Beantwoord

Zyxel T50 upload snelheid is traag

  • 4 februari 2021
  • 15 reacties
  • 228 Bekeken

Nieuw T-Mobile klant en dan sta je voor de werkelijkheid - traag internet.

Hoewel via de desktop site van speedtest een download snelheid van 850+ Mbps wordt gehaald (normaal, niets baanbrekend eraan) is de upload zowel bij de desktop als hun desktop Windows applicatie heel droevig. Bedraad.

Ik zal geen vergelijking maken met andere partijen, maar er is zeker iets niet pluis met dit soort upload snelheden, ligt niet aan de kabel, ligt niet aan de laptop want die zijn allemaal hetzelfde en de resultaat bij Tweak was heel anders (950/960 respectievelijk).

 

 

icon

Beste antwoord door Brian 26 februari 2021, 16:12

Hi @Shinta We hebben afgelopen week meer meldingen ontvangen uit jouw regio en zijn dit verder aan het onderzoeken, ik houd je op de hoogte!

@divve Thank you, we've since received more reports from your region and we’re currently investigating. I’ll keep you posted!

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Shinta, goed dat het je is opgevallen! Meet je deze snelheid direct op het modem of via een omweg, zoals een eigen router? Geen zorgen, hier kunnen wij zeer zeker wat aan doen. Via een email heb ik je een instructie toegestuurd hoe wij graag een uitgebreidere variant van de speedtest ontvangen. Met de extra informatie die wij in de handleiding vragen kunnen wij namelijk een stuk gerichter aan de slag om de snelheid snel op te krikken. Ik ben bij het versturen van de handleiding ervanuit gegaan dat je Windows als besturingssysteem hebt, maar laat het gerust weten als je met iOS werkt.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst!

I'm experiencing a similar issue. My upload speed begins to deteriorate at around 9AM in the morning and continues to remain bad almost every time I test it until 12-1AM at night. Afterward the upload is perfect until 9AM in the morning again.

 

 

My upload speed begins to deteriorate

 

 

 

 

 

At least yours somewhat works, mine never goes above 400Mbps upload.

It's optic fibre and what we have here in NL is symmetrical speeds at every ISP so this and all the steps asked to perform are highly irregular.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Shinta, je hebt ons een e-mail gestuurd met daarin een speedtest na de handelingen, dank daarvoor! Het is echter niet de “juiste” manier van testen geweest waardoor resultaten kunnen afwijken. Zou je alsjeblieft nog eens zoals in je originele post kunnen testen maar dan via speedtest.net? Gebruik dan voor de meest waarheidsgetrouwe resultaten de desktop app op de site en zorg ervoor dat zichtbaar is dat je bekabeld getest hebt. Het is wellicht wat bot om te zeggen, maar onze techneuten kunnen niet zoveel met tests die op Wifi zijn uitgevoerd (ook al weten wij dat jij gewoon netjes bekabeld getest hebt, dit moet wel zichtbaar zijn, anders is het gissen naar de bron en oorzaak).

Thanks alvast!

Reputatie 7
Badge +7

Hi @divve, thanks for the speedtest, that certainly helps identifying the culprit! One more request from our side: can you please reboot the modem? That way we can exclude the modem as being the main source of speed-disruption. We'll get to the bottom of this, no

Hi @Jason, I just reset my router (In the past I've performed a factory reset several times as well. All to no avail). 

Some additional info. I've been aware of this problem for about 4-5 months. It's just that it has become worse lately during day time. Initially the upload speeds would drop incidentally. Now it's often bad from morning until midnight. Thanks!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @divve Thank you for the speedtests, those paint a pretty clear picture. I've forwarded this to our technical department. I'm not sure if and when this can be solved, if this is indeed a network capacity issue (which is what it looks like) then network maintenance is needed to solve this which might take some time (up to a number of weeks). However I will keep you posted on the progress and I expect to be able to give an update somewhere next week!

