Beantwoord

wifi blokkeert o.a. WhatsApp (video)bellen en Discord

  • 28 March 2021
  • 4 reacties
  • 1148 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedemiddag,

 

Ik loop sinds ik wifi via T-Mobile Thuis heb tegen het probleem aan dat ik niet bellen via o.a. WhatsApp.

 

De situatie:

Over mijn T-Mobile Thuis wifi verbinding kan ik niet bellen of videobellen met WhatsApp en ook niet gebeld worden. De telefoon gaat wel over en de andere kant kan opnemen, maar vervolgens blijft hij hangen in ‘verbinding maken’ en sluit na een tijdje het gesprek, waarschijnlijk omdat het niet lukt. Daarnaast werkt Discord ook niet; ik kan wel zien wie er in het videogesprek zit met een schermpje waar de video moet komen, maar niemand horen of zien . Bij zowel WhatsApp als Discord kan ik wel berichtjes ontvangen, al gaat dit vaak langzaam (bij WhatsApp vaak de melding ‘er wordt gecontroleerd of er berichten zijn'). Dit probleem is onafhankelijk van het toestel - het gebeurt met verschillende toestellen en op mijn laptop, met of zonder internetkabel. Verder kan ik via andere wifiverbindingen en 4G wel WhatsApp (video)bellen of gebeld worden. Verder werkt Teams weer wel.

 

Mijn internet verbinding is verder in orde en snel. Dit is al via de klantenservice gecontroleerd en ik heb geen andere problemen. Ik verwacht dat het in de instellingen van mijn router zit, maar hier heb ik zelf weinig verstand van, de klantenservice kan met dit soort problemen niet helpen en ik kan er op internet haast niks over vinden. 

Zou iemand mij verder kunnen helpen om dit probleem op te lossen?

 

Avast bedankt en vriendelijke groeten!

Vera

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 31 March 2021, 11:18

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Vera95 

Ik heb hier zelf een Zyxel icm T-Mobile WiFi, Whatsapp en andere apps om te videobellen werken prima, ik heb ook geen wijzigingen aangebracht in de modem behalve WiFi kanalen etc.

Misschien eens een fabrieksreset van het modem uitvoeren door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Hi @Waqqas,

Bedankt voor je snelle antwoord! Het heeft inderdaad geholpen, kennelijk had ik ergens wat aangepast in de instellingen. Ik kan nu in ieder geval weer (video)bellen via WhatsApp.

Echter lukt het nu niet meer om mijn laptop met de wifi te verbinden.. Ik krijg de melding ‘Can't connect to this network’ en krijg niet de mogelijkheid om een wachtwoord in te vullen. Telefoons verbinden wel gewoon, aan en uit zetten van zowel de modem als de laptop heb ik geprobeerd en via de kabel werkt wel. In de trouble shooter zie ik van alles en nog wat, maar ik weet mijn weg hier niet zo goed in. Enig idee wat een goede start is om dit op te lossen?

 

Groeten, Vera

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Vera95, welkom op de Community!

Fijn dat Waqqas je heeft kunnen helpen met de reset! 😄

Wat voor laptop gebruik je? Je laptop herkent de netwerkadapter omdat de stuurprogramma's op je laptop zijn geïnstalleerd. Als er een probleem is met de stuurprogramma's, kan dit problemen veroorzaken als "Can't connect to this network". Een van de manieren om de problemen met het stuurprogramma op te lossen, is door het apparaat en de stuurprogramma's te verwijderen en/of bij te werken zodat de meest recente drivers up-to-date zijn. 

In 99 procent van de gevallen werkt bovenstaande oplossing, mocht dit onverhoopt nog niet baten, zorg er dan voor dat je het Wifi-netwerk op jouw laptop “vergeet” zodat deze niet meer in de lijst staat. Herstart de laptop, zoek naar nabije Wifi-netwerken, verbindt opnieuw met jouw netwerk en voer het wachtwoord in dat achterop het modem staat (meestal heet dit Wireless Key). Indien je het wachtwoord zelf aangepast hebt, voer je dat aangepaste wachtwoord in.

Werkt dit allemaal nog niet? No problem, laat het weten, dan pakken we het samen verder op zodat het wel gaat werken!

Hoi @Jason,

Het ‘vergeten’ van het netwerk was de oplossing!

Ik had het idee dat dat al was gebeurd, aangezien alles er hetzelfde uitzag als bij andere zichtbare netwerken. Dat was kennelijk niet het geval.

Bedankt! Vera

Reageer