Beantwoord

Fritz!repeater 1750e probleem (wegvallen verbinding)

  • 18 January 2021
  • 24 reacties
  • 1046 Bekeken

Reputatie 1

Beste,

 

Ik heb 2 repeaters bedraad aangesloten op de draytek vigor2132f. Bijna 3 jaar zonder problemen. Nu doet 1 van de repeaters de laatste tijd raar door uit te schakelen, waardoor wifi wegvalt/hapert gedurende een paar minuten. 
Ik heb alle instellingen/hulpmiddelen geprobeerd, reset, alles opnieuw instellen, zonder resultaat. Ook kanaal etc, op 2.4Ghz.

Beide repeaters draaien op Fritz!OS 7.12 en geven aan dat ze geupdate moeten worden. Dat lukt niet. Eindeloos zoeken en dan time-out error. Ook handmatig een firmware pakket installeren via de fritz website lukt niet. 
Is er een andere optie mbt repeater vanuit T-mobile?

icon

Beste antwoord door Brian 20 January 2021, 14:55

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7

Hi @heijnenluc, ik kijk graag met je mee hoe we de repeaters weer werkend kunnen krijgen!

Goed dat je zelf al een aantal zaken geprobeerd hebt. Heb je met de reset ook al een volledige fabrieksreset geprobeerd? Je kan de repeater(s) een fabrieksreset geven door de WPS knop ongeveer 15+ seconden lang in te houden (met ongv 6 seconden maakt hij alleen opnieuw een WPS verbinding). Wanneer de repeater helemaal opnieuw is opgestart en de Power en WAN lampjes continue branden (duurt ongeveer 2 minuten) dan kan je de repeater opnieuw laten verbinden met het Wifi netwerk door de WPS knop ongeveer 6 seconden in te houden.

Mochten de problemen hierna nog aan blijven houden laat het dan zeker weten, dan gaan we kijken naar een andere oplossing!

Reputatie 1

Hoi Brian,

 

Helaas heeft ook de fabrieksreset niet het gewenste effect. Ook een wissel van de twee repeaters geprobeerd (beide bedraad, verdieping 1 en 2) maar daar verwachtte ik al niets van. 

 

VG, Luc

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @heijnenluc, bedankt voor je terugkoppeling!

Heb je de bekabelde Fritzboxen op een plek staan waar de Wifi normaliter nog bereikbaar is - bijvoorbeeld met een mobiele telefoon? Heb je in de afgelopen maanden toevallig een nieuw apparaat aangeschaft die ook met Wifi verbonden is en in de buurt van de haperende Fritz staat? Denk aan potentiële storingsbronnen als: baby monitors, bluetooth apparatuur, camerabeveiliging, magnetron, water (aquarium), audioinstallaties, versterkers e.d.

 

 

 

Reputatie 1

hoi Jason,

 

Beide repeaters staan op punten waar geen (verdieping 2) of zeer slecht (verdieping 1) wifi signaal is. Bij installatie die punten uitgekozen waar minste wifi signaal was. Met name de repeater op verdieping 2 hapert dus, geen nieuwe apparatuur/stoorzenders laatste maanden. Op beide repeaters is de firmware niet te updaten (zoals gezegd time-out via user interface en handmatig via https://ftp.avm.de/fritzwlan/ uploaden werkt ook niet). Beide draaien nu op 7.12, terwijl 7.21 beschikbaar is.

Reputatie 7

Hoi @heijnenluc ,

Wil je me meenemen hoe de Fritzboxen zijn aangesloten op het modem en op welke poorten? Met deze extra informatie komen we een stap dichterbij de oplossing! 

Reputatie 1

Repeater op verdieping 2 (die dus niet goed functioneert) direct op modem, poort 2. 
De andere repeater (verdieping 1) op poort 4 met een netgear switch ertussen. 

Reputatie 7

Hi @heijnenluc Check, laatste vraag, je geeft aan dat je de repeaters ook al verwisseld hebt, speelt het probleem dan nog steeds op dezelfde repeater? In dat geval kan het zijn dat deze misschien gewoon defect is. Overigens kan het kloppen dat je repeaters niet kan updaten, wij gebruiken custom firmware voor onze modems en repeaters. :wink: Laat het nog even weten dan kunnen we de defecte repeater eventueel omruilen!

