Beantwoord

wifi uitschakelen van het modem

  • 27 October 2017
  • 6 reacties
  • 4917 Bekeken

ik wil graag weten hoe WIFI uit te schakelen op het modem, ik kan dit nergens vinden.
icon

Beste antwoord door Brian 18 January 2018, 16:20

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Welk modem?
Geen idee, ik heb het installatiepakket nog niet in huis, maar wifi hoef en wil ik sowieso niet.
Het wordt dus het "laatste" DSL modem.
Hi Rob6523,

Als je geen gebruik wilt maken van je Wifi op het DSL Modem zitten er aan de linkerkant drie knoppen. Op één van die knoppen staat: WLAN. Als je die indrukt is je Wifi uitgeschakeld!

Veel plezier met T-Mobile Thuis! :)

Kevin
Kevin, hartelijk bedankt!!!
Beste Kevin,
Ik zie dat deze vragen en antwoorden gaan over het DSL modem. Geldt dit antwoord ook voor het glasvezelmodem?
Ik wil graag een Roaming of een Mesh network in mijn huis aanleggen en aansluiten op mijn Draytek glasvezel modem. Ik hoef geen bijzondere dingen zoals portforwarding. Ik wil alleen een goed wifi signaal door het hele huis en mijn NAS als netwerkschijf benaderen.
Is dan aansluiten van mijn eigen WiFi netwerk op de LAN poort van het Draytek modem en WiFI uitschakelen voldoende? Moet ik dan de extra accespoints als bridge of ook als router instellen?
Bedankt voor het antwoord
Reputatie 7
Hi Grard, met een NAS kan het wat ingewikkelder worden maar gelukkig zijn je al wat knappe koppen voorgegaan! Je vindt een uitgebreid topic over het gebruik van NAS en het instellen van je netwerk hier. De wifi functie kan je simpel uitzetten via het knopje aan de achterkant van de modem.

Reageer