Beantwoord

Wifi AP of Plus

  • 16 November 2020
  • 9 reacties
  • 270 Bekeken

Reputatie 3

Ik wil geen WPS en UPnP aanhebben.. dus wat is makkelijkste optie? Ik dacht aan kabel van modem naar boven trekken en AP neerzetten en klaar, heb ook de hele tijd een waarschuwing in logboek van zelfde mac adres, moet die ff nakijken 🧐 Reden voor geen WPS en UPnP is omdat het onveiliger is.

icon

Beste antwoord door Brian 20 November 2020, 14:56

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7

Er gaat niets boven een kabel. zowel voor snelheid als veiligheid. het meest veilige is natuurlijk geen internet maar dat is wel lastig vandaag de dag.

Reputatie 7

Hi @Chris en Vera,

 

Als ik op je titel afga twijfel je tussen een accesspoint (zelf aangeschaft) of een Wifi+ punt van T-Mobile. In dat geval is het grote voordeel van een Wifi+ punt dat je met Mesh verbonden blijft met de Wifi als je door het huis loopt en je apparaat automatisch verbindt met het Wifi-punt dat de beste verbinding geeft. 

 

Ik ben het met Hidden.nld eens dat een bekabelde aansluiting (voor Wifi+ of accesspoint) altijd aan te bevelen is. Houd je ons op de hoogte van je besluit?

Reputatie 3

Mijn tv kabel zit in de apple 4k box. Mijn TV gaat via 5g netwerk. Kan die evt kabel, mijn macbook ontvangt max 100mbps via wifi boven. Telefoons kunnen via 4g aangezien dat 250mbps is. Maar ik krijg wel te maken met smart home binnenkort qua soundbar met dolby atmos etc. Maar modem is in meterkast. Dunne muur en dan ong 4 meter naar tv. Dusja ga ik er 1 nodig hebben of niet. Op slaapkamer willen we de tmobile box niet want die werkt slechter dan app op -apple box. Of we snapten het niet, maar hadden alleen de keuze vanaf begin kijken of opnemen via de tmobile box. Nu kunnen we live verdergaan als we op een zender drukken. Mja heb ik een mesh system nodig voor alle geluid en telefoons , tv te laten samenwerken?

Reputatie 7

Hi @Chris en Vera In principe heb je niet per se een Mesh netwerk nodig. Wat Mesh wil zeggen is dat alle Wifi punten samenwerken om één Wifi netwerk te maken. Dus je modem +  eventuele versterkers. Deze verzenden en ontvangen onderling data. Met een traditionele versterker pikt de versterker het Wifi signaal op en versterkt deze. Bij meerdere versterkers wordt je verbinding dan “overgedragen” van de ene versterker naar de ander en is er veel snelheidsverlies. Met gebruik van mesh wordt het één gesloten netwerk en hoef je niet iedere keer opnieuw te verbinden met de volgende versterker als je bijvoorbeeld van boven naar beneden loopt.

Wat betreft T-Mobile TV; de TV Box en TV Anywhere (die je gebruikt via Apple TV) zijn grotendeels gelijk maar er zijn een aantal verschillen, bijvoorbeeld het aantal zenders. Maar je kan zeker TV kijken voor je Apple TV, we hebben hier goede support op! :blush:

Reputatie 3

Momenteel heb ik tv apple 4k box met ethernet en tv op ethernet, soundbar hw-q950t gaat 2.1 hdmi krijgen voor eARC. En op mobiel doen gewoon vpn en data, maar ben aan wachten tot de soundbar weer komt, overigens wel 100 mbs met macbook boven op mn kamer wifi

 

@Brian ik kan via de box niet live kijken moet perse terugkijken vanaf begin een programma, op apple tv box hup in de cloud en je kan terug spoelen, werkt gewoon soepel. Geen klachten mee mn moeder kijkt toch maar 1 kanaal en ik meer streaming diensten. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Chris en Vera, bedankt voor je terugkoppeling, nu is jouw thuissituatie in kaart gebracht. 100 Mbit/s op Wifi op de eerste verdieping is een uitstekende snelheid! 

Welke melding krijg je wanneer je via de box live wilt terugkijken? Ik weet namelijk dat Verder Kijken niet (nog niet/niet meer) ondersteund wordt bij Live TV. Dat is natuurlijk een andere functie dan Terug Kijken, maar wellicht bedoel je dat?

Reputatie 3

@Jason alles werkt prima nu, beetje jammer dat we maar 100 kunnen wel haha, maar heb de tv anywhere op apple tv 4K en dan met samsung 90t 55 inch en hw-q950t. Werkt goed 👌 maar macbook heeft gewoon goede wifi ontvanger ofzo.. maar voor de rest is het stom ding haha. M

En bedoelde als we een programma wouden kijken moesten we perse vanaf begin kijken konden niet live verder gaan met waar het huidige programma zou zijn zegmaar, nu gaat dat gewoon ^^

Reputatie 7
Badge +16

Dat is fijn om te horen @Chris en Vera! 😄👍

Je hebt een goede set-up staan thuis, dat maakt de kijk- en luisterervaring nog beter. Wat is er mis met de MacBook? Niet dat ik ook maar enig verstand van Apple heb, maar wellicht kan ik je verder helpen!

Reputatie 3

Ja is 10x zo sloom als mn apple tv box 4K kan crashed zelfs bij apps die op mijn apple watch kunnen gewoon. En ik ben enigste gebruiker (admin) en dan kun je root systeem beheerder, maar er is een 2e admin waar zelfs root geen toegang tot heeft dus is denk oude gebruiker ofzo?

Reageer