Reputatie 1

Ha Brian,

ja dat klopt, dezelfde repeater geeft problemen bij wisselen van locatie. Wel vreemd dat de draytek firmware versie uit 2017 draait en de repeaters versie 7.12 ipv 7.21. Zal custom zijn, maar desalniettemin behoorlijk verouderd! Overigens zou de manuele overschrijving met de update direct van AVM dan toch gewoon moeten werken vanaf factory reset?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @heijnenluc, we zullen je een vervangende Wifi-extender toesturen. Dit betreft de Zyxel WAP en deze zal binnen maximaal zeven dagen bezorgd worden. Zou je de defecte Fritzbox aan ons kunnen retourneren, alsjeblieft? Hoe je dit het beste kunt doen, lees je in de e-mail die ik je straks toestuur. 

Neem alvast een kijkje in ons speciale WAP/Wifi Plus topic: Alles over Wifi Plus en in de WAP-handleiding: WAP handleiding.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @heijnenluc, het Zyxel Wifi-punt komt eraan. Ik heb deze besteld en normaliter zal je het pakket binnen maximaal vier tot zeven dagen bezorgd krijgen. Binnen enkele dagen ontvang je van PostNL een Track & Trace code per e-mail. Die kun je volgen om de status van je pakket te allen tijde in de gaten te blijven houden. 

Je kunt de defecte Fritzbox terugsturen naar onderstaand retouradres:

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol

Retournummer: “Zie e-mail” → *omdat de Fritz niet officieel in het systeem te boek staat als zijnde retour, kun je hier je klantnummer streepje 1 (koppelteken, “-”) neerzetten. Dus bijvoorbeeld: ABC00000-1

Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur van jou terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!

Indien je de uitleg liever in videoformat bekijkt, neem dan een kijkje in ons speciale retourtopic: Hoe stuur je de apparatuur terug?

Uiteraard is het vervangende Zyxel Wifi-punt zonder extra kosten. Je betaalt voor de Fritz immers ook geen bedrag per maand.

Mocht ik nog iets voor je kunnen verduidelijken, dan wel uitleggen, let me know!

Reputatie 1

Heel fijn Jason, dank voor de moeite!

Waarschijnlijk lost deze wissel het probleem eenvoudig op, ik zal een update posten tzt...

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan, ik weet zeker dat deze wissel het probleem oplost! 😄

Heb je al een Track & Trace code ontvangen van PostNL? Bedankt dat je me op de hoogte houdt en stay safe!

Reputatie 1

Beste heer/mevrouw,

 

Wij hebben een fritz 1750e repeater welke we gebruiken als Access point voor de laatste 3 jaar.

Echter begint deze sinds een paar weken steeds weg te vallen waardoor we veel problemen hebben met laptops en telefoons op de Wi-Fi.

Kan deze repeater omgerolen worden?

 

Alvast bedankt!

 

Mvg

Gijs

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @gijsie88, goed dat je het aangeeft! Graag ruil ik de Fritz 1750e voor je om, ik zie echter nergens in jouw abonnement de Fritz genoteerd staan. Kan het kloppen dat je deze drie jaar geleden via een monteur aangevraagd hebt? In dat geval, stuur ik je een wifipunt toe van Zyxel zodat je weer kunt connecten met een werkend access point. Als ik jou goed begrijp, heb je de Fritz bekabeld aangesloten op het Draytek modem, is dat correct? Ik vermoed namelijk dat je een nog beter thuisnetwerk kunt krijgen wanneer ik het Draytek modem voor je omruil naar een Zyxel modem, dat communiceert beter met elkaar en bied je tevens twee extra LAN-poorten aan én de 5 Ghz mogelijkheid op wifi. 

Laat me weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan doe ik dat zo snel mogelijk en ontvang jij de vervangende apparatuur binnen vijf dagen! 😉

Reputatie 1

Hoi Jason,

dat klopt allemaal. Ik heb het access point van de monteur gehad voor het Wi-Fi bereik. Als dat nieuwe modem beter samen werkt dan graag!

Alvast bedankt!

Reputatie 7

Hoi @gijsie88,

 

Dat maak ik dan graag voor je in orde. Eén kleine kanttekening, de Wifi-versterker die ik ter vervanging van de Fritz wil opsturen kost € 2,50 per maand (de eerste maand is gratis). Ben je daarmee akkoord?

Reputatie 1

Hoi Sander,

 

Wat krijg ik voor die €2,50 meer als ik nu heb?

Dan denk ik dat ik liever een nieuwe fritz heb.

