Beantwoord

wisselende IP adressen "obtained, lease time 3600"

  • 18 May 2021
  • 3 reacties
  • 198 Bekeken

Sinds enige tijd heb ik 1000/1000 glasvezel, en na een hobbelige start bij t-mobile werkt het nu eindelijk.

Er is nog wel een groot probleem. Ik werk in de media en moet regelmatig flinke bestanden aan de opdrachtgever beschikbaar stellen. Zodat deze de bestanden van mijn server kan downloaden. Dit werkt niet omdat mijn IP adres elke 7 minuten wisselt. Dus de klant krijgt het bestand niet compleet binnen omdat de internet verbinding word verbroken.

Ik de log van mijn Zyxel zie ik dat ook staan. Eerst word mijn normale ip adres toegekend, dan na 14 seconde een ander IP adres, en dan na 10 minuten weer een ander en dan na een paar seconde weer een ander en dat gaat zo eindeloos door.

Het is lastig uit te leggen aan de helpdesk aan de telefoon en daarom hoop ik enorm dat iemand van T-Mobile me hier wel mee kan helpen. Dit is namelijk onwerkbaar voor mij...

icon

Beste antwoord door Boris 21 May 2021, 10:54

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hoi @P. Aben ,

Dank je wel voor het delen van je ervaring. Als ik je verhaal goed begrijp, is de lease van het IP-adres te kort om optimaal gebruik te maken van de verbinding. Ik zie dat er contact is geweest met de telefonische klantenservice en die zien, net als ik, dit ook terug vanaf onze kant. Nu begrijp ik dat mijn collega je heeft gevraagd om dit twee dagen te monitoren, zodat we een een mooi pakket en duidelijk verhaal hebben wat we kunnen doorsturen naar de technische dienst. Ik wil je dan ook vragen om 3 voorbeelden van tijdstippen en data, waarin dit de laatste 2/3 dagen is voorgekomen. Dan hebben we naast deze log, nog meer duidelijkheid en kunnen we een onderzoek laten beginnen. Ik hoor het graag van je!

Reputatie 7
Badge +4

Elke 7 minuten een nieuwe release is wel aan de heel korte kant. Ik ben ook erg benieuwd naar de aanvullende data. 

Reputatie 6
Badge +3

De IPleases kloppen netjes zo als het hoort. Het modem heeft altijd drie ip adressen (bij de afnamen van Internet en TV). 

  • 10.72.x.x - is voor IPTV
  • 143.177.x.x - is voor Internet
  • 10.113.x.x - is voor Managment van het modem (zodat TM je modem kan updaten en voorzien van de juiste instellingen)

Dit neemt niet weg dat je een probleem hebt, maar dat wordt niet veroorzaakt door deze ip adressen. Boris zal daar vast een mooie oplossing voor hebben. 

Reageer