Beantwoord

Zyxel wap6807 werkt niet meer na reset


Een paar weken terug heb ik de Zyxel Wap6807 ontvangen om mijn wifi te verbeteren. Deze heeft een tijdje gewerkt, niet super maar het werkte. Na het aanpassen van de wifinaam is het alleen een ramp. Het lukte mij niet om de naam aan te passen in de repeater, daarom heb ik de repeater gereset en heb ik m volgens de officiële handleiding opnieuw proberen te installeren. Het probleem is alleen dat de wifiversterker nu met geen mogelijkheid meer aan de praat is te krijgen.

Het lukt om een verbinding te maken via WPS met het modem, het probleem is dat de versterker dan alleen niet de naam van het wifinetwerk overneemt en dat hij überhaupt niet werkt. Hij creëert opeens 5 netwerken, namelijk: Multi-AP-5HG-1, Multi-AP-5HG-2, Multi-AP-5HG-3, Multi-AP-5HG-4 en SP Red Test Only. Als ik hierop probeer in te loggen met het standaard wachtwoord dan lukt dit niet. Ook het verbinden met lan verandert die situatie niet, verbinding wordt gemaakt en lampje wordt oranje maar verder blijft het hetzelfde. In de handleiding staat dat je de repeater eerst met een pc moet verbinden, als ik dit alleen doe dan crasht de router en lijkt die zichzelf terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Als de versterker via Wifi of lan is verbonden kan ik wel inloggen op de repeater. Het wachtwoord en naam aanpassen heeft alleen geen zin, gegevens worden niet opgeslagen. Ook niet na het uitzetten van Easymesh in het modem.

Ook instellen via de methode met 4x op de WPS knop drukken om de lan bridge modus te activeren, werkt helaas niet bij mij. Ook heeft de helpdesk al een reset van het modem maar dit heeft ook geen effect gehad.

Ik heb volgens mij elke methode uit het forum uitgeprobeerd om de versterker ingesteld te krijgen maar het lukt mij niet. Ik heb een fritz repeater gekocht en deze werkt wel feilloos. Het lijkt erop dat er een testmodus is geactiveerd op mijn repeater. Ik zie ook veel foutmeldingen over bestanden die niet zijn gevonden in de log van de repeater.

Heeft iemand een gouden tip om dit probleem op te lossen? Via de helpdesk kom ik niet verder omdat die het probleem niet begrijpen en zeggen dat de repeater niet meer dan 2 wifi netwerken kan uitzenden. Het lijkt er wel op dat ik een testversie heb gehad van de repeater.

icon

Beste antwoord door Sander 12 June 2020, 11:43

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7

@Jonathanslob.

 

Reset het zyxel modem en zyxel wap.

verbind met de wifi van het zyxel modem.

gebruik de mpromesh app en login met de inlog gegevens van het modem. druk op de plus en hierna 4x op de wps knop.

Letop dit werkt alleen als de T50 en Wap de laatste firmware versies hebben.

Meerdere keren uitgevoerd maar krijg melding no connection in de app. Ik neem aan dat je 4x op de wps knop moet drukken van de repeater?

Over die firmware, hoe weet ik of ik de laatste versie heb? Heb alles recent ontvangen maar ik kan nergens een update of überhaupt software vinden voor de repeater

Er is nu opeens wel een Zyxel_5203_2 netwerk zichtbaar. Hier kan ik alleen niet op inloggen met standaard wachtwoord of het wachtwoord van mijn eigen wifi netwerk

Jammer dat ze de fritzrepeaters niet meer leveren, deze werken feilloos en zijn in 5 min gebruiksklaar..

Vraag voor een T-mobile medewerker

 

Waar kun je firmware updates downloaden voor de WAP6807? Ondertussen is V1.00(ABTB.1)b10 de nieuwste variant maar ik zit nog op  V1.00(ABTB.1)b7.

Ze lijken niet automatisch geüpdatet te worden.

Ik stel deze vraag omdat een wifi versterker met deze nieuwere versie wel werkt.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Jonathanslob, goede vraag! De updates zouden automatisch moeten worden opgehaald. Heb je de versterker al eens van een herstart voorzien, om daarna de firmware nog eens te checken? Dit zou moeten helpen. Ik ben benieuwd!

Hoi @Jonathanslob, goede vraag! De updates zouden automatisch moeten worden opgehaald. Heb je de versterker al eens van een herstart voorzien, om daarna de firmware nog eens te checken? Dit zou moeten helpen. Ik ben benieuwd!