 

Reputatie 7
Badge +16

@gijsie88 Sorry voor de verwarring, het Zyxel wifipunt komt jouw kant op, zonder extra kosten! 😉🎄

Je zult binnen enkele dagen een track&trace-code ontvangen, zodra het pakketje bij PostNL aangeboden wordt ter verzending. Hiermee kun je de bezorgstatus te allen tijde in de gaten blijven houden. Veel plezier straks met de Zyxel en laat ons weten of deze gelijk goed kan connecten, alsjeblieft!

Reputatie 1

Hoi Jason,

 

Ik heb het nieuw Wi-Fi punt ontvangen. Ten eerste had ik verwacht ook de zyxel modem te ontvangen. Daarnaast zou ik graag een uitvoering hebben zoals de fritz gezien deze gewoon op een stopcontact kan zitten. Nu moet ik weer een gat boren om hem op te hangen en de kabels weer weg werken. Als ik dan ooit weer iets nieuws krijg wordt het een gatenkaas in de muur.

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @gijsie88, de vervanging van het Draytek modem staat los van het versturen van het Zyxel wifipunt. Deze omruiling kan tot een week in beslag nemen, geen zorgen echter: het modem zal uiterlijk dinsdag bezorgd worden.

T-Mobile levert al een jaar of twee geen Fritzboxen meer, sorry. Dit is het enige alternatief. Ik kan me goed voorstellen dat het niet lekker werkt wanneer je weer extra gaten moet boren, maar ik kan je garanderen dat dit wifipunt met één simpel schroefje/haakje hangt. Ik heb er thuis twee hangen en dat was niet meer dan twee minuten werk. Ik wil het absoluut niet bagatelliseren hoor, begrijp me niet verkeerd! 

Het Zyxel modem en de meegestuurde Media Converter dienen door een monteur aangesloten te worden. Wij zullen ervoor zorgen dat je een afspraaktool toegestuurd krijgt om dit met Guidion af te stemmen. Indien de wachttijd te lang is, geef een seintje alsjeblieft. Dan neem ik contact op met hun afsprakenlijn om het te bespoedigen - dit zijn geen garanties, maar het is altijd het proberen waard.

Alvast bedankt voor je begrip! 

Reputatie 1

Hoi Jason,

 

Ik heb de nieuwe modem en ap geprobeerd. Helaas is de ssid van het ap niet te wijzigen. Daarnaast wanneer je een static lease op de modem probeert in te stellen wordt deze inactief na een restart. Dit houdt in dat wanneer stroom uitvalt alles handmatig terug gezet moet worden.

Om deze redenen heb ik zelf een nieuwe fritz repeater gekocht en mijn oude modem terug gezet.

Wat moet ik met de nieuwe spullen doen? Retour geven aan Postnl?

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @gijsie88 

Wil je de Zyxel modem eens met de Fritz repeater proberen? De Zyxel is echt veel beter dan de Draytek. De Draytek mag je naar een recycle punt brengen.

Normaal kan je de Zyxel versterker opzeggen in je T-Mobile thuis account maar omdat je hem gratis hebt ontvangen staat hij misschien niet in je account.

Reputatie 1

Hoi waqqas,

Helaas gaat de zyxel modem niet werken. Zoals vermeld kan deze de static lease niet onthouden.

Ik weet niet op welke basis deze modem beter zou zijn. Ik kan minder instellen terwijl de instellingen die je wel kunt doen niet werken bij een herstart.

Wellicht zal hij goedkoper zijn en makkelijk voor iedereen die het verschil tussen een modem en een router niet kent.

Willen jullie dat spul nog terug hebben?

Graag zou ik me ook uit willen schrijven bij de mailing van guidion? Die beginnen aardig irritant te worden.

Reputatie 7

Hi @gijsie88, thanks voor het aangeven! Ik had echt ontzettend gehoopt dat het Zyxel modem heel fijn voor je zou werken. Goede vraag van je over het retourneren. Ik zou je willen verzoeken om het Zyxel modem in huis te bewaren. Als jij dit zo maar terug gaat sturen, dan gaat dit namelijk voor problemen zorgen in het systeem. Wellicht dat je je over een tijdje bedenkt en toch over wilt gaan op het Zyxel modem, dan heb je deze alvast in huis. 

Wat betreft de mailings van Guidion, ontvang je deze inmiddels nog steeds? Ik zou even naar Guidion bellen om aan te geven dat je deze e-mails niet meer wilt ontvangen: 088  200 01 51. Laat je het weten of dit is gelukt en of je nog andere vragen voor mij hebt? Ik help je namelijk graag! 🎈

Reageer