Beantwoord

wifi valt weg nadat iets bekabeld opstart

  • 22 February 2021
  • 7 reacties
  • 97 Bekeken

Hallo,

Zodra ik op tv Netflix oofde ps4 opstart, beide bekabeld, valt de wifi weg en is de wifi er pas weer na aantal minuten. 

Ik hoor graag of daar een oplossing voor is.

Gr,

Erik

 

 

icon

Beste antwoord door Brian 25 February 2021, 13:16

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Hi @EvLaar, ik denk graag met je mee! Valt de Wifi echt helemaal weg als in je ziet het hele Wifi netwerk niet meer en je kan geen verbinding neer maken of is de Wifi snelheid op dat moment alleen erg laag? Gebruik je nog andere hardware zoals een eigen router, switch of Wifi versterker? Dit soort problemen kunnen vaak opgelost worden met een fabrieksreset van de modem (en eventuele andere netwerkapparatuur mocht je die gebruiken).

Hoi Brian,

 

Ik gebruik wel een wifi versterker, maar zover ik mij herriner was daarvoor het probleem ook al.

De wifi valt weg 5G is niet meer te zien en met andere kan die geen verbinding maken.

 

Gr,

Erik

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @EvLaar, bedankt voor je terugkoppeling!

Voor alle duidelijkheid: dit gebeurt alleen wanneer je Netflix of de PS4 opstart en niet onder andere omstandigheden? 

Bedoel je dat de Wifi wegvalt op de TV die je draadloos verbonden had/hebt? Want in dat geval is het logisch dat de 5G-verbinding uitvalt omdat je overgaat op een bekabelde verbinding. Bekabelde verbindingen hebben altijd de voorkeur boven draadloze netwerken. 

Kun je eens checken of dit ook voorkomt wanneer je jouw apparatuur met het 2.4 Ghz-netwerk verbindt?

Hallo Jason,

 

Nee de tv en play station zijn bekabeld. Als 1 van die opstart valt de wifi uit op bv laptop, mobiel of ipad die op dat moment op wifi zit. Je kun dan vaak pas na 5 minuten weer verbinding maken met wifi op bijvoorbeeld ipad. Soms zie je hem wel maar geen bereik of krijg melding verbonden, geen internet.

 

Gr  Erik

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @EvLaar, bedankt voor je terugkoppeling met uitleg! Het vreemde aan deze situatie is dat je bekabelde apparaten hebt die verder niet van invloed zouden moeten zijn op wat je met Wifi verbonden hebt, tenzij je volledige bandbreedte al in gebruik genomen is, maar dat is nu ook niet van toepassing. 

Voor mijn beeldvorming: wat voor Wifipunt gebruik je (versterker)? Deze zie ik niet in de apparatenlijst terugkomen namelijk. Heb je dit probleem ook als je de versterker uitschakelt en direct op de Wifi van het modem verbindt met mobiel, laptop en iPad?

Halo Jason,

 

Het ging ff goed maar sinds gister weer steeds problemen als er een bekabeld iets wordt gestart. Verbinding op bijvoorbeeld ipad verbeekt met wifi en na kwartier pas weer verbinding te maken. Verbinding zit rechstreeks op modem.

We hebben een wifi versterker, maar probleem speelt ook zonder versterker. 

Bij verbinding met wifi 5G zegt die:kan geen verbinding maken met dit netwerk. Met de 2.4ghz krijg melding: beveilig geen internet.

 

Gr,

Erik

Reputatie 7
Badge +5

Vermoedelijk verkeerde instelling/uitgifte van IP adressen.

Staan er IP's vast ingesteld in één van de apparaten?

Is er een DHCP pool ingesteld bij de DHCP server waarop de adressen uitgegeven mogen worden?

b.v. 192.168.1.100 - 192.168.1.199 voor de uitgifte van automatisch uit te geven IP's door de DHCP server
De range van 192.168.1.2 tot 192.168.1.99 is te gebruiken voor fixed IP adressen

Reageer