Beantwoord

Zyxel Modem - VMG8825-T50


Hallo allemaal,

 

Sinds een paar weken heb ik een deco m5 mesh netwerk aangelegd en werkt echt super (mede dankzij advies hier). Sinds kort had ik problemen dat geregeld het internet wegviel, ik had nog de draytek router en deze is inmiddels geupgrade naar een zyxel router/modem en geïnstalleerd door guidion.

Echter, sinds dat ik deze router/modem heb, hebben alle tv's in huis (allemaal samsung, waarvan 1 een week oud is) problemen met het laden van de smart apps (zowel videoland, disney+ als netflix).

Hierbij maakt het ook niet uit of het bedraad of via WiFi is, allebei hebben ze problemen met het laden van de apps op de TV's. Heeft iemand hetzelfde probleem en/of de oplossing hiervoor?

icon

Beste antwoord door Boris 21 May 2021, 11:02

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Blinkiez 

Wil je eens bij 1 tv proberen om hem naar de fabrieksinstellingen terug te zetten en dan proberen?

Hi Waggas,

 

Dit hadden we al getest bij één TV, heb nu een kamer over de trap liggen naar de slaapkamer rechtstreeks vanaf het modem daarmee lijkt hij het weer te doen, morgen na een nachtje op standby ook weer even testen anders kan het liggen aan de deco's?

Reputatie 7
Badge +15

@Blinkiez 

Dat zou kunnen, heb je de Deco in acces point mode of als gewone router?

@Waqqas heb even gekeken en staat als draadloze router. Wifi van Zyxel is uitgezet.

Reputatie 7
Badge +15

Via de Deco is er wel internet op de tv? Wat je nog zou kunnen proberen is de Deco set even opnieuw instellen.

Reputatie 7
Badge +2

Stel de Deco wel als accesspoint in!

Hoeveel deco's heb je bedraad aangesloten? Er schijnt een issue te zijn als je meer dan 1 deco bedraad op de Zyxel aansluit, zie onderstaande topic:

 

@Waqqas Ja youtube doet het wel gewoon het is echt het laden van de smart apps.

@Marcel MCi heb maar 1 deco bedraad aangesloten andere staan met wifi met elkaar in verbinding.

Heb de operating mode naar AP gezet.

Vanaf de MC ga ik naar het modem en vanuit modem gaan er drie kabels elders (1 daarvan naar een switch) vanaf deze switch gaan ze naar andere plekken in het huis waarbij 1 kabel uit komt in de slaapkamer die naar nog een switch gaat en vanuit daar naar de deco (dit gaf voorheen geen problemen).

Vanochtend ook op zolder weer smart app problemen, nu daar een netwerk instellingen reset gedaan en toen deed hij het weer.. geen idee of hij straks na langdurig uit het weer gelijk oppakt?

Ben vandaag zelf ook nog even aan de slag geweest, maar vraag me af of het de deco is of een instelling in modem. Zelfs met een kabel rechtstreeks vanaf model naar de TV op de slaapkamer willen sommige apps niet opstarten / slecht opstarten (en dan heb ik het over laadtijd van begin naar start aflevering van 15 minuten..)

Reputatie 7

Hi @Blinkiez ,

Goede vraag! Ik zie dat je vrij handig bent, en denk ik de juiste oplossing te hebben. Zo zien we dat een verschillende DNS instelling vaak dé manier is om dit probleem op te lossen. Hoe je dit precies doet, vind je terug op deze website (link is klikbaar). Mocht je vragen hebben, laat het vooral weten. We zitten voor je klaar! 

Hi @Boris,

 

Dit klinkt inderdaad bekent, maar kan ik ook op een TV de DNS aanpassen?
Anders zou dit betekenen dat we hem in de router moeten aanpassen.  Gaat dit dan via netwerkinstelling > DNS > DNS-item en dan toe te voegen?

Hostname: Mycomputer.home
IPv4: 8.8.8.8

Hoe activeer ik deze dan in dit geval? Als dit niet werkt kan ik het uiteraard weer terug zetten.

**Edit**
Zie nu op ionternet hoe ik hem van de TV zelf kan wijzigen. Dus ik ga dat eerst proberen.

Hi @Boris,
 

Zojuist geprobeerd op de TV in de slaapkamer op de DNS aan te passen naar die van google.
Helaasch blijft Disney+ niet of traag laden.. hij zit via de kabel aangesloten, zou het nog uitmaken tussen wifi of kabel?
 

Reputatie 7

Hi @Blinkiez ,

Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik ben dieper op het probleem ingedoken en zie veel gelijkenissen met de problemen in dit topic (link is klikbaar). We doen er alles aan om de problemen op te lossen en houden je in dit topic op de hoogte. 

Reageer