Beantwoord

Zijn mijn WiFi Punten goed geïnstalleerd?

  • 3 February 2021
  • 1 reactie
  • 86 Bekeken

Goedenavond,

 

Ik heb vandaag 2 extra wifi punten aangesloten , nu is het zo dat op wifi pint 1 het bovenste lampje geel is en de middelste en onderste groen, het 2e wifi punt zijn alle 3 de lampjes groen ik weet dus niet of dit dan goed aangesloten is en beide verbinding hebben.

Ik weet ook niet hoe ik dat kan kontroleren of daar een programma voor is.

 

Het 2e probleem is dat ik alleen de 1e wifi punt is mijn overzicht ziet met wifi kanalen en het 2e punt ziet ik dus niet , verder wil ik mijn playstation ps4 op het wifi kanaal aansluiten maar die zeg ik zie geen wifi kanaal of het duurt te lang om te zoeken

 

Ik hoor dat iemand mij hiermee kan helpen

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 7 February 2021, 16:54

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +8

Hi @daronda Ik beantwoord graag je vragen.

  1. Het bovenste lampje is het link lampje. Oranje betekent dat het Wifi punt dichtbij het modem/ander wifi punt is geplaatst, maar dat deze wel goed is aangesloten. Het wifipunt werkt daar wel goed. Je kan eventueel het Wifi punt op een andere plek aansluiten, zodat het lampje groen wordt. Dit betekent echter alleen maar dat er de juiste afstand tussen de Wifi punten/modem zit en je optimaal het bereik kan benutten. 
  1. Het is voor mij niet duidelijk of deze dan correct is aangesloten. Heb je er eentje bekabeld aangesloten op het modem en de andere draadloos? Om zeker te zijn of alles klopt, kan je dit stappenplan volgen. Zo weet je zeker dat het Wifi punt goed geïnstalleerd is en op de goede plek staat. Verder zie je inderdaad alleen de gegevens van het eerste Wifi punt, omdat het tweede Wifi punt draadloos met het eerste Wifipunt verbonden is en samen één netwerk vormen.  

Ik raad je trouwens aan om de PS4 bekabeld op het modem aan te sluiten in plaats van via Wifi. Dit zorgt voor zo min mogelijk snelheidsverlies en heb je de optimale game ervaring.

 

Mocht je verder nog vragen hebben, dan sta ik hier voor je klaar!

Reageer