Beantwoord

Wat voor ping-tijden mag ik verwachten?

  • 7 May 2020
  • 3 reacties
  • 236 Bekeken

Omliggende distributiepunten (volgens VVDSL Jager):
350m MDF
500m wijkcentrale
500m SDF
500m SDF
600m SDF

 

icon

Beste antwoord door Kardox 7 May 2020, 08:55

Bekijk origineel

3 reacties

Dat is afhankelijk van meerdere factoren:

ISRA conditie

Kwaliteit van de invoerkabel

hoe voer je Ping uit

Welke server ben je aan het pingen en hoever staat die server enz.…

Maar dit is wat je kan je verwachten:

What is a Good Ping Response Time?

  1. < 30 ms - excellent ping; almost unnoticeable; ideal for online gaming
  2. 30 to 50 ms - average ping; still ok for online gaming
  3. 50 to 100 ms - somewhat slow ping time; not too noticeable for web browsing but may affect gaming
  4. 100 ms to 500 ms - slow ping; minimal effect on web browsing, but will create noticeable lag in online gaming
  5. > 500 ms - pings of a half second or more will add a noticeable delay to all requests; typically happens when the source and destination are in different parts of the world

 

Bedankt voor je antwoord.

Tijdens mijn zoektocht begreep ik dat specifieke configuraties VDSL de ping-tijden flink doen verhogen en zelfs verdubbelen om hogere snelheden te kunnen leveren. Mijn vraag is dan ook vooral: “Worden dergelijke technieken hier toegepast”?

Voorheen heb ik op ADSL een super goede verbinding gehad met zeer lage ping-tijden. De wijkcentrale stond echter in de straat. Helaas heb ik nu een beperkt aanbod op mijn adres en zal ik misschien minder gelukkig zijn op DSL dan op de kabel wat leidt tot mijn vraag.

Welke server ben je aan het pingen en hoever staat die server enz.…

Het gaat specifiek om servers direct verbonden aan de AMS-IX.

Reputatie 7

Hi @kewixo8409, dat is een goede vraag die je denk ik het beste bij de netbeheerder neer kan leggen. Wij kunnen uiteraard zien welke snelheden er beschikbaar zijn en welke technieken er toegepast worden (VDSL, ADSL, FttH etc) maar echt specifieke technische specificaties zijn voor ons niet inzichtelijk. De nebeheerder kan je als eigenaar van het netwerk hier ongetwijfeld meer over vertellen. :slight_smile:

Reageer