Beantwoord

Wifi valt continu uit

  • 12 November 2020
  • 6 reacties
  • 594 Bekeken

Wat een kut WIFI heeft dit bedrijf zeg. WIFI valt continue weg, heeft amper snelheid, ik kan niet eens normaal Netflix op YouTube kijken zowel op mijn TV als mijn laptop, want hij valt om de zoveel tijd uit of heeft geen verbinding. Een monteur langs sturen heeft ook geen zin, die komt ff langs en die zegt ‘’kijk, alles is goed’’ waarna die weg gaat. Klantenservice is ook dramatisch, die zeggen uiteraard dat het jouw schuld is en dat je dan dan maar een WIFI-versterker moet huren, wat uiteraard meer geld kost. 

Ik zit nu al ruim een jaar bij T-mobile. Het begon goed, maar werd steeds slechter en is nu ronduit kut geworden en de klantenservices slaat ook op kant nog wal. Mij zijn jullie in ieder geval zo snel mogelijk kwijt,

icon

Beste antwoord door ezow123 13 November 2020, 09:03

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hi @lloydlorenzo,

 

Ik lees in een ander topic dat er nu iets anders speelt, maar ik plaats hier toch nog wat extra Wifi tips.

-Een fabriekreset van het modem kan net het verschil maken. 

-Kies je netwerk: voor grotere afstand tot het modem is het 2.4 Ghz meer geschikt, 5G voor kortere afstanden

-Plaats het modem op een goede plek, zonder obstructies. 

-Zorg dat het modem met een korte RJ11 kabel op het ISRA zit aangesloten. 

-Voor extra bereik of betere snelheden kun je Wifi+ of een eigen extra router overwegen. 

 

Zodra het internet weer goed werkt, help je graag verder aan een mooie Wifi-verbinding!

Wel typisch hoe slecht de service is, want na een week is er, ook hier, nog niets opgelost.

Reputatie 3

Wat een kut WIFI heeft dit bedrijf zeg. WIFI valt continue weg, heeft amper snelheid, ik kan niet eens normaal Netflix op YouTube kijken zowel op mijn TV als mijn laptop, want hij valt om de zoveel tijd uit of heeft geen verbinding. Een monteur langs sturen heeft ook geen zin, die komt ff langs en die zegt ‘’kijk, alles is goed’’ waarna die weg gaat. Klantenservice is ook dramatisch, die zeggen uiteraard dat het jouw schuld is en dat je dan dan maar een WIFI-versterker moet huren, wat uiteraard meer geld kost. 

Ik zit nu al ruim een jaar bij T-mobile. Het begon goed, maar werd steeds slechter en is nu ronduit kut geworden en de klantenservices slaat ook op kant nog wal. Mij zijn jullie in ieder geval zo snel mogelijk kwijt,

Ik heb ook hetzelfde klacht na overstappen op glasvezel valt elke dag internet weg, opnieuw opstarten youtube. Elke dag echt niet normaal meer. Plus ik schakel 5ghz uit in de instellingen van de modem en het word na een dag automatisch weer ingeschakeld. Waardoor ik nog vaker problemen heb. Wat is er aan de hand bij T-Mobile ik snap het echt niet.


Een router staat dag en nacht aan, kan dus op den duur ook slijten / defect gaan enzo, of er bevind zich een stoor signaal zoals DECT telefoon bv in de buurt die het signaal kan verstoren. 

ik ben sowieso voorstander voor een eigen (kwaliteits) router naar keuze, maar dan moet je wel iets  van router instellingen /netwerken af weten.  (Of een handig familielid :-)

ik weet niet of topicstarter op glas zit of dsl, maar in jou geval heb je een media converter, daar kan je dan elke willekeurige router naar keuze  zetten. Zet daar een goede MESH router achter zoals bv Fritzbox of andere router zoals oa Asus die ook een MESH systeem hebben. Dan kan je het netwerk later altijd verbeteren over meerdere punten in huis indien noodzakelijk. Dit is wat anders als een ouderwetse repeater , die halveert de snelheid. En internet via stopcontact (PLC) is ook geen stabiele oplossing.

