Beantwoord

Xyxel T-50 extern niet benaderbaar


Hallo,
Ik heb sinds kort de Zyxel T-50. Werkt intern prima. Ik heb ook een no-ip account en de local loop-back werkt als ik op mijn eigen netwerk zit (dan kan ik mijn huis automatisering aansturen, via port-forwarding loopt dit prima). Als ik op een 4g netwerk zit werkt het echter niet. Accepteert de T-50 geen verkeer van buitenaf ?
icon

Beste antwoord door tmoesel 5 August 2019, 15:45

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 6
dan is je portforwarding niet op orde of anders zie https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/problemen-na-onderhoud-afgelopen-nacht-313456
Mijn port forwarding staat prima, maar ik denk dat ik ook last heb van het interne netwerk probleem bij T Mobile
Hier helaas ook het probleem dat portforwarding niet werkt. Zijn er al tips op het werkend te krijgen?

Ik weet zeker dat mijn portforwarding op orde is, het probleem moet ergens anders zitten.
Reputatie 6
@Wouter_N Zie de URL mijn eerdere bericht;
Werkt portwording wel via een ander netwerk dan het T-Mobile mobiele?
Ik heb een kleine VPN opgezet op een Raspberry Pi voor o.a. de automatisering van het huis maar ook handig voor het benaderen van de router van buitenaf. Hoef je niet voor elk ding steeds een poort open te zetten en is veiliger 🙂.
@Wouter_N Zie de URL mijn eerdere bericht;
Werkt portwording wel via een ander netwerk dan het T-Mobile mobiele?

Echt zeer instabiel, ongeveer de helft van de pakketjes komt niet aan. Zie bijgesloten afbeeldingen. Dit is vanaf KPN ADSL naar mijn Tmobile thuis.

Reputatie 6
@Wouter_N Dit is dan weer een nieuwe dimensie; dat het vanuit een ander netwerk praktisch gezien dus ook niet werkt. Misschien dat je aan de exacte waarde van je wan ip adres nog kan zien of bepalen wat de beste workaround is, want een oplossing kan zo een maand duren, zoniet nog veel langer.
"Misschien dat je aan de exacte waarde van je wan ip adres nog kan zien of bepalen wat de beste workaround is"
Wat bedoel je hier mee?

Mijn abonnement is afgelopen donderdag ingegaan, kan ik dit nog geheel kosteloos opzeggen? Ik ben er namelijk al helemaal klaar mee. Hoe kan iets simpels als een stabiele verbindingen maanden duren?
Reputatie 6
"Misschien dat je aan de exacte waarde van je wan ip adres nog kan zien of bepalen wat de beste workaround is"

Wat bedoel je hier mee?

Of je op KPN WBA of T-Mobile ODF zit kan misschien uitmaken kwa oplossingsduur, maar dat is allemaal gissen van mijn kant. Er waren of zijn een hoop overstappers richting T-Mobile Thuis, en het is duidelijk dat dit groeistuipen met zich mee brengt.

zie ook https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/problemen-na-onderhoud-afgelopen-nacht-313456?postid=1509253
Ik zit op WBA (31.21.x.x).
Reputatie 6
Mijn abonnement is afgelopen donderdag ingegaan, kan ik dit nog geheel kosteloos opzeggen? Ik ben er namelijk al helemaal klaar mee. Hoe kan iets simpels als een stabiele verbindingen maanden duren?
Als het nog binnen de 2 weken herroepingsrecht zit, kun je er nog min of meer kosteloos vanaf. Dat gaat bij T-Mobile in op het moment dat je besteld, dus niet wanneer je abo in werking treedt.
Reputatie 6
Ik zit op WBA (31.21.x.x).
Wat dus te boek staat als "Pool for fixed WBA users".
Je zit dus op een verbinding die T-Mobile van KPN huurt. Je moet zelf maar beoordelen wat je met die info doet.

Mijn abonnement is afgelopen donderdag ingegaan, kan ik dit nog geheel kosteloos opzeggen? Ik ben er namelijk al helemaal klaar mee. Hoe kan iets simpels als een stabiele verbindingen maanden duren?Als het nog binnen de 2 weken herroepingsrecht zit, kun je er nog min of meer kosteloos vanaf. Dat gaat bij T-Mobile in op het moment dat je besteld, dus niet wanneer je abo in werking treedt.

Door de drukte van Guidion is het natuurlijk veel meer dan twee weken geleden dan ik besteld heb. Wat nu?
Reputatie 6


Mijn abonnement is afgelopen donderdag ingegaan, kan ik dit nog geheel kosteloos opzeggen? Ik ben er namelijk al helemaal klaar mee. Hoe kan iets simpels als een stabiele verbindingen maanden duren?Als het nog binnen de 2 weken herroepingsrecht zit, kun je er nog min of meer kosteloos vanaf. Dat gaat bij T-Mobile in op het moment dat je besteld, dus niet wanneer je abo in werking treedt.
Door de drukte van Guidion is het natuurlijk veel meer dan twee weken geleden dan ik besteld heb. Wat nu?

Uitrekenen wat het overstappen (heen en terug) je op 1 of 2-jarig contracttermijn je gaan kosten, inclusief dis-comfort enz. Betrek ook het klantvoordeel als dat werkt erbij indien je ook mobiel hebt van T-Mobile.
Dan kun je kijken of je rechtsbijstandshulp gaat vragen of maar gaat afkopen. Dat laatste is in mijn ogen een kwalijke zaak, het is een beloning voor T-Mobile's onkunde om te voldoen aan de verwachting van nieuwe klanten.

Er zijn legio voorbeelden van deze praktijk van T-Mobile Thuis, blader maar eens even door de berichten, ook al een jaar ofzo terug.
Problemen lijken vandaag opgelost, VPN is nu ook stabiel.

Reageer