Media Converter. Ik vermoed dat dit de problemen gaat verhelpen. De oude apparatuur kan je volgens de e-mail die je hebt ontvangen terugsturen. Laat je ons weten hoe deze bevalt?

Mocht je hulp nodig hebben met de installatie van het nieuwe modem, laat het weten. Dan ga ik ervoor zorgen dat er ook direct een monteur wordt aangestuurd om je daarmee te helpen.

 

@Boris hartstikke bedankt voor deze oplossing. Hopelijk gaat dit de problemen verhelpen. Zodra ik de modem heb geinstalleerd zal ik je laten weten hoe deze bevalt. Hartelijk dank!

Reageer