Beantwoord

Verbindingsproblemen: Smarthome product (Zyxel T50 modem)

  • 25 March 2021
  • 8 reacties
  • 699 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedemorgen,

Ik heb een aparte vraag...Ik heb thuis de router van het merk: Zyxel VMG8825-T50 en een Smartlife/Tuya app product (motion sensor) Nu wil deze in geen mogelijkheid verbinden met mijn telefoon en dit gebeurt wel terwijl mijn telefoon verbonden is met een router van KPN. Ik heb de instellingen al proberen te wijzigen naar 2.4G en ook 20hz inplaats van 20/40/80hz (automatisch) maar tevergeefs ik hoop echt dat iemand me hierbij kan helpen?

Vriendelijke groeten: Ryan

 

icon

Beste antwoord door Drama1# 26 March 2021, 07:18

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Schakel de 5ghz wifi van de Zyxel modem uit en probeer dan de verbinding op te zetten.

Tuya spul werkt alleen op 2.4ghz.

Kanaalbreedte instellen e.d. doet hier niks af of aan.

Nee helaas heb ik dit al zoveel malen geprobeerd maar geen succes. Toch bedankt voor uw ondersteuning...tijd voor een nieuwe router denk ik dan maar. Ik wil toch dat hij gewoon met mijn smart home producten samen kan werken.

Het is gelukt! Wat ik nou gedaan heb is dat toen ik verbonden was op de router van KPN (Experia v10). Kon ik mijn toestelgegevens uitlezen. Daar heb ik dus een screenshot van gemaakt en met die gegevens (nummers) bij de hand ben in mijn routersettings (thuis) gaan zoeken naar een mogelijkheid om dit in te voeren. Daar heb ik dus uiteindelijk de mogelijkheid gevonden om het MAC-adres in te voeren. Dit is even kort samengevat hoe je het moet doen maar ben er zelf echt uren mee bezig geweest.

Met vriendelijke groeten: Ryan

 

Reputatie 7
Badge +5

Bedankt voor het delen van de oplossing. Kunnen anderen mee geholpen worden.

Hallo, ik heb het zelfde probleem met deze modem, ik werk met smartlampen en stekkers van tuya. Maar kan geen verbinding maken Met de lampen via mijn app of  aanmelden. 5g uitgezet zodat hij alleen 2.4 zend. Maar alles wat ik probeer de lampen zijn niet te koppelen. Op de modem van caiway kpn zoals ik nu lees en eigen ervaring en ziggo zijn er geen problemen.en kan alles zo worden aangemeld. Het Mac adres van lampen zijn niet te vinden in de modem van ziggo wat ik ook geprobeerd heb om die zoals hierboven omschreven aan te melden. Weet iemand hier raad mee zodat het wel kan werken. Of een bepaalde instelling in de modem aan of uitzetten? Hoor het graag.

vriendelijke groet Rob

Reputatie 7
Badge +5

@Rob1214 

Hoeveel draadloze apparaten maken inmiddels verbinding met de Zyxel?

het maximaal aantal te verbinden apparaten via WiFi is bij dergelijke routers beperkt tot 24 of 32

Daarna is het niet meer mogelijk om apparaten toe toe voegen

wat is de beveiligings instelling?

Hallo Yalerta, 

bedankt voor je reactie, ik heb nog geen draadloze apparaten gekoppeld aan de WiFi naast alleen mijn telefoon. De Beveiliging heb ik voor zowel WiFi dan wel firewall op laag of uitgezet. En dit werkte ook niet helaas. Hebben de nat instellingen hier eventueel ook wat mee te maken? Aangezien mijn Mac adres van mijn telefoon waar de app op staat steeds wisseld ivm privé modus. Of instellingen van dns anders? Ik kan wel verbinding maken via Bluetooth dan vindt. De app de lamp wel maar het dan aanmelden op de server extern geeft hij een fout melding: dat aanmelden mislukt is. Als ík Bluetooth uit zet en zoek via WiFi 2.4 vindt hij de lamp niet. Waar ik al eerder zei bij diverse andere modems van diverse providers dit geen probleem is. Hoor het graag als er nog een idee is omdit op te lossen. 
 

fijne dag 

groet Rob

Reputatie 7
Badge +5

De oorzaak van het niet verbinden ligt waarschijnlijk bij de encryptie methode.
Helaas heeft Tmobile de firmware van de Zyxel kreupel gemaakt en staat alleen het (betere) AES toe. Jammer want misschien wil dat TUYA spul wel verbinden met TKIP encryptie
Een mogelijkheid kan zijn om dmv de MAC adressen te verbinden. Op die manier heeft de Topic starter @Drama1# het opgelost

Een andere optie is om een andere router of wifi access-point toe te voegen aan je netwerk en daarmee de verbinding op te zetten.

Staat de 5GHZ wifi uit als je probeert te verbinden?

Dat je via Bluetooth kan verbinden, oké maar voor het aanmelden op de server blijft wifi / internet benodigd.

Andere DNS kun je in de Zyxel instellen op b.v. 1.1.1.1 of 8.8.8.8 of 9.9.9.9

… en als laatste mogelijkheid een Gateway of Hub aanschaffen, vraag me niet welke …...

Reageer