Vraag

WIFI netwerk valt regelmatig volledig uit (Huawei)

• 1 maart 2021
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

Sinds een paar dagen valt meerdere keren per dag het volledige WIFI netwerk uit; zowel het 2.4 als 5GHz netwerk zijn dan volledig verdwenen. Dit gebeurt op alle devices: laptops, tablets, telefoons. Ik moet het modem handmatig uit- en weer aanzetten om weer te kunnen verbinden. Beide netwerken verschijnen tot aan de herstart ook niet meer in de lijst met beschikbare WIFI ssid’s.

Daarnaast is de 5GHz verbinding al maanden instabiel, na verloop van tijd (enige dagen tot weken) moet het modem gereset worden omdat er geen data meer binnenkomt wanneer er verbinding is met dat netwerk. Het 2.4GHz werkt dan nog wel, waardoor gelukkig een soft reset via het menu nog mogelijk is.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Phrenetic_NL Ik kijk graag met je mee hoe we dat op kunnen lossen! Heb al eens een factory reset van de modem geprobeerd? Deze kan je uitvoeren door het kleine ‘reset’  knopje ene aantal seconden in te houden met een tandenstoker of paperclip. 

Wat gebeurt er met de bekabelde verbinding op het moment dat het gebeurt, ervaar je hier dan ook problemen mee of blijft deze probleemloos werken? En welke lampjes zie je nog branden op de modem op het moment dat het gebeurt? Ik hoor het graag!

@Brian Factory reset vandaag uitgevoerd. LAN verbinding heb ik niet getest, maar ik vermoed dat daarmee, en met de internetverbinding, niets mis was. LAN lampjes knipperden ook nog gewoon. Het WIFI lampje was uit. Gister 3x op een dag het modem moeten rebooten vanwege dit probleem, vrij kort na elkaar. Nu afwachten of de reset geholpen heeft.

Reageer