Beantwoord

zeer slecht wifi/internet

  • 28 February 2021
  • 35 reacties
  • 622 Bekeken

Beste,

 

Ik moet helaas melden dat ik NIET TEVREDEN BEN OVER DE INTERNET THUIS.

Valt elke avond wel 2 keer weg.

Stekker in en uit gedaan. helpt niet. Extra geld uitgegeven voor een nieuwe internetkabel ook dat helpt niet.

Ik zat bij Ziggo en daar had ik echt 0 problemen internet was goed.

 

Maar nu met T-Mobile ga ik nu hard twijfelen of ik überhaupt wil over stappen naar glas vezel.

Hoop dat T-Mobile dit leest en met een oplossing komt nogmaals.

Ik heb alles geprobeerd!

 

 

 

icon

Beste antwoord door Boris 3 March 2021, 14:45

Bekijk origineel

35 reacties

Ik ben zelf al met een hoop bezig geweest.

Ik heb mijn tv op de 5hz wifi gezet als in de plaats 2.4hz dit gaat 80% beter

Mijn android tv kasje zat op de kabel en gaat ook beter

Heb die nu net ook op de 5hz wifi aangekoppeld kijken of dat ook beter gaat.

Af en toe heb ik nog steeds dat de Internet moeite heeft met laden.

Ik zie voor de rest wel verder

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Daar ben ik niet mee eens!

Hoelang heb ik T-Mobile thuis?

Ik heb er pas vanaf december last van daarvoor nooit.

U kunt meten wat u wil maar dat is hier mijn eigen ervaring wat hier in mijn huis gebeurt.

En bij Ziggo was dat nooit ook daar zat een verlenging vanaf de meterkast naar muur waar nu ook de modem van T-Mobile staat.

Zal eerlijk zijn ik ga het tijdelijk proberen vanaf vanavond 1 week lang.

als het niet helpt Dan hoop ik dat er vanaf jullie iets gaat gebeuren.

 

Eerlijk zegt heb ik ontzettend veel spijt dat ik over gestapt ben.

 

Daar zit het verschil. T-Mobile is een DSL product. Daar sluit je het modem dicht bij het ISRA punt (telefoonlijn) aan. Ziggo werkt via een Coax (TV kabel) verbinding. Dat heeft andere kenmerken!

Dus neem de tips van @Doornekamp33 ter harte. Als je het modem direct op het ISRA aansluit is er geen bridge tap en dan moet de verbinding goed worden. 

Zou wel fijn zijn ja als T-Mobile een service monteur laat komen.

Want heb nu de tv op mijn mobiel internet aan gesloten.

Denk niet dat dat de bedoeling moet zijn.

 

Mvg

Nu ben ik 7 dagen verder en hoor helemaal niks meer van T-Mobile.

Internet heeft een ruis!

Hij is het nog steeds slecht wat zijn nu de verdere plannen.

En als T-Mobile er niks aan doet dan verwacht ik dat T-Mobile mijn abonnement ongeldig verklaard.

Ben het nu wel beetje beu!

 

 

En het gaat als maar door nu al 5 keer uit gevallen in 5 uur tijd.

Ben het erg beu aan het worden 4 van de 5 keer gereset helpt niks!

Graag zou ik een oplossing willen het is niet leuk meer

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @P_van_Dorst 

Het gaat om glasvezel?

Het wereldbolletje gaat dan rood branden? Voer eens een fabrieksreset van het modem uit door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Nee het gaat niet om glasvezel.

 

Nogmaals ik heb alles al geprobeerd al deze oplossing.

Stekker erin eruit reset knopje andere ethernet kabel gekocht niks helpt.

En ja vaak is hij rood en zeker om de 2 dagen!

 

Ja jammer word niet verder geholpen.

 

Had al wel gezien dat er een oplossing is met het landelijke wifi/thuis internet.

 

Modem nog maar eens te reset!

Nu hopen dat het weer eens goed blijft

Reputatie 7

Hoi @P_van_Dorst ,

Je wordt zeker wel geholpen! We doen ons best om je zo snel mogelijk van antwoord te voorzien. Ik heb direct je verbinding erbij gepakt en zie dat je een nette/stabiele verbinding hebt tot aan het modem. Dat wil niet zeggen dat jij geen problemen kan ervaren. Om het probleem helder in beeld te hebben, heb ik enkele vragen.

  1. Ervaar je de problemen uitsluitend via de Wifi of ook bekabeld?
  2. Brandt de power led constant? 
  3. Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt: 
  4. Controleer of de stroom adapter goed in de wandcontactdoos zit. 
  5. Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit.  
  6. Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd.  
  7. Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is. 
  8. Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt.