Hoi @Shinta, je hebt ons een e-mail gestuurd met daarin een speedtest na de handelingen, dank daarvoor! Het is echter niet de “juiste” manier van testen geweest waardoor resultaten kunnen afwijken. Zou je alsjeblieft nog eens zoals in je originele post kunnen testen maar dan via speedtest.net? Gebruik dan voor de meest waarheidsgetrouwe resultaten de desktop app op de site en zorg ervoor dat zichtbaar is dat je bekabeld getest hebt. Het is wellicht wat bot om te zeggen, maar onze techneuten kunnen niet zoveel met tests die op Wifi zijn uitgevoerd (ook al weten wij dat jij gewoon netjes bekabeld getest hebt, dit moet wel zichtbaar zijn, anders is het gissen naar de bron en oorzaak).

Thanks alvast!

Wat vraag je precies want uit je reactie kom ik het volgende tegen wat uiterst verwarrend is.

 

  • speedtest.net
  • desktop app
  • bekabeld
  • mijn tests waren op wifi ??? [je haalt toch geen 860Mbps op Wi-Fi….]

Mijn laptop is altijd bedraad/bekabeld aangesloten, Wi-Fi heb ik uitstaan op W10 (tenzij het weer aangezet is door een update, maar alsnog waren de tests IMHO bedraad).

 

Aan moderators, gelieve geen thread-jacking door andere gebruikers te stimuleren, laat ze hun eigen topic maken want ondanks dat het om upload snelheid gaat zijn de problemen toch anders. Woonplaats, andere modem misschien en variables spelen allemaal mee.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Shinta Ondanks dat er andere variabelen spelen is het een soortgelijk issue dus ik heb er in dit geval voor gekozen om geen apart topic te maken maar als je heel graag wil dan kan het alsnog. :wink:

Helder wat betreft de speedtesten, als aanvullende vraag; merk je nog een bepaald patroon? Is de verbinding ‘s nachts of ‘ s ochtends vroeg bijvoorbeeld beter of speelt het eigenlijk de gehele dag en lijken de snelheden “willekeurig”? Ik hoor het graag!

 

Dan ga ik toch de thread weer even kapen (sorry Shinta) - @divve My colleagues executed a port move last sunday night (21-02). Are you experiencing better speeds after this date?

Ik test het wanneer ik tijd hebt dus willekeurig.

Bedankt voor de reactie, maar jouw collega's zijn/gaan het uitzoeken. Ik heb vanmiddag of de gevraagde foto's opnieuw gestuurd dus we zien het wel. :thinking:

Hi @Brian, I'm not sure what happened to my previous reply. It's not visible to me. Anyway, I don't think there has been any improvement.

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Shinta We hebben afgelopen week meer meldingen ontvangen uit jouw regio en zijn dit verder aan het onderzoeken, ik houd je op de hoogte!

@divve Thank you, we've since received more reports from your region and we’re currently investigating. I’ll keep you posted!

KPN monteur is net langs geweest en alles na gekeken, het ligt niet aan hun en moest ik contact met T-Mobile maken. Dat heb ik telefonisch net gedaan, maar voor de zekerheid vermeld ik het ook hier.

Badge +2

Hi @Shinta, top dat jij gelijk contact met ons maakt. Wij hebben alle voorbeelden verzameld en ons netwerkteam is erg druk bezig om dit uit te zoeken en zo snel mogelijk te verhelpen. Zodra wij hier meer over horen, laten wij dat direct weten. Excuses voor het ongemak en bedankt voor het geduld!

Badge +2

Hi allemaal, nog even een update voor het weekend! De boel wordt flink gemonitord en het staat hier duidelijk op de agenda. Weet dat wij er nog steeds druk aan werken!

Hi everybody, a quick little update just before the weekend! Everything is being monitored and it's on our agenda. Please know that we're still working on it!

Reageer