Beantwoord

Internetsnelheid sterk achteruit gegaan.

  • 2 March 2021
  • 9 reacties
  • 146 Bekeken

Reputatie 1
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Hallo.

Mijn internet snelheid is sterk achteruitgegaan de laatste dagen. Ik heb een Internet Basic abo tot 50 Mbit/s waarvan ik 24  Mbit/s downloadspeed haal sinds ik een Tmobile abo heb..Sinds een paar dagen haal ik downloadspeed 15 Mbit/s, gecheckt bij diverse speedtests met alleen die pagina open, wat gewoon niet acceptabel is.

 

icon

Beste antwoord door 8mile 12 March 2021, 15:53

Bekijk origineel

9 reacties

Ik heb dit probleem al 2 maanden mijn basis snelheid is 100 Mbps en meet een snelheid vast van 95 Mbps bij het modem, ook als wifi snelheid. Maar op een afstand van nog geen 8 meter is de wifi snelheid max. 40 Mbps en min. 0,04 Mbps.

T-mobile zei mij ik moet een Wifi versterker plaatsen, ik heb nu een derde exemplaar, de eerste twee waren defect?, maar de derde werk. de snelheden variëren nu van max. 74 Mbps tot min. 24 Mbps.

De afstand modem, Wifi versterker is 2 meter en de versterken, laptop 6 meter.

Tijdens de metingen met uitgeschakelde was de variatie 37 Mbps / 18Mbps

Wat is hier aan te doen.

Reputatie 1

Ik heb met twee medewerkers gechat. Er komt een monteur langs morgen. Het probleem is met wifi en en kabel hetzelfde.

Maandag viel internet uit (niet alleen bij mij) en daarna is de snelheid van 24Mbps naar 15Mbps gegaan en gebleven. Volgens medewerkers was er iets met het knooppunt, waar die draden uit de muur komen.. Het is ook nog eens zo dat er toevallig(?) onderhoud is  volgende week.

 

Je moet een kabel proberen en kijken wat die doet. Als de snelheden met de kabel goed zijn dan ligt het probleem bij de wifi op de laptop of storende elementen tussen router en laptop lijkt mij.

In januari is er een monteur van Gilion geweest, deze gaf aan dat er in huis niets mis was. Hij gaf dit door aan de backoffice dat deze een  KPN het moest inschakelen.. Backoffice heeft dit geweigerd en heeft niets meer van zich laten horen. De klantenservice gaf hierna aan dat een Wifiversterker nodig was.

T-mobile gaf verder aan "wij kunnen niets meer voor je kunnen betekenen”, er is al een monteur geweest en u heeft de eerste 6 of 12 maanden geen recht op een verdere monteur. Tussen versterker en laptop is een open verbinding van 6 meter zonder obstakels.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @8mile 

Wat voor een ISRA punt heb je? Indien dit een wcd is voor een telefoonadapter met 4 pinnen kan je deze dan eens openschroeven en een foto plaatsen van de bedrading?

 

Het is geen wdc, monteur geweest en in orde. tot januari geen problemen. Monteur gaf aan storing in KPN netwerk. T-mobile doet niets, lost niets op, en laat verder niets van zich horen.

Reputatie 1

Ik heb zo'n ouderwets rond ding in de meterkast. 

ISRA punt/ Aansluitpunt | T-Mobile Community (t-mobile.nl)

 

De monteur is geweest.

  • Volgens hem had ik de telefoon verkeerd aangesloten. Hij zei dat van de kast maar een kabel naar de router(internet ingang) moest en dan een via router naar de telefoon. Maar dan deed de telefoon niks dus dat heeft ie op moeten lossen. Zoals ik de telefoon had aangesloten zou er volgens hem ruis ontstaan (via de kast een kabel naar internet en een naar DSL ingang router en dan een telefoon ingang router naar telefoon).​​​​​​
  • Hij vond ook dat ik de kabels niet aan elkaar mocht knopen..dus dat ze niet te dicht bij elkaar mochten zitten.
  • Hij heeft een andere identieke router neergezet.
  • Hij zei dat KPN op afstand zou zorgen dat de internetsnelheid weer flink omhoog zou gaan.

Als de internetsnelheid laag blijft dan stap ik waarschijnlijk over op kabelTV internet. 

In de installatie is niets fout aangesloten, door T-mobile monteur geplaatst en heeft 2 jaar naar tevredenheid gewerkt. In januari begonnen de problemen met internet en later met de telefoon.

Reputatie 1

In de installatie is niets fout aangesloten, door T-mobile monteur geplaatst en heeft 2 jaar naar tevredenheid gewerkt. In januari begonnen de problemen met internet en later met de telefoon.

Je moet even naar je opties kijken als problemen niet oplosbaar zijn...een andere provider met andere router als dat mogelijk is. 

Reputatie 1

Ik heb sinds gisteren de snelheid weer verdubbeld naar wat het eerst was en zelfs nog wat hoger. Speedstests gaven geen duidelijkheid omdat het varieert van 15 tot 29 Mbps maar Usenet gaf gisteren tot bijvoorbeeld 3,5 MB/s wat iets hoger is dan van voor de halvering downloadsnelheid.

Reageer