Beantwoord

Zyxel VMG8825-T50 Bridgemodus

  • 21 September 2020
  • 11 reacties
  • 2074 Bekeken

Beste Lezer,

Graag zou ik de T-mobile Zyxel VMG8825-T50 in bridge modus willen hebben, om te gebruiken met mijn unifi systeem. ik heb voor zaken mijn externe IP nodig op de USG wat niet mogelijk is omdat ik geen glasvezel heb. wat zijn de mogelijk heden met de geleverde modem?

alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Stanley

icon

Beste antwoord door yalerta 21 September 2020, 19:21

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Helaas geen bridge modus mogelijk bij de Tmobile Zyxel.

Indien er geen gebruik gemaakt wordt van TV of telefoon van TmT is het instellen van DMZ in de Zyxel het eenvoudigste en alle verkeer doorgesturen naar de Unifi.

Helaas zijn de modem functies bij DSL van de Zyxel nodig. Bij glasvezel had de Zyxel helemaal kunnen vervallen en vervangen worden door de Unifi USG

Hi,

I have a very similar problem (I have the dream machine).

I set the UDM IP in the ZYXEL DMZ but when I check the IP address of the UDM in its control panel, I still see the ZYXEL IP: 192.168.1.2.

I understood this is not how it should be, and I still have disconnections problems.

Can you please advise how to proceed?

Thanks,

Shimi

Reputatie 7
Badge +15

Hi,

I have a very similar problem (I have the dream machine).

I set the UDM IP in the ZYXEL DMZ but when I check the IP address of the UDM in its control panel, I still see the ZYXEL IP: 192.168.1.2.

I understood this is not how it should be, and I still have disconnections problems.

Can you please advise how to proceed?

Thanks,

Shimi

DMZ won't solve disconnecting issues.

Reputatie 1

Je kunt een ander modem gebruiken; draytek 130 is vrij goedkoop te krijgen bijvoorbeeld.

VLAN 300 instellen op je router en gaan met die banaan. Om eventueel tv aan de gang te krijgen moet je iets meer moeite doen en voip kan je helemaal vergeten helaas.

Hi @HGDrenth 

Thank you for you suggestion. If I could not solve it, that’s the direction i’ll take (I do not need TV or VoIP, just internet).

Regarding the VLAN 300. I need to set this in my UDM, right? because I read in this forum I should do that also with the ZYXEL.

This is what I’m trying now, but I need to give it a few days to see if it solves the disconnections problem.

Thanks, Shimi

Ik begrijp dat de Zyxel T-50 niet in Bridge modus kan staat. Dat accepteer ik natuurlijk, maar ik heb dan wel een blijvende uitdaging:
Het signaal van die unit is niet heel sterk dus ik heb een Netgear Nighthhawk MR60 Mesh Rouiter aangeschaft. Dat geeft dan weer problemen met Sonos omdat die op één of andere manier 2 ip adressen “ziet”. Weet iemand hoe ik de Zyxel dom kan maken en puur het signaal kan laten doorgeven aan Mesh Router zodat ik overal dekking heb.
Ander probleem is natuurlijk dat de Zyxel sliechte dekking geeft, om die reden heb ik de Netgear aangeschaft.
Ik meen dat t-mobile enkel versterkers/repeaters aanbiedt, en die dan “mesh” noemt, terwijl ze dat niet zijn.

Ik hoop dat iemand mij van advies kan voorzien. Dank voor de hulp.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Roverandom 

Heb je een DSL of glasvezel aansluiting?

Kan je de DHCP server in de Netgear eens uitzetten?

Hi Waqqas,
Dank voor je snelle reactie. Er ligt Glasvezel, maar daar kan T-mobile nog geen gebruik van maken.
In praktische zin DSL dus.

Ik zal straks bij thuiskomst proberen of dat lukt.

Dank je.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Roverandom

Of zet de netgear in Bridge mode / AP mode. 

ps, De Zyxel Wifi punten zijn wel Mesh Access point. Ze vormen een Mesh netwerk samen met het modem 😉

Hi @Sven-Odido,

Zou ik misschien het volgende mogen vragen?

Ik lees uit de gesprekken hierboven dat de Zyxel VMG8825-T50 (T-mobile/Odido) niet in bridge modus gezet kan worden.

  • Komt dit omdat Odido daar zelf voor gekozen heeft?
    • Heeft Odido een gelimiteerde firmware draaien op de router?

Want uit andere forum gesprekken (link1), handleidingen van de fabrikant (Zyxel)(link2 & link4 pagina 119) en video uitleg over de router/modem (link3) is te zien en lezen dat er meer opties zijn dan momenteel wordt aangeboden.

  • Is het mogelijk om Odido te vragen via contact met de klantenservice om de gewenste functionaliteiten te activeren dan wel ontlocken?
  • Als dit niet door Odido zelf gedaan kan worden, is het mogelijk om zelf dit via de fabrikant te regelen?

Bij de vorige internet provider (Online) heb ik hiervan gebruik gemaakt na contact te hebben gehad met de klantenservice. De optie die nu gegeven wordt om via DMZ zitten er haken en ogen aan vast, bijv met double NAT.

De optie IP Pass through wordt ook niet aangeboden in de huidige functionaliteit.

Zou jij dit intern bij Odido onder de aandacht willen brengen, het is jammer als ik een ander router moet gaan gebruiken die de bridge modus wel heeft terwijl er niks mankeert aan de meegeleverde Zyxel apparaat.

Hartelijk dank.
 

 

Reputatie 7
Badge +6

@farferry De Odido-routers hebben inderdaad custom firmware waarin de bridge mode niet beschikbaar is. De klantenservice van zowel Odido als Zyxel kan dit niet voor je aanzetten. Voor glasvezel heb je die ook niet nodig. Dan kun je je eigen router (met VLAN 300 op de WAN) rechtstreeks aansluiten op de mediaconverter/ONT. Als je DSL hebt, moet je in dat geval een router met DSL-poort hebben of een los DSL-modem. Daarvoor wordt vaak de Zyxel VMG4005-B50A gebruikt.

Reageer