Je kunt een goede router ook tweedehands kopen ipv nieuw om geld te besparen. Hoeft niet het allernieuwste model te zijn. Het is een eenmalige uitgave. (maar dan betaal je geen huur aan provider waar je maandelijks voor blijft betalen)

het is wel weer een extra uitgave, maar je hebt dan wel een betere kwaliteit, want de meeste providers ‘geven’ in algemeen niet de duurste / beste routers weg. (Xs4all is een van de uitzonderingen met hun Fritzbox,  maar dat zit dan weer in de abo prijs vewerkt :-)

je hebt dan trouwens wel de 5Ghz nodig anders werkt Mesh systeem niet. (Ik weet niet wat je probleem met 5Ghz is ?)

Ik zelf gebruik al jaren asus routers (op dit moment de RT-68U , 2 stuks, een als MESH steunpunt)

bij familie heb ik onlangs nog een Fritzbox 4040 met 1750 MESH repeater geinstalleerd, ook vanwege problemen met Wifi , in dit geval een Ziggo klant.  Wifi problemen zijn dus niet provider gebonden, komen overal voor :-)

Vaste telefoon doe ik hier via een externe SIP provider, de SIP tel gegevens van Tmobile zijn nml helaas niet vrijgegeven door Tmobile, dat kan je dan niet instellen op een eigen router, maar meeste mensen hebben geeneens vaste tel meer.

IP TV kan je wel instellen op een eigen router. (Hier Is een topic over in het forum)

Het Huawei modem heb ik hier al enige tijd niet meer in gebruik en alles werkt hier al tijden zoals het moet.

Wat een kut WIFI heeft dit bedrijf zeg. WIFI valt continue weg, heeft amper snelheid, ik kan niet eens normaal Netflix op YouTube kijken zowel op mijn TV als mijn laptop, want hij valt om de zoveel tijd uit of heeft geen verbinding. Een monteur langs sturen heeft ook geen zin, die komt ff langs en die zegt ‘’kijk, alles is goed’’ waarna die weg gaat. Klantenservice is ook dramatisch, die zeggen uiteraard dat het jouw schuld is en dat je dan dan maar een WIFI-versterker moet huren, wat uiteraard meer geld kost. 

Ik zit nu al ruim een jaar bij T-mobile. Het begon goed, maar werd steeds slechter en is nu ronduit kut geworden en de klantenservices slaat ook op kant nog wal. Mij zijn jullie in ieder geval zo snel mogelijk kwijt,

Ik heb ook hetzelfde klacht na overstappen op glasvezel valt elke dag internet weg, opnieuw opstarten youtube. Elke dag echt niet normaal meer. Plus ik schakel 5ghz uit in de instellingen van de modem en het word na een dag automatisch weer ingeschakeld. Waardoor ik nog vaker problemen heb. Wat is er aan de hand bij T-Mobile ik snap het echt niet.

@Waqqas 

Als die bekabeld is doet Netflix op TV het wel normaal. Op mijn android tv doet hij het niet, want die kan niet bekabeld dus valt hij om de zoveel minuten weg.

Ik heb de Huawei modem, waar volgensmij ook veel mis mee is want alle lampjes, op power en wan na, knipperen vrijwel constant. 

Daarnaast heb ik alles wat op die site staat al geprobeerd, niets werkt en nee, ik heb geen versterker thuis liggen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @lloydlorenzo 

Als de WiFi wegvalt blijft bekabeld het dan wel doen of valt de hele verbinding weg?

Welke modem heb je?

In dit topic staan veel nuttige tips om je WiFi te verbeteren.

Indien je thuis een versterker hebt liggen dan kun je deze misschien bekabeld aansluiten en de WiFi op de modem uitschakelen zodat de WiFi via de versterker gaat.

Reageer