ik was even benieuwd wat jullie met dit verhaal gaan doen op het gebied van jullie modem.
Mag ik aannemen dat dit soort berichten ook bij jullie alarmbellen doet rinkelen?
https://tweakers.net/nieuws/130767/krack-aanval-treft-alle-moderne-wifinetwerken-door-lek-in-wpa2-standaard.html
Dinsdag 17-10 Moderator Update
Alle modems van het merk Draytek zijn niet kwetsbaar voor een Krack aanval! Dit geldt dus voor (vrijwel) alle glasvezel abonnementen!
Woensdag 18-10 13:45 Nieuwe update
Ook voor de Huawei blijkt dat de modem niet kwetsbaar blijkt voor Krack. Wel wil ik hier benadrukken dat de beveiliging rondom Krack niet alleen van toepassing is voor de modems, maar ook voor de eindapparaten, zoals je tablet, telefoon of laptop. Ik begrijp dat Apple en Microsoft druk bezig zijn met een update in verband met deze beveiligingsbreuk. Houd dus je updates in de gaten!
Beste antwoord door Sander
De bellen zijn nu zeker aan het rinkelen en actie wordt ondernomen. Laat ik alvast wat vooruit lopen op de zaken:
- Dit geldt voor alle providers.
- De kans is laag dat er iets gebeurt bij jou. Iemand zou dan echt heel gericht op jou moeten zoeken.
Tips
Deze tips zijn voor iedereen en altijd een goed uitgangspunt. Wil je veilig op de wifi:
- zorg dan voor een versleutelde verbinding via VPN;
- dan kun je ook gebruikmaken van beveiligde protocollen zoals o.a. SSH/TLS en HTTPS
- gebruik uiteraard altijd de laatste beveiligingsupdates.
Nog meer veiligheid
Wil je nog meer zekerheid hebben over de veiligheid van je verbinding, dan kun je het beste gebruik maken van een bekabelde verbinding via ons modem. Wij garanderen dan de veiligheid op ons netwerk. Ook kun je gebruik maken van je 4G mobiele netwerk. Deze zijn beide namelijk niet te kraken met "Krack".