Beantwoord

TP link mesh punten verliezen verbinding met internet.

  • 7 April 2021
  • 3 reacties
  • 968 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste Lezers,

Onlangs heb ik van TP link het deco M5 mesh WiFi systeem geïnstalleerd.

Vanuit T-Mobile heb ik een Huawei router icm met glasvezel.

Installatie verliep vlot met de instructies van de bijbehorende app en was het ook zo gepiept.

Het netwerk van de Huawei heb ik uitgeschakeld zodat het mesh netwerk het enige netwerk is.

Nu gebeurt het inmiddels een keer per dag dat het netwerk actief is terwijl er geen verbinding is met het internet, op de router brand het indicatie lampje van het internet wel. Na het uit en inschakelen van de router is het probleem opgelost. Nu ben ik zelf niet helemaal op de hoogte wat betreft het instellen van de router maar zou het in de instellingen daarvan kunnen zitten? Het is natuurlijk niet praktisch om elke dag de router uit en aan te moeten zetten voor goed internet..

 

Bedankt!

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 7 April 2021, 08:59

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

De wifi van het modem staat los van de Deco wifi. Je kan deze het beste uitzetten. Deze doet niet mee in het mesh netwerk en kan alleen maar storen of voor verwarring zorgen.

Hi Marcel,

 

Dank voor je reactie!

Snelle roaming staat inderdaad uit.

Is het voor acces point modus nodig om het wifi netwerk vanuit de Huawei router aan te zetten? Of werkt dat ook met het “nieuwe" mesh netwerk?

 

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Kazan87,

Heb je de Deco set wel in access point mode ingesteld? Staat "snelle roaming" uitgeschakeld? (Zie onder geavanceerd in de app) Dan zou het gewoon goed moeten werken. Bij blijvende problemen moet wellicht het modem vervangen worden.

Mvg. Marcel

Reageer