Beantwoord

Warzone gooit hele internet eruit

  • 17 November 2020
  • 22 reacties
  • 462 Bekeken

Ik heb dit probleem sinds kort (een week ongeveer), voorheen nooit ergens last van gehad. Het is zeer random (kan na 10 minuten, maar kan ook na 3 potjes) maar eens in de zoveel tijd wordt ik gedisconnect van de servers en klapt het hele internet er uit. Ik moet dan ook echt de router restarten om alles weer op orde te krijgen. Ik heb internet van T-mobile thuis i.c.m. met een Vigor router (2132F). Ik heb mijn pc op een static IP adres ingesteld om poorten te kunnen openen. De poorten die worden aangegeven vanuit Activision heb ik opengesteld voor dit static IP.

Ik heb de game al opnieuw geinstalleerd. Battlenet opnieuw geinstalleerd. UpnP aangezet op de router (dit wil ik liever niet). Extra poortern open gezet voor mijn static IP. Instellingen in de game teruggezet naar default (graphic settings etc.).

Het uitvallen van de connectie lijkt echt alleen te gebeuren tijdens het spelen van Warzone, verder gebeurt dit nooit.

Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen? Ik heb namelijk echt geen ideeën meer...

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Boris 25 November 2020, 12:06

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 1

@Jason Thanks voor je snelle respons! Ik ga het even afwachten.

Dankjewel!

Reputatie 7

Hoi @anVeNiQ ,

Dank je voor je terugkoppeling! Om je wat meer vrijheid te geven wat betreft de poorten, leek het mij handig om een ander modem naar je op te sturen. Ik vermoed dat de Draytek de verkeersstroom lastig vond. Ik ben daarom meteen naar de technische dienst gerend om een nieuwe naar je op te laten sturen, samen met een nieuwe Media Converter. Ik vermoed dat dit de problemen gaat verhelpen. De oude apparatuur kan je volgens de e-mail die je hebt ontvangen terugsturen. Laat je ons weten hoe deze bevalt?

Mocht je hulp nodig hebben met de installatie van het nieuwe modem, laat het weten. Dan ga ik ervoor zorgen dat er ook direct een monteur wordt aangestuurd om je daarmee te helpen.

 

@Boris hartstikke bedankt voor deze oplossing. Hopelijk gaat dit de problemen verhelpen. Zodra ik de modem heb geinstalleerd zal ik je laten weten hoe deze bevalt. Hartelijk dank!

Hoi @Jason, ik denk dat ik de poorten goed heb ingesteld. Mijn pc heeft een static ip en vervolgens heb ik de poorten (in de afbeelding hierboven van een eerdere post) open gezet. Als ik deze regels uitzet krijg ik in Warzone een ‘nettype strict’ en als ik het aan heb staan krijg ik een ‘nettype open’ te zien in Warzone. Ik ga er daarmee vanuit dat het allemaal goed is ingesteld.

De netwerk kaart die ik gebruik zit gewoon op mijn moederbord geintegreerd: https://www.gigabyte.com/nl/Motherboard/X470-AORUS-ULTRA-GAMING-rev-10#kf. Dat is de link naar mijn moederbord, daar zie ik dit terugkomen: Intel® GbE LAN chip (10/100/1000 Mbit). Ik denk niet dat je daar veel mee kan.

Het topic wat je doorstuurde ben ik niet heel veel wijzer van geworden, helaas.

Mocht je nog iets anders willen weten of andere tips hebben, dan hoor ik het graag.

Reputatie 7
Badge +16

@FrankZalm Bedankt voor je uitleg en volkomen logisch dat je nu voor de time-being de Draytek hebt aangesloten, dan heb je in ieder geval nog een werkende verbinding. Ik heb een speciaal verzoek ingediend zodat de reeds aangemelde tickets genegeerd worden - er is inmiddels opgemerkt dat je weer online bent en dat is natuurlijk logisch want het is nu met de Draytek aangesloten. Binnen maximaal vijf dagen heb jij een werkende zwartgrijze Media Converter thuis! 😉 Sorry voor de defecte MC!

Reputatie 7
Badge +16

@FrankZalm Geen dank, heel graag gedaan en houd me alsjeblieft op de hoogte! Als ik iets kan doen, let me know. 

Reputatie 1

@anVeNiQ zijn jou problemen na vervangen van de draytek opgelost? Mijn draytek crashed ook regelmatig bij warzone 🤔

Reputatie 1

@FrankZalm Geen dank, heel graag gedaan en houd me alsjeblieft op de hoogte! Als ik iets kan doen, let me know. 

@Jason nog geen mediaconverter voorbij zien komen en geen melding dat er wat is opgestuurd. Zou je voor mij kunnen kijken hoe het er mee staat?

Reputatie 7

Hi @anVeNiQ Hmm vreemd, wanneer heb je de poorten opengezet? En met welke reden? Had je NAT problemen? Als het mogelijk is probeer het dan eens zonder handmatige port forward instellingen, mogelijk is dit de oorzaak (omdat het echt alleen met Warzone gebeurt).

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @FrankZalm, top dat je ernaar vraagt en aankaart dat jij eenzelfde probleem ervaart; ik kan met 99,9 procent zekerheid melden dat het probleem na de vervanging bij alle users verholpen is. 

