Beantwoord

Zyxel modem nodig voor mesh wifi plus, krijgen bestaande klanten niet

  • 26 October 2020
  • 12 reacties
  • 1238 Bekeken

Hi Community,

Helaas ben ik al enkele maanden aan het tobben met een matige verbinding. Eerst was de lijn naar en in mijn huis het probleem. Nu de modem op een andere wandcontactdoos in huis staat is dat probleem opgelost. Echter, nu wil ik mijn wifibereik in het huis aanpakken. Nu wil ik al een tijdje een mesh routersysteem gebruiken, echter zijn de T-Mobile Huawei modems niet in bridge modus te zetten (waarom niet?!). Nu keek ik met een schuin oog naar de wifi plus dienst van T-Mobile. Lijkt heel leuk, maar om daadwerkelijk van mesh gebruik te kunnen maken heb je de Zyxel modem nodig, waar ik de oude Huawei heb. Echter, als huidige (trouwe) klant krijg je deze niet, enkel nieuwe klanten. Wanneer je de T-Mobile wifi plus units aanschaft voor een Huawei modem heb je er 2 nodig en worden het eigenlijk "domme" acces points, waardoor je het hele punt van mesh units in huis halen voorbij schiet.

 

Dus.. wat nu? Ik kan zelf geen mesh routers aansluiten omdat T-Mobile de Huawei modems heeft dichtgetimmerd en ik daardoor enkel de routers als "domme" access points kan gebruiken (zonde van het geld,geen grote vooruitgang en ik kan geen gastennetwerk meer instellen). En ik kan ook geen gebruik maken van de mesh functionaliteit van de wifi plus units van T-Mobile met mijn oude Huawei modem. 10 euro per maand betalen voor 2 "domme" access points is wat zonde. 

 

Kunnen jullie hier toch iets betekenen?

 

Groet, 

 

Leroy 

icon

Beste antwoord door Swa100 3 November 2020, 18:07

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Je zou eventueel de wifi op je modem uit kunnen zetten en WiFi plus de WiFi laten regelen?

Verbindt er 1 bedraad en de andere maakt dan verbinding met deze om zo een mesh netwerk te vormen.

Huawei icm WiFi plus

Een eigen mesh systeem achter de Huawei om de WiFi te regelen zou ook kunnen.

Je zou eventueel de wifi op je modem uit kunnen zetten en WiFi plus de WiFi laten regelen?

Verbindt er 1 bedraad en de andere maakt dan verbinding met deze om zo een mesh netwerk te vormen.

Huawei icm WiFi plus

Een eigen mesh systeem achter de Huawei om de WiFi te regelen zou ook kunnen.

Thanks voor je reactie! Het probleem blijft dat de Huawei niet in bridge modus is te zetten, waardoor routing niet kan gebeuren door deze (superieure) mesh routers. Tevens is het dan onmogelijk om een gastnetwerk in te stellen, wanneer die mesh routers enkel in AP mode staan. 


"Om maximale snelheid en dekking voor je wifinetwerk te realiseren gebruik je slimme software met zogenoemde Mesh-functionaliteit in combinatie met het nieuwste Zyxel T-50 modem van T-Mobile. Daarnaast werkt het wifipunt als versterker samen met de meeste andere modemtypes."

​Staat op de website van T-Mobile: https://www.tmobile.nl/thuis/internet/wifi-plus. Bestaande (trouwe) klanten wordt hier dus een nieuwe (betaalde) dienst van T-Mobile ontoegankelijk gemaakt, omdat die geen Zyxel modem mogen ontvangen. 

 

Toevoeging:

Na nogmaals bellen met de klantenservice wordt nu een verzoek ingediend bij de technische dienst voor een modemswap. Vrijdag hoor ik meer. Ik zal jullie op de hoogte houden. 

Anders zou mijn modem spontaan niet meer werken.

dat heb je zo geregeld. 🤫

Reputatie 7

2 waps achter een huawei geeft mesh wifi.

voor mesh heb je echt geen router functie nodig.

2 waps achter een huawei geeft mesh wifi.

voor mesh heb je echt geen router functie nodig.

Geeft veel andere nadelen zoals het niet kunnen instellen van gastnetwerk etc. 

 

 

Helaas blijkt dat de medewerker van de klantenservice die ik vorige week sprak niets in het systeem heeft gezet. Gisteren weer gebeld en het verzoek is nu als het goed is wel ingediend... Duurt wel lang zo, maar we wachten weer even af.. Het overstappen naar KPN wordt nu wel erg interessant, zeker nu ze in onze woning GPON glasvezel hebben aangelegd. 

Ik vroeg me nog af of een T-Mobile moderator hier nog even in kan duiken. Na het, blijkbaar, gefaalde verzoek dat vorige week is ingediend via de telefonische klantenservice, is mijn vertrouwen wat afgenomen. 

Reputatie 7
Badge +14

Ik vroeg me nog af of een T-Mobile moderator hier nog even in kan duiken. Na het, blijkbaar, gefaalde verzoek dat vorige week is ingediend via de telefonische klantenservice, is mijn vertrouwen wat afgenomen. 

Modems worden niet zomaar geswapped. Dat is het antwoord van de klantenservice. Dan dreig je met overstappen in je vorige post. Moderators zijn daar echt niet gevoelig voor. Als je weg wilt prima. Jouw keus.

Ik vroeg me nog af of een T-Mobile moderator hier nog even in kan duiken. Na het, blijkbaar, gefaalde verzoek dat vorige week is ingediend via de telefonische klantenservice, is mijn vertrouwen wat afgenomen. 

Modems worden niet zomaar geswapped. Dat is het antwoord van de klantenservice. Dan dreig je met overstappen in je vorige post. Moderators zijn daar echt niet gevoelig voor. Als je weg wilt prima. Jouw keus.

Beetje kort door de bocht. Zoals in mijn eerste post staat geeft T-Mobile op hun eigen website aan dat je een Zyxel modem nodig hebt om daadwerkelijk gebruik te kunnen maken van de voordelen van de (betaalde) wifi plus dienst. In het kader hiervan, vraag ik of ik in de mogelijkheid kan worden gesteld om gebruik te maken van deze dienst in zijn volledigheid. Dit was allemaal niet nodig geweest als de modems in bridge modus te zetten zouden zijn, dan had ik zelf mesh routers kunnen aanschaffen. Ik vraag dus niet om "zomaar" een swap voor de lol. 

 

Bovendien was dat wat jij stelt niet het antwoord van de klantenservice, de klantenservice zou het als verzoek doorzetten naar de technische dienst, maar dit lijkt dus steeds intern fout te gaan. 

Dit topic kan op slot. Zojuist overstap naar KPN geregeld.

Reputatie 7

Hi @Swa100, jammer om te horen, ik weet zeker dat het goed was gekomen maar het staat je natuurlijk vrij om over te stappen. Hopelijk mogen we je in de toekomst nog eens verwelkomen! 

@Swa100 Box 12 met superwifi word hetzelde als Huawei met 2 Zyxel AP’s, de Box 12 werkt ook nog niet in mesh met de superwifi, dus schiet je er niks mee op, alleen glas is het voordeel.😉😉

 

Nog een tegenvaller, Box 12 heeft wifi 6, de superwifi’s niet.

Reageer