Beantwoord

Zyxel + Dual Asus RT AC67 2 Subnets

  • 15 June 2021
  • 4 reacties
  • 215 Bekeken

 Hallo Forum bezoekers, 


Hopelijk hebben jullie een tip voor mij om Dual routers van Asus een Aimesh netwerk te creëren. 
 

Zie onderstaande tekening; 

 

Het probleem de Aimesh hoofdrouter in de woonkamer kan de Aimesh node niet vinden in de slaapkamer. Denk dat het te maken heeft met subnets. Hebben jullie een idee ? 
 

Alvast bedankt, 

 

 

icon

Beste antwoord door Pieter_B 16 June 2021, 11:56

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Momo2021 

Nu zitten beide Asus routers bedraad aangesloten op de Zyxel, als je de 2 Asus routers aan elkaar aansluit met een UTP dan zou het moeten werken om een Aimesh netwerk te maken.

Als je geen vast bellen van T-Mobile hebt dan zou je de Zyxel kunnen vervangen door de Asus router door vlan 300 in te stellen, dit is met glasvezel uiteraard.

Reputatie 7
Badge +3

@Momo2021

[AiMesh] How to set up ASUS AiMesh or ZenWiFi Mesh Ethernet backhaul under different conditions ? (Advanced setup with network switch)

Als ik de diverse topics zie, zitten ze allemaal in hetzelfde subnet.

Denk dat het probleem hem i.d.d. dan zit in de verschilende subnetten, die zijn isolated van elkaar. Anders zou je zo over kunnen steken van bijv. een gesloten netwerk naar een open netwerk. Dat gaat niet werken zonder dat je daar toestemming voor geeft via bijv. een Firewall rule. Of dat zo kan in de ASUS moet ik je even schuldig blijven.

@Pieter_B 

thnx voor het artikel. Het artikel vertelt alleen als je de beidde asus routers aan elkaar aansluit. 
 

Mijn situatie is 1 main router in Aimesh mode. En in de slaapkamer zit de Aimesh node. Deze is overigens ook rechtstreeks aangesloten. Beide ingesteld met backhaul verbinding. 
 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Momo2021 

In deze setup vidoe zie je op een bepaald moment, dat de NODE AIMesh in hetzelfde subnet (30) zit als de main router.

Ook de Ethernet optie geeft al aan dat ze in hetzelfde subnet moeten zitten.

Reageer