Herstarten heb ik gisteren nog geprobeerd. Ik zie dat de oude firmware er nog steeds op staat. Kunnen deze kastjes wel automatisch updaten?

Het is niet mogelijk om zelf naar updates te zoeken. Enige optie die ik zie is om zelf een update bestand  te uploaden. Als ik deze ergens vandaan kan halen is dat ook prima 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jonathanslob, normaal gesproken zou de tip van Cheyenne moeten werken. Kun je de firmware (B8) via de Zyxel support site downloaden en dan op de WAP zetten? Check de link voor de download: Zyxel Support Center.

Versie B10 staat nog niet op de website, maar dit is in elk geval een nieuwere update dan de basis die op de extender staat! Laat me weten of het gelukt is. Zo niet: geef een seintje. De Community is er altijd voor je! 😄👍

Hoi @Jonathanslob, normaal gesproken zou de tip van Cheyenne moeten werken. Kun je de firmware (B8) via de Zyxel support site downloaden en dan op de WAP zetten? Check de link voor de download: Zyxel Support Center.

Versie B10 staat nog niet op de website, maar dit is in elk geval een nieuwere update dan de basis die op de extender staat! Laat me weten of het gelukt is. Zo niet: geef een seintje. De Community is er altijd voor je! 😄👍

De doorgestuurde link is voor een compleet ander model: WAP3205terwijl ik de WAP6807 heb. De WAP6807 ontbreekt op de support website en Zyxel geeft aan dat jullie op dit model eigen software hebben staan en dat ze dus geen bestand kunnen aanleveren. Zojuist even een herstart maar er is niks veranderd

Reputatie 7

Hoi @Jonathanslob,

 

Dit blijkt een interessante puzzel! Laten we een stapje terugnemen. 

  • Wil je een fabrieksreset van het modem uitvoeren? Werkt de Wifi goed? Ook na aanpassen van de netwerknaam?
  • Reset de WAP en verbind deze met het modem via WPS. Gebruik eventueel deze handleiding: Handleiding WAP.
  • Verbind met de Wifi en controleer de snelheden dichtbij het modem en dichtbij de versterker. 
  • Lukt dit niet, verbind de versterker dan eens met een UTP kabel en herhaal de eerste stappen. Controleer de snelheden van het modem en de versterker. 

Kun je niet verbinden met de versterker? Probeer dan de app die Hidden aanhaalde. Hiermee kun je zien met welk apparaat je verbonden bent. Kun je alleen verbinden met het modem en niet de versterker? Laat dan weten welke lampjes branden op de versterker (WPS hoort oranje te zijn).

 

Ik ben benieuwd!

Hoi @Jonathanslob,

 

Dit blijkt een interessante puzzel! Laten we een stapje terugnemen. 

  • Wil je een fabrieksreset van het modem uitvoeren? Werkt de Wifi goed? Ook na aanpassen van de netwerknaam?
  • Reset de WAP en verbind deze met het modem via WPS. Gebruik eventueel deze handleiding: Handleiding WAP.
  • Verbind met de Wifi en controleer de snelheden dichtbij het modem en dichtbij de versterker. 
  • Lukt dit niet, verbind de versterker dan eens met een UTP kabel en herhaal de eerste stappen. Controleer de snelheden van het modem en de versterker. 

Kun je niet verbinden met de versterker? Probeer dan de app die Hidden aanhaalde. Hiermee kun je zien met welk apparaat je verbonden bent. Kun je alleen verbinden met het modem en niet de versterker? Laat dan weten welke lampjes branden op de versterker (WPS hoort oranje te zijn).

 

Ik ben benieuwd!

Hoi Sander,

Dank voor je reactie.

1. Fabrieksreset al paar keer uitgevoerd door klantenservice. Wifi werkt ook na aanpassen netwerknaam.

2. Wap gereset, verbonden met via WPS en daarna bedraad aangesloten. Kost wat pogingen maar wel gelukt.

3.snelheid bij modem is prima

4. App mpro mesh gebruik ik, daar is de repeater zichtbaar.

Het originele probleem was dat de repeater niet meer werkte na reset. Ik heb toen een andere wap6807 repeater geprobeerd en in lan2 van dit apparaat mijn eigen wap6807 repeater gedaan. Instellingen werden opeens overgenomen en daarna was mijn eigen wap6807 weer bruikbaar.

Tot zover het originele probleem. Het viel mij toen alleen op dat de andere repeater een veel nieuwere versie had en dat deze stabieler werkte. Het probleem is alleen dat deze kastjes niet automatisch lijken up te daten, kan zo te zien enkel handmatig. Ik zoek daarom een update files naar de nieuwste firmware. Zouden jullie deze vraag bij de technische staf kunnen uitzetten? Denk dat dit bij alle wap6807 kastjes het geval is.

