Beantwoord

Verbindingsproblemen glasvezel Segbroek Den Haag

  • 18 April 2021
  • 4 reacties
  • 108 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste T-Mobile,

 

Weer storing glasvezel in Segbroek, Den Haag. Postcode 2565HP.  Hopelijk snel opgelost.

 

Fijne avond.

 

Met vriendelijke groet,

 

D. Daal

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 20 April 2021, 16:05

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @DMDaal, geen probleem, we stoppen niet voordat het opgelost is! 

Zijn er apparaten thuis die wel verbinding kunnen maken met Wifi? Zie je jouw netwerk überhaupt in de lijst met Wifi-namen staan als je bijvoorbeeld op laptop/mobiele telefoon de Wifi-lijst checkt? 

Staat Wifi per ongeluk helemaal uit? Dit kun je controleren door de WPS-knop op het modem drie seconden ingedrukt te houden. Probeer ook eens om Wifi te ‘vergeten’ en dan opnieuw de apparaten op te starten.

Dank Jason. Alles wat hierboven staat geprobeerd maar Wifi doet het niet. Bekabeld wel. 

 

Gr. Dinomar

Reputatie 7
Badge +16

Omdat ik zie dat het modem al 22 dagen onafgebroken online is, wil ik eerst met je controleren of het daar niet aan ligt. Zou je de bovenstaande methode alsjeblieft willen gebruiken om het modem + Media Converter te herstarten? Thanks voor je medewerking!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @DMDaal, welkom op de Community!

Er zijn momenteel geen algemene problemen met de Thuisverbinding in of rondom Den Haag. Gaat het om het draadloze netwerk (Wifi) of om bekabeld Internet? Ik zie namelijk dat jouw topic beland is in het subforum Wifi, maar zie geen haperingen in de verbinding terug wanneer ik de lijnmetingen bekijk.

We gaan dit samen herstellen, geen zorgen!

Bij het oplossen van een verbindingsprobleem wordt er regelmatig voorgesteld om een 'reset' van het modem uit te voeren. Hier is een kort stappenplan voor. Succes!

  1. Haal de stroomstekker van het modem uit het stopcontact.
  2. Haal de kabels uit poort 1 t/m 4.
  3. Wacht minstens 10 seconden.
  4. Steek de stroomstekker weer in het stopcontact.
  5. Wacht tot het modem volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).
  6. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem.


Heb jij een Huawei of Zyxel modem in combinatie met een zwarte Media Converter? Dan kan het ook helpen om deze Media Converter te resetten.

  1. Haal de internetkabel uit de Media Converter.
  2. Haal de Media Converter voor 10 seconden van de stroom.
  3. Verbind het modem weer met de Media Converter door de internetkabel aan te sluiten.


Heb jij Zyxel modem in combinatie met een witte Optical Network Terminal? Dan kan het ook helpen om deze Optical Network Terminal te resetten.

  1. Haal de internetkabel uit de Optical Network Terminal.
  2. Haal de Optical Network Terminal voor 10 seconden van de stroom.
  3. Verbind het modem weer met de Optical Network Terminal door de internetkabel aan te sluiten.

Reageer