Beantwoord

Verbindingsproblemen: Smarthome product (Zyxel T50 modem)

• 25 maart 2021
  • 4 reacties
  • 88 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedemorgen,

Ik heb een aparte vraag...Ik heb thuis de router van het merk: Zyxel VMG8825-T50 en een Smartlife/Tuya app product (motion sensor) Nu wil deze in geen mogelijkheid verbinden met mijn telefoon en dit gebeurt wel terwijl mijn telefoon verbonden is met een router van KPN. Ik heb de instellingen al proberen te wijzigen naar 2.4G en ook 20hz inplaats van 20/40/80hz (automatisch) maar tevergeefs ik hoop echt dat iemand me hierbij kan helpen?

Vriendelijke groeten: Ryan

icon

Beste antwoord door Drama1# 26 maart 2021, 07:18

Het is gelukt! Wat ik nou gedaan heb is dat toen ik verbonden was op de router van KPN (Experia v10). Kon ik mijn toestelgegevens uitlezen. Daar heb ik dus een screenshot van gemaakt en met die gegevens (nummers) bij de hand ben in mijn routersettings (thuis) gaan zoeken naar een mogelijkheid om dit in te voeren. Daar heb ik dus uiteindelijk de mogelijkheid gevonden om het MAC-adres in te voeren. Dit is even kort samengevat hoe je het moet doen maar ben er zelf echt uren mee bezig geweest.

Met vriendelijke groeten: Ryan

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Schakel de 5ghz wifi van de Zyxel modem uit en probeer dan de verbinding op te zetten.

Tuya spul werkt alleen op 2.4ghz.

Kanaalbreedte instellen e.d. doet hier niks af of aan.

Nee helaas heb ik dit al zoveel malen geprobeerd maar geen succes. Toch bedankt voor uw ondersteuning...tijd voor een nieuwe router denk ik dan maar. Ik wil toch dat hij gewoon met mijn smart home producten samen kan werken.

Het is gelukt! Wat ik nou gedaan heb is dat toen ik verbonden was op de router van KPN (Experia v10). Kon ik mijn toestelgegevens uitlezen. Daar heb ik dus een screenshot van gemaakt en met die gegevens (nummers) bij de hand ben in mijn routersettings (thuis) gaan zoeken naar een mogelijkheid om dit in te voeren. Daar heb ik dus uiteindelijk de mogelijkheid gevonden om het MAC-adres in te voeren. Dit is even kort samengevat hoe je het moet doen maar ben er zelf echt uren mee bezig geweest.

Met vriendelijke groeten: Ryan

Reputatie 6
Badge +2

Bedankt voor het delen van de oplossing. Kunnen anderen mee geholpen worden.

Reageer