 

 

Reputatie 7

Hey @Jonathanslob,

Wanneer er een firmware update vanuit onze technische dienst klaar staat dan wordt die update normaal gesproken automatisch gepusht naar je Zyxel versterker.  We hebben daarvoor ook geen update files klaarstaan die je online kunt downloaden aangezien we hiervoor eigen software aanleveren. Begrijp ik het goed dat de firmware op dit moment verschilt tussen de beide versterkers die je van ons hebt ontvangen? 

Hey @Jonathanslob,

Wanneer er een firmware update vanuit onze technische dienst klaar staat dan wordt die update normaal gesproken automatisch gepusht naar je Zyxel versterker.  We hebben daarvoor ook geen update files klaarstaan die je online kunt downloaden aangezien we hiervoor eigen software aanleveren. Begrijp ik het goed dat de firmware op dit moment verschilt tussen de beide versterkers die je van ons hebt ontvangen? 

Inderdaad, 1 versterker zit op B7 en de andere op B10. Dit lijkt erop te duiden dat de ene een paar software updates achterloopt. Staat altijd aan en al een aantal keer aan/uit gezet maar hij update niet

Reputatie 7

Hey @Jonathanslob,

Dat is heel vreemd! Na een fabrieksreset van je versterkers, zouden ze beide op dezelfde firmware moeten zitten. Kun je dit nogmaals proberen? Mocht dit niet werken dan zal ik bij onze techneuten informeren hoe we dit kunnen oplossen voor je. 

Hey @Jonathanslob,

Dat is heel vreemd! Na een fabrieksreset van je versterkers, zouden ze beide op dezelfde firmware moeten zitten. Kun je dit nogmaals proberen? Mocht dit niet werken dan zal ik bij onze techneuten informeren hoe we dit kunnen oplossen voor je. 

Na fabrieksreset is de situatie nog steeds hetzelfde. Hij update niet en heeft nog steeds b7

Reputatie 7

Hi @Jonathanslob, begrijp ik het goed dat je een 6807 van ons hebt een er ook zelf één aan hebt geschaft? Het zou kunnen kloppen dat de firmware hiervoor verschilt, we gebruiken namelijk custom firmware op onze hardware en dit kan verschillen van de firmware die beschikbaar is op de website van de fabrikant.

Hi @Jonathanslob, begrijp ik het goed dat je een 6807 van ons hebt een er ook zelf één aan hebt geschaft? Het zou kunnen kloppen dat de firmware hiervoor verschilt, we gebruiken namelijk custom firmware op onze hardware en dit kan verschillen van de firmware die beschikbaar is op de website van de fabrikant.

De WAP6807 is een T-Mobile exclusive. Zyxel levert hiervoor geen firmware (volgens Zyxel) en ik heb er zelf dus ook geen aangeschaft. Ik heb zelf een wap6807 ontvangen en had hier al een tijdje problemen mee. Ik heb daarom andere wap6807 geprobeerd om te kijken of het aan 'mijn' versterker ligt. Het viel mij op dat deze dezelfde hardware versie maar een nieuwe software versie heeft. Vandaar mijn vraag

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jonathanslob, het lijkt erop dat de WAP 6807 een handmatig zetje nodig heeft van onze experts om alsnog de correcte firmware versie erop te zetten. Ik ga meteen de techneuten inschakelen en zet jouw verhaal naar hen door zodat zij dit oppakken. Houd rekening met een maximale verwerkingstijd van vier tot zeven werkdagen bij de experts.

Zou je mij het MAC-adres (en indien mogelijk serienummer) van de WAP die op B7 draait, kunnen toesturen per privébericht alsjeblieft? Dan plaats ik het ticket direct bij hen in de bak zodat deze zo snel mogelijk in behandeling genomen kan worden. We gaan een oplossing vinden! 💪😎

Ik heb een tijdje geleden ook een topic gemaakt hierover dat mijn Zyxel versterker geen verbinding maakt met iCloud en wordt gezien als een “zwakke” verbinding. Er werd mij verteld dat dit komt door een firmware update. Ik zie nu dat mijn firmware versie nog draait op V1.00(ABTB.1)b6 en ik krijg ook geen nieuwe update binnen. Reboot en factory reset lijkt ook niet te werken.

Reputatie 7

Hi @Leron, ik heb zojuist gereageerd op je post in een ander topic, laten we daar verder gaan zodat we niet langs elkaar heen gaan praten. :wink:  

Reageer