Beantwoord

Trage wifi / Lage snelheid

  • 13 May 2021
  • 8 reacties
  • 99 Bekeken

Reputatie 1

Beste,

Een tijdje geleden had ik mijn eigen router ingesteld in plaats van de Zyxel modem. Het ging om een Fritzbox 7581. Sindsdien heb ik geen fatsoenlijk normale wifi gehad. Elke week een ander probleem. Wifi drops, lage internetsnelheden etc etc. Vandaag maar weer de Zyxel aangesloten omdat het de laatste dagen erger was. Na het aansluiten van de Zyxel kwam ik helaas niet verder dan 50mbps terwijl ik een snelheid rond de 100 moet halen. Verschillende wifi kanalen toegepast, vastgezet op 1,6 5ghz op 36, maar niks heeft geholpen. Nu heb ik het idee dat er een groter probleem achter zit aangezien het niet door mijn eigen router kwam. Graag zie ik een reactie tegemoet. 

Niet een antwoord als probeer m even te resetten, want dat heb ik vaak genoeg gedaan. 

Mvg,

Ugur

 

icon

Beste antwoord door fluxsystem 14 May 2021, 01:46

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5

Hi @Ugurr42

Is het mogelijk om een speedtest uit te voeren via kabel?
WiFi is storingsgevoelig en de snelheid waarmee T-Mobile adverteert is altijd via kabel.
WiFi kan hoge snelheden behalen, maar dat hangt af van de plaatsing maar ook het soort chip en afstand, het modem is eigenlijk gebouwd voor andere functies.

Reputatie 1

Chip, plaatsing en andere functies. Een modem die 0,5m van mij vandaan zit en ik de enige verbonden apparaat ben zou gewoon boven de 80mbps moeten halen. Zoals ik al zei, wifi drops,sommige momenten geen internet etc.

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Ugurr42,

Gaat het om een glasvezelverbinding of DSL?

Mvg. Marcel

Reputatie 1

Het gaat om DSL.

Reputatie 7
Badge +2

Als je een postcodecheck via onderstaande link doet wat is dan de maximale snelheid op koper?

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

Reputatie 1

111 mbit/s

Reputatie 7
Badge +2

Als dit de snelheid is die bij Koper/DSL staat (niet bonded) dan is dit ruim voldoende, en zou je hoger moeten kunnen halen. Heb je het modem met een korte DSL kabel rechtstreeks op het isra punt aangesloten?

Reputatie 6

Hoi @Ugurr42, ik heb de verbinding onder de loep genomen en zie daar geen bijzonderheden in. De snelheid wordt netjes gehaald en het modem is stabiel online. Zou je zoals @fluxsystem vraagt eens een bekabelde snelheidstest willen uitvoeren en mij willen laten weten wat de uitkomst is?

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren

- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken

- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.

- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers

Reageer