Beantwoord

Wijzigen ip adres

  • 14 November 2018
  • 6 reacties
  • 6274 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Ik zou graag mijn ip adres willen verranderen. Weet iemand hoe dat in ze werking gaat ?
icon

Beste antwoord door Seccie 14 November 2018, 22:05

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hoi @yordy22,

Graag geef ik je met dank aan @Sander antwoord op je vraag.

T-mobile maakt gebruik van een zogeheten dynamisch IP-adres. Dit betekent dat het IP-adres dat je van ons krijgt, kan veranderen. Dit in tegenstelling tot een statisch IP-adres die altijd hetzelfde blijft. Er zijn geen regels voor wanneer het IP-adres verandert. Dit veranderen doen wij niet zelf, maar gebeurt vrij willekeurig. Mijn ervaring is dat een IP-adres vrij lang (denk aan maanden) hetzelfde blijft, tot het plots verandert. Je kunt de kans vergroten op een IP-adres wissel door je modem 48 tot 72 uur offline te zetten. Maar ja, dan heb je ook geen internet. De belangrijkste vraag hier is: wat wil je met het IP-adres doen? Waar heb je het voor nodig?


Ik ben benieuwd naar je antwoord, zodat er verder gedacht kan worden richting een (mogelijke) oplossing.
Reputatie 3
N.B.: ongeveer 1x per dag krijg je een nieuw IP-adres, ook al staat je modem 24 uur aan.
Een statisch IP-adres staat niet bij T-Mobile in de planning, als je dat wilt moet je naar een andere provider.
Reputatie 7
Badge +3
N.B.: ongeveer 1x per dag krijg je een nieuw IP-adres, ook al staat je modem 24 uur aan.
Een statisch IP-adres staat niet bij T-Mobile in de planning, als je dat wilt moet je naar een andere provider.


Je bedoelt wellicht dat de IP lease elke 24 uur vernieuwd wordt maar dan blijft je IP adres hetzelfde.
Reputatie 3
Nee ... ik krijg al bijna een jaar lang ongeveer 1x per dag een nieuw IP-adres. Helaas, maar T-Mobile gaat geen statisch IP-adres implementeren.
(en ook geen IPv6 trouwens)
Reputatie 7
op het mobiele netwerk veranderd je ipadres per sessie. op het vaste net behoud je het ipadress zoals Sander dat heeft vermeld.
Reputatie 3
Klopt helemaal.

Reageer