Wil je me laten weten wat de uitkomst is? Ik hoor het graag van je!

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @P_van_Dorst ik heb direct een lijnmeting voor je gedaan. Ik zie de wegvallende verbinding inderdaad terugkomen en dat de lijn niet stabiel is. De reden voor de onstabiele verbinding is dat er een bridge tap wordt geconstateerd. Een bridge tap is een vertakking vanaf het oorspronkelijk ISRA-punt. Staat het modem aangesloten op een uiteinde van zo'n vertakking, dan kan dat voor problemen met de diensten zorgen. Zou je willen controleren of het modem écht is aangesloten op het oorspronkelijke ISRA-punt? Meer informatie over hoe je bridge tap zelf kan verwijderen vind je in dit topic. Succes!

Tijdens het kijken van YouTube op mijn tv valt de wifi weg.

Ook kan ik zie dat de internet niet bij kan houden met laden.

Vaak zie ik een rood lampje van het wereldbolletje.

Dit komt zeker om de 2 dagen voor.

 

 

 

 

Dat klopt de modem staan in de woonkamer en niet in de meterkast dit is omdat ik ook een vaste verbinding wil hebben.

Maar ook die valt weg dus het is niet alleen de wifi.

Kan wel eens kijken of er een verbetering kan plaatsvinden van deze verbinding.

 

Als u een tip hebt hoor ik het graag.

(Niet dat ik de modem in de meterkast moet plaatsen.)

 

Mvg PP van Dorst

 

??????

Het kabeltje tussen het modem en de ISRA mag niet langer zijn dan de mee geleverde ronde kabel eventueel als je een lasdop hebt een stukje van max 15 cm om de bijgeleverde aansluitdoos aan te sluiten.

Je hebt nu een te lange afstand tussen het ISRA en Modem, en misschien nog wel een extra aftakking naar een ander aansluitpunt in huis.

Er zijn 2 opties om het goed te krijgen.

Optie 1, het modem verplaatsen en aansluiten op het ISRA punt met de meegeleverde dsl kabel, ondersteund en gegarandeerd dat het goed moet zijn.

Optie 2, de kabel tussen ISRA en huidig aansluitpunt vervangen door een goede kwaliteit dubbel afgeschermd UTP kabel waar je 1 aderpaar (zelfde kleur dus) gebruikt om aan te sluiten, alle andere kabels afkoppelen van het ISRA, niet ondersteund en gegarandeerd door T-Mobile maar het werkt meestal goed.

Reputatie 7

Hi @P_van_Dorst Dank voor de uitgebreide toelichting! De speedtest die je door hebt gestuurd lijkt gedaan te zijn via Wifi met een telefoon. Om goed te kunnen achterhalen wat op het moment nog exact het probleem zou ik je willen vragen om bekabeld een speedtest te doen via de ookla speedtest app (dus niet via de browser) met een pc of laptop . Zoals Jason al aangaf lijkt de internetverbinding zelf nu goed, via een speedtest kunnen we dit enigszins testen. Als hier de resultaten goed van zijn dan blijft Wifi nog over en kunnen we kijken hoe we dit zouden kunnen verbeteren!

Reputatie 7
Badge +14

Dat klopt de modem staan in de woonkamer en niet in de meterkast dit is omdat ik ook een vaste verbinding wil hebben.

Maar ook die valt weg dus het is niet alleen de wifi.

Kan wel eens kijken of er een verbetering kan plaatsvinden van deze verbinding.

 

Als u een tip hebt hoor ik het graag.

(Niet dat ik de modem in de meterkast moet plaatsen.)

 

Mvg PP van Dorst

 

 

Dit is dus jouw probleem. Het modem moet in de meterkast. Je kunt daarna in je huis de interne ethernet bekabeling aanleggen. Denk eens aan het gebruik van een powerplug.

 

Lekker hoor van kasje naar de muur!

Ja gaat helemaal nergens meer over.

Ik stap wel over wat JULLIE EEN KLANT HELP NEE DAT KUNNEN JULLIE NIET!

 

Dit betekent voor T-Mobile thuis en 2 mobiele abonnementen word hier op gezegd!

Bedankt voor de onzin en de nutteloze tips en alle onzin verhalen ik ben er helemaal klaar meer!

Precies T-Mobile we zijn 4 dagen verder nul hulp of een verder reactie.

Bedankt

 

 

Reputatie 7
Badge +14

@Brian heeft je 4 dagen geleden om een paar testen gevraagd. Aandacht van t-mobile heb je dus. Maar in plaats van die informatie te geven post je allemaal berichten die andere klanten niet echt motiveren je verder te helpen.

Succes ermee.

Daar ben ik niet mee eens!

Hoelang heb ik T-Mobile thuis?

