Beantwoord

Probleem installatie router Asus RT-AC53 Wireless-AC750 Dual-Band Gigabit Router

  • 6 February 2021
  • 2 reacties
  • 96 Bekeken

Beste,

Helaas lukt het mij niet om genoemde router te installeren. Zelf kom ik er niet achter waar precies de problemen ontstaan…

  • Ik maak gebruik van het modem van Draytek vigor 2132fvn - de router heb ik aangesloten met een UTP-kabel (via Lan poort 4 van het modem en de WAN-poort van de router)
  • Bij het installeren van router via router.asus.com kies ik vervolgens voor: Does your Internet connection require user name and password? NO
  • Automatic IP (DHCP)
  • Vervolgens blijft hij draaien bij “Start to detect your connection type...”en kan ik niet verder….

 

Wat gaat er fout? Op dit moment gebruik ik de routerfunctie van het modem, echter voor een stabielere Wifi zou ik graag gebruik maken van de asus router en de routerfunctie van het modem uitschakelen… wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door Pieter_B 6 February 2021, 18:00

Bekijk origineel

2 reacties

@Pieter_B 

 

Hartelijk dank, hij werkt ! Mijn dank is groot :)

Reputatie 7
Badge +3

@Twister123

Op de Draytek zijn de poorten 3 & 4 gereserveerd voor IPTV, hierop is dus geen internet aanwezig.

Je zal dus voor internet alleen poorten 1 & 2 kunnen gebruiken.

Heb hier een aantal jaren een Draytek gehad, met daarachter een ASUS.

Hou er wel rekening mee dat de Draytek en de ASUS niet in hetzelfde subnet komen te zitten. Stel bijv. de LAN in op 192.168.2.1voor je ASUS. Als je dan via de ASUS binnenkomt, kunt je zowel de Draytek op 192.168.1.1 als de ASUS op 192.168.2.1 instellen via hun GUI. 

Reageer