Beantwoord

website niet bereikbaar, via VPN wel


Hoi,

Ik kan een website niet bereiken via een ‘gewone’ verbinding.
Zowel via Win10, Apple als Linux, zowel bedraad als onbedraad.
Op m’n tlf via WiFi lukt t ook niet, zet ik de WiFi af, dan lukt t wel.
Ook als ik een vpn gebruik lukt het wel. De website heeft geen blokkades.

De ontvangen fout-code: 

This site can’t be reached

hitzert-cardenas.com’s server IP address could not be found.

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Kan iemand iets zinnigs zeggen?

alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Sander 6 October 2020, 11:59

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 7

Hoi @Arie_h,

 

Ah, dan is het inderdaad een ander spelletje. Het kan zijn dat een server of dienstverlener een bepaald IP adres blokkeert om een veelvoud aan redenen. Wij werken met een dynamisch IP adres (kan dus wisselen). Er zijn twee opties, 1) dat de site je weer whitelist zodat je weer de pagina's kunt bezoeken of 2) proberen het IP adres te wijzigen. Dat laatste is lastig aangezien daar niet een optie of knopje voor is. De meeste kans maak je door het modem 48-72 uur offline te houden. Na herstel van verbinding is er kans dat het modem een nieuw IP adres toebedeeld krijgt. 

 

Ik hoop dat het hiermee lukt!

Hi @Arie_h@maj7 , @MaartenZeeland  en @Jevadebo,

 

Sinds vanochtend hebben we iets aangepast waardoor ik hoop dat de sites weer beschikbaar zijn. Kunnen jullie vandaag testen of de sites nu weer te zien zijn, zonder VPN en mét ons eigen modem? 


Nog steeds niet bereikbaar :-(

Volgens https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist%3a+82.174.8.192&run=toolpage sta ik ook op een blacklist ????

Reputatie 2

Tijdje terug al eens een scriptje voor gemaakt, test 1 met cloudflare dns, test 2&3 met ‘t-mobile’ primary en seconday dns:

--- Test 1 ---
c:\nslookup hvvlissingen.mijnhengelsportvereniging.nl 1.1.1.1
Server: one.one.one.one
Address: 1.1.1.1

Non-authoritative answer:
Name: hvvlissingen.mijnhengelsportvereniging.nl
Address: 178.21.18.122


--- Test 2 ---
c:\nslookup hvvlissingen.mijnhengelsportvereniging.nl 37.143.84.228
Server: public-dns-primary.glasoperator.nl
Address: 37.143.84.228

Non-authoritative answer:
Name: hvvlissingen.mijnhengelsportvereniging.nl
Address: 178.21.18.122


--- Test 3 ---
c:\nslookup hvvlissingen.mijnhengelsportvereniging.nl 37.143.84.229
Server: public-dns-secondary.glasoperator.nl
Address: 37.143.84.229

Non-authoritative answer:
Name: hvvlissingen.mijnhengelsportvereniging.nl
Address: 178.21.18.122

Werkt dus!

Reputatie 1

Hi @Arie_h@maj7 , @MaartenZeeland  en @Jevadebo,

 

Sinds vanochtend hebben we iets aangepast waardoor ik hoop dat de sites weer beschikbaar zijn. Kunnen jullie vandaag testen of de sites nu weer te zien zijn, zonder VPN en mét ons eigen modem? 

Sinds mijn modem swap vorig jaar geen problemen meer gehad.

Reputatie 7

Hi @Arie_h, @maj7 , @MaartenZeeland  en @Jevadebo,

 

Sinds vanochtend hebben we iets aangepast waardoor ik hoop dat de sites weer beschikbaar zijn. Kunnen jullie vandaag testen of de sites nu weer te zien zijn, zonder VPN en mét ons eigen modem? 

Reputatie 1

Ik kan www.schiphol.nl en www.mijnaansluitingen.nl  niet bereiken via mijn thuis adsl verbinding, ik krijg in chrome onderstaande foutmelding DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN , en dit duurt al een tijdje.  Daarnaast valt mijn internet verbinding om de paar dagen weg. Via een vpn verbinding is deze site gewoon bereikbaar. Wanneer wordt dit opgelost ?

 

 

Ik heb precies het zelfde gehad, maar dan met andere sites, waaronder klm.com.

De uiteindelijke en enige oplossing was een modem vervanging vanuit T-Mobile. Dat heeft geholpen.

 

@Pieter_B 

Beide verbindingen lopen via die DNSservers

nmap zonder VPN: Failed to resolve "www.hitzert-cardenas.com”

nmap met VPN loopt normaal (traceroute 14 hops)

 

Reputatie 7
Badge +3

@Arie_h 

Dat is neem ik aan de verbinding zonder VPN, of lopen beide verbindingen met en zonder VPN via dezelfde Cloudflare groep?

