Beantwoord

Wijzigingen ip adres

  • 21 February 2021
  • 1 reactie
  • 100 Bekeken

Aanleiding: Omdat mijn vriendin thuis moet werken via een beveiligd systeem is een ip adres nodig die niet elke week wijzigt. 

Klacht: Het IP-adres bij haar thuis wijzigt elke week ongeveer en het is niet de bedoeling dat ze elke week of om de paar dagen contact moet hebben met de systeembeheerders. Tevens is ze verschrikkelijk slecht geholpen door een aantal medewerkers die niet meedenkend zijn geweest. Vandaar mijn vraag op dit forum. 
Ook heb ik niet in het contract kunnen vinden dat er sprake is van een Dynamisch IP adres. 
 

Vraag: Wat is hier tegen te doen, zodat zij in een beveiligde omgeving thuis kan werken? 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 21 February 2021, 23:10

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

@rikoosterloo voor consumenten verbinding is het normaal dat de ipadressen dynamisch worden toegewezen. dit betekend dat je elk moment een ander ipadres kan krijgen. normaal zie je dit voorkomen na onderhoud. dan word het verkeer opnieuw verdeeld tussen de routers bijvoorbeeld. maar ook als de verbinding een uur verbroken is of je krijgt een ander modem krijg ie in de regel een nieuw ipadres

een andere oplossing kan zijn dat de werkgever het verkeer via een vpn verbinding laat gaan en zo  je toe kan laten. of alle ipadressen van T Mobile in de acl te plaatsen.

Reageer