Beantwoord

Internet snelheid anders op verschillende apparaten

  • 21 April 2021
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Sindskort heb ik de wifi thuis aangeschaft. Hieronder zijn de gegevens.
Gegevens internet:
Internet fast glasvezel 100Mbit/s download en upload
Wifi plus en 1 wifi punt
Zyxel T-50 Modem

De modem, converter, kabels en de wifi punt zijn allemaal goed verbonden. Ik heb ook de juiste snelheid internet. Helemaal geen probleem, maar via de laptop krijg ik echt totaal niet de snelheid die ik via de tablet of mobiel krijg. Via de tablet en mobiel krijg ik tussen de 90Mb en 105Mb, maar op de laptop is dit tussen de 10Mb en 30Mb. 
 

Kan iemand mij helpen hoe ik hetzelfde snelheid kan krijgen op mijn laptop wat ik normaal hoor te krijgen.

icon

Beste antwoord door yalerta 22 April 2021, 11:24

Bekijk origineel

3 reacties

Het is inderdaad zoals je zegt de bandbreedte van de tablet en mobiel zijn 5Ghz en van de laptop is 2.4Ghz, maar ik heb speciaal wifi plus gekocht om de snelheid te krijgen op mijn laptop. Dus wat ik nu begrijp is dat ik niet hoger kom dan de Mbit/s die ik nu krijg op mijn laptop klopt dat?

En een andere vraag is of dit alleen bij deze laptop zo is bijv. Als ik een nieuwe laptop aanschaf die flink wat duur is kan ik dan wel met 5Ghz verbinden denk je?

Reputatie 7
Badge +5

@omeruyar 

Een andere optie om meer snelheid te krijgen op de laptop is de aanschaf van een wifi USB stick die 5GHz ondersteunt.

Voorbeeld 1

Voorbeeld 2

let op, voorbeelden zijn zomaar snelle zoek resultaten en geen garantie omtrent kwaliteit webshop of artikel.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @omeruyar 

Hoe heb je de snelheid gemeten op je laptop? Doe dit met de Ookla speedtest desktop app.

Standaard heb je easymesh aan dus 2,4 en 5 Ghz onder 1 SSID, als je dan met het 2,4 GHz netwerk verbonden bent dan haal je vaak niet hoger dan 40 Mbit.

Op 5 GHz haal je veel hogere snelheden en niet alle apparaten ondersteunen beide frequenties.

Reageer