Probeer eens met een nmap commando of die wel de VPN server ziet

sudo nmap -T4 -A -v (your_VPN_Server_IP)

Moet je wel met root rechten, daarom ‘sudo’ ervoor .. en even de tijd gunnen om te draaien, kan soms wel 5 a 6 minuten duren voordat de scan is afgerond. 

@Pieter_B 

Inderdaad, deze pc draait Mint

 

Reputatie 1

Ik heb ook nog steeds een aantal websites die niet openen, wel op mobiel. En ook vaker tijdens browsen sites die niet werken, check dat niet altijd op mobiel, maar wel eens een paar die dus wel op mobiel werken. De twee websites die ik eerder aangaf doen het wel, maar soms ook pas na 4 keer proberen.

Reputatie 7
Badge +3

@Arie_h 

Zie dat je een Linux distro gebruikt (Mint?), probeer eens met de volgende regel via de terminal er achter te komen welke DNS je gebruikt om te resolven.

nmcli dev show | grep 'IP4.DNS'

Helaas nog steeds geen oplossing.

Via vpn lukt t wel maar zonder niet.

Zojuist dnslookup gedaan, 1e is via vpn, 2e is direct

dnslookup

zou fijn zijn als dit opgelost wordt.

 

m.vr.gr.

Arie_h

Reputatie 1

Dag allemaal!

 

Zojuist hoor ik dat we een aanpassing hebben gedaan in de DNS. Hierdoor behoren alle sites weer 100% bereikbaar te zijn. Willen jullie dit controleren of dat klopt?

 


De 2 websites die ‘het niet deden’ zijn nu bereikbaar. Prettig!
Mocht ik nog nieuwe tegenkomen dan zal ik dat melden.

@Waqqas Dank, zal t modem resetten zodra kids klaar zijn met online-les

Reputatie 2

Helaas:

Hmm. We’re having trouble finding that site.

We can’t connect to the server at www.hitzert-cardenas.com.

If that address is correct, here are three other things you can try:

    Try again later.
    Check your network connection.
    If you are connected but behind a firewall, check that Firefox has permission to access the Web.

niet te vinden met 37.143.84.228 maar deze kan ik ook niet vinden met 1.1.1.1, dus dat ligt kennelijk niet aan de dns-server en is er wat anders aan de hand.

Reputatie 2

ja, bij mij is het probleem verholpen! dank voor de update.

Het werkt nu goed, ik kan de sites nu benaderen www.schiphol.nl en www.mijnaansluitingen.nl

dank.

Helaas:

Hmm. We’re having trouble finding that site.

We can’t connect to the server at www.hitzert-cardenas.com.

If that address is correct, here are three other things you can try:

    Try again later.
    Check your network connection.
    If you are connected but behind a firewall, check that Firefox has permission to access the Web.

Reputatie 7

Dag allemaal!

 

Zojuist hoor ik dat we een aanpassing hebben gedaan in de DNS. Hierdoor behoren alle sites weer 100% bereikbaar te zijn. Willen jullie dit controleren of dat klopt?

 

Reputatie 1

Is er nog iets wat ik kan doen aan mijn modem-instellingen oid? Of is dat alleen voor problemen met hosting?
Het begint nu echt goed onhandig te worden zo.

Ik kan www.schiphol.nl en www.mijnaansluitingen.nl  niet bereiken via mijn thuis adsl verbinding, ik krijg in chrome onderstaande foutmelding DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN , en dit duurt al een tijdje.  Daarnaast valt mijn internet verbinding om de paar dagen weg. Via een vpn verbinding is deze site gewoon bereikbaar. Wanneer wordt dit opgelost ?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@nederhoed beetje aan de late kant maar op een Zyxel log je in op 192.168.1.1, menu , netwerkinstellingen, thuisnetwerk, eerste tabblad LAN configuratie, kijk onder DNS waarden, vink statische DNS aan, vul bij server 1 en 2 in 1.1.1.1 en 1.0.0.1, toepassen en modem opnieuw opstarten.

Reputatie 2

Even brutaal kickje, is hier al wat nieuws over te melden? Het adres van onze hsv wordt nog steeds niet goed opgelost door de standaard dns servers.

 

Reputatie 2

nederhoed: ik heb het in de router gezet bij dhcp instellingen, maar ik heb een andere router dan jij, nl de HG659. Iets vergelijkbaars is bij jou ook vast wel te vinden.

 

 

… Vervolgens de dns server verwezen naar 1.1.1.1 ...

Moet dit op elke computer?

Ik zou dit wel op het modem willen instellen (Zyxel T50), maar heb geen zin om dit op elk apparaat van iedereen op mijn locatie dit te doen...

Reageer