Beantwoord

laptop verbinden met wifi versterker

  • 21 April 2021
  • 2 reacties
  • 130 Bekeken

Ik heb op de 1e etage een WiFi versterker van T-Mobile staan. De pc werkt prima maar de laptop aan de keukentafel geeft aan geen internet toegang te hebben. Pas als ik de versterker uit het stopcontact haal maakt de laptop verbindingen via wifi. Is het een oplossing de versterker een andere naam te geven? Zo ja hou ik dan wel dezelfde werking voor mijn pc boven.

Met vriendelijke groet Harold Hermes

 

 

 

icon

Beste antwoord door yalerta 21 April 2021, 12:04

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @harold hermes 

Welke modem heb je en is de pc ook via de WiFi aangesloten of met een kabel?

Werkt je laptop verder op 2,4 GHz wifi of 5 GHz WiFi?

Reputatie 7
Badge +5

@harold hermes 

Zo maar een losse flodder: Het lijkt erop dat de laptop verbinding maakt op de wifi versterker maar dat de wifi versterker geen verbinding doorgeeft naar het Internet. Door het stroomloos maken van de wifi versterker komt er een verbinding tot stand met de modem/router en wordt internetten mogelijk.

vraag 1: Hoe is de wifi versterker verbonden met de modem, kabel of draadloos.

vraag 2: Hoe en op welke wijze is de PC verbonden met “het internet”, kabel draadloos en via welk apparaat, direct op de modem of op de wifi versterker?

vraag 3: Welk merk en type hebben de netwerk apparaten, zoals het modem en wifi versterker?

De hier boven gestelde vragen zijn nodig om wat “feeling” te krijgen met “jouw” netwerk. Er zijn zoveel verschillende apparaten en connectie mogelijkheden dat een ruimere uitleg welkom is.

 

Reageer