De Zyxel en Media Converter komen eraan én zullen worden voorzien van een handige installatie-instructie in de e-mail: mocht je er niet helemaal uitkomen, geen zorgen, geef het aan dan zorg ik ervoor dat het 100 procent gaat werken. 

De Draytek mag je straks bij een milieustraat brengen of bij het grofvuil zetten. Bedankt voor je medewerking! 😄

Reputatie 1

Hi @Jason 

 

Dank voor je snelle actie! Zag dat ik ook een mail had vanuit Guideon, maar neem aan dat ik hem ook zelf mag installeren?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @FrankZalm ,

 

Bij het vervangen van de Draytek modem wordt er een mediacoverter tussen de modem en het glasvezel aansluitpunt geplaatst. Dus T-Mobile stuurt in dit geval eigenlijk altijd een monteur aan. Als je als consument eventueel de glasvezelaansluiting beschadigd kan dat aardig in de papieren lopen. Dus om jezelf voor eventuele schade te behoeden , gewoon de monteur dit te laten installeren.

Reputatie 7
Badge +16

@FrankZalm De bestelde Media Converter leek vast te blijven hangen in de initiële bestelstatus. Ik heb de verantwoordelijke afdeling aan de mouw getrokken om dit zo snel mogelijk alsnog in orde te maken zodat je binnen enkele dagen het product geleverd krijgt. Sorry dat je hierdoor langer wacht op de levering!

@Brian Als ik die poorten niet open zet, dan heb ik een ‘strict’ netwerk in Warzone. Dan kan je echt bijna met niemand spelen. Vandaar dat ik ze open heb gezet. Voor de volledigheid heb ik de poorten even meegestuurd.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @anVeNiQ 

Dus een week geleden had je hier geen problemen mee, had je sindsdien iets gewijzigd?

Hoi @Waqqas,

Nee ik heb zelf niets gewijzigd, wel zijn er wat game updates geweest onlangs.

Reputatie 7
Badge +15

Hebben meerdere mensen problemen hiermee? Anders zou je kunnen zeggen dat het wellicht aan een update ligt.

Niemand van de mensen waarmee ik speel heeft last van deze problemen. Vandaar dat ik er vanuit ga dat het ergens bij mij ligt.

Reputatie 1

Goedemorgen @Jason 

Gisteren is alles geplaatst en werkte het goed. Helaas vandaag de klantenservice al moeten bellen dat de mediaconverter al is overleden, hier brandt geen enkel lampje meer op (power lampje ook niet) en ook niet in andere werkende stopcontacten.

Nu mag ik officieel m'n oude modem niet van ze terughangen omdat ze dan mijn lijn niet kunnen meten, maar het is natuurlijk duidelijk dat die mediaconverter stuk is en ik ben niet van plan zonder diensten te zitten totdat iemand tijd heeft er naar te kijken. :)

Kan jij dit van de zijlijn bekijken en eventueel helpen met vervanging van de mediaconverter?

Hoor graag van je, alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @FrankZalm 

Wordt de juiste voedingsadapter gebruikt? Nav wat reacties blijkt de voeding van de Zyxel ook te passen in de mediaconverter.

Het gaat om de zwarte mediaconverter? De witte mediaconverter heeft ook een aan/uit knop.

Zodra alles werkt dan mag je je eigen router aansluiten op de mediaconverter zoals een Fritzbox (dit zou een oplossing kunnen zijn) en de Zyxel bewaar je dan voor het geval er een probleem is met de verbinding.

Reputatie 1

Hallo @FrankZalm 

Wordt de juiste voedingsadapter gebruikt? Nav wat reacties blijkt de voeding van de Zyxel ook te passen in de mediaconverter.

Het gaat om de zwarte mediaconverter? De witte mediaconverter heeft ook een aan/uit knop.

Zodra alles werkt dan mag je je eigen router aansluiten op de mediaconverter zoals een Fritzbox (dit zou een oplossing kunnen zijn) en de Zyxel bewaar je dan voor het geval er een probleem is met de verbinding.

Zeker, want de monteur heeft gisteren alles werkend achtergelaten.

Het gaat inderdaad om de zwarte media converter en die heeft sinds vanmorgen geen stroom meer waar die dat gisteren wel had, dus hij is gewoon defect of de adapter.

Met de Zyxel is geen probleem, alleen ontvangt die nu dus geen signaal.

Voorlopig heb ik de glaskabel terug geprikt in de Draytek en heb nu in ieder geval weer diensten totdat er een andere mediaconverter is en ik de Zyxel in gebruik kan nemen.

Mocht van de klantenservice eigenlijk de Draytek niet in gebruik nemen omdat ze dan op afstand niks meer kunnen zien, maar zoals ik zei ga ik niet een aantal dagen zonder diensten zitten. Vandaar mijn vraag aan Jason om vanaf de zijlijn even mee te kijken en te helpen voor vervanging van de media conver. :)

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @anVeNiQ, weet je zeker dat je de poorten op de juiste manier opengezet hebt? Het kan ook zijn dat je packetloss/uitval ervaart vanwege de game an sich. Wat voor netwerkkaart gebruik je? 

Neem voor alle zekerheid eens een kijkje in dit speciale port forwarding topic (de link is klikbaar). Het is opvallend dat het ineens een week of twee geleden gestart is, dat duidt erop dat de updates wellicht de boosdoener zijn, ook al hebben je co-gamers er geen last van. 

Reageer