Ik heb er pas vanaf december last van daarvoor nooit.

U kunt meten wat u wil maar dat is hier mijn eigen ervaring wat hier in mijn huis gebeurt.

En bij Ziggo was dat nooit ook daar zat een verlenging vanaf de meterkast naar muur waar nu ook de modem van T-Mobile staat.

Zal eerlijk zijn ik ga het tijdelijk proberen vanaf vanavond 1 week lang.

als het niet helpt Dan hoop ik dat er vanaf jullie iets gaat gebeuren.

 

Eerlijk zegt heb ik ontzettend veel spijt dat ik over gestapt ben.

Nee dat klopt als je het 4 keer al uit hebt gelegd.

4 keer het zelfde.

En je 3 keer word gevraagd (wat was. Je probleem)

1 keer komt iemand langs die heb je die meet een ruis op de kabel.

Wat kan leiden tot slechte verbinding

T-Mobile meet en zegt alles is opgelost.

Word ik boos omdat ik het gevoel krijg dat ze mijn van kastje naar de muur sturen.

Ook stuur ik wat foto's van hoe traag mijn Internet hier is moet ik het met de kabel meter.

.Reageren ze niet meer van T-Mobile

Spreek ik iemand die juist bij T-Mobile thuis op klanten service hebt gezeten die bevestigd hoe dat T-Mobile met klanten om gaat

 

 

 

Dat kan dat je er eerst geen last van had, je router gaat steeds intrainen in een zo optimaal mogelijke verbinding, meet een fout en valt terug, als er dan een update op de firmware komt kan het op termijn helemaal mis gaan en op dat punt zit je nu.

Een standaard gebruikte telefoonkabel is niet geschikt voor die snelheden en is niet goed afgeschermt, T-Mobile bied geen ondersteuning als je vind dat het zo moet werken, alle bekabeling na het ISRA punt is eigen verantwoording.

Dus je hebt als je het modem niet wil verplaatsen 1 optie die misschien werkt, heb ikzelf meerdere keren met succes toegepast, tussen het ISRA en het modem de kabel vervangen door een dubbel afgeschermde UTP kabel en 1 aderpaar gebruiken voor de ADSL verbinding, werkt dit niet zal die toch naar de meterkast moeten.

Er is 1 andere oplossing, terug naar Ziggo als je dat modem niet wil verplaatsen, kost je wel afkoop TM als je de rit niet wilt uitzingen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @P_van_Dorst, het verhaal is me nu vrij duidelijk, bedankt voor alle toelichtingen en jouw eigen pogingen om het te verbeteren!

Een laatste check voordat wij een expert op pad sturen: wanneer jij jouw PC/laptop/andere apparatuur direct aansluit op het modem (bekabeld met internetkabel cat 5e of hoger), is er niet echt iets aan de hand. Wanneer jij echter van het draadloze netwerk (Wifi) gebruikmaakt, loopt je vooral met YouTube op de TV problemen op, klopt dit?

Ik zie namelijk een grote hoeveelheid FEC-errors op de verbinding. Op zich is dat geen probleem, omdat dit grotendeels foutjes zijn die zichzelf herstellen, echter wanneer je boven een bepaalde marge zit per dag, moeten we dit onderzoeken. Dit kan namelijk resulteren in een wegvallende verbinding (zowel vast Internet, als Wifi). Echter, om er zeker van te zijn dat we alles uitgesloten hebben, wil ik ook graag nog controleren of je niet per ongeluk gekruist bent met een andere aansluiting. Kun jij mij in een privébericht het MAC-adres en serienummer van het modem toesturen, alsjeblieft? Dan check ik dit meteen en kan ik ook gelijk de juiste mensen aansturen zodat het eindelijk verholpen wordt.

Alvast bedankt voor je bericht en medewerking, dit wordt opgelost!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @P_van_Dorst, bedankt voor je update. Wanneer wij een monteur op pad sturen en niets meer vernemen, gaan we er stiekem van uit dat alles hersteld is. Daarom vroeg ik je ook of je een terugkoppeling kon geven zodra de monteur geweest was! 😊

Nu het belangrijkste: ik heb een meting gedaan en zie geen enkel moment van uitval de afgelopen week. Ook zijn alle foutmeldingen verdwenen en zit het aantal fouten per dag op minder dan de helft van het gemiddelde - waar het vóór het bezoek op duizend maal het gemiddelde lag. 

Wat is op dit moment slecht? Je Wifi of je bekabelde verbinding, of beide? Ik kan het aan mijn kant niet herkennen en wil daarom out of the box meedenken. Heb je al eens gedacht aan het toevoegen van een Wifi-punt (versterker) aan jouw draadloze netwerk? 

Reageer