Beantwoord

Zyxel T50 wifi aan/uit automatisch


Reputatie 1

Waar kan ik de wifi automatisch aan/uit zetten? Volgens dit topic moet je dat bij Draadloos kunnen doen. Echter daar zie ik die optie niet meer.

In het verleden werkt het wel, maar opeens is die optie weg: heeft dit iets te maken met de updates die er uitgevoerd zijn recentelijk? Nee toch: ik neem niet aan dat Tmobile zomaar op mijn router zaken kan aanpassen?

 

Iemand een tip?

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 June 2020, 17:44

Bekijk origineel

48 reacties

Hi @Lisa, bedankt voor de terugkeer van deze belangrijke functie! Mocht je een datum weten van de update, laat het ons weten a.u.b.! Fijn weekend

Reputatie 7

Hi @JDraaijer, ik heb leuk nieuws woehoe! En je mag jezelf hier ook een schouderklopje voor geven, aangezien jij dit hebt geïnitieerd. Ik heb zojuist te horen gekregen van mijn collega dat de Wifi planner kan worden teruggebracht. Wel met de enige kanttekening dat het alleen werkt als Mesh uitgeschakeld is, dus wanneer alleen het modem zelf wordt gebruikt. Jij gaf al aan dat dit toch niet voor jou geldt, dus dat is super. Er is hier een improvement voor aangemaakt, zodat het kan worden gebouwd door Zyxel. Ik kan je alleen nog niet een exacte datum meegeven in welke firmware dit komt, dit is nog afhankelijk van de planning namelijk. Houd de aankomende release notes dus goed in de gaten, want het komt er in ieder geval aan. Ik zou dus even wachten hoe snel deze firmware eraan komt, voordat we gaan kijken of jij de oude firmware terug kan brengen. Ik hoop dat jij dit nieuwtje net zo tof vindt als ik! 🎈

 

 

Reputatie 1

@ArtLiving je kan het beste even in dit topic reageren https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/nieuw-modem-t-mobile-thuis-zyxel-glasvezel-311763

 

alhoewel de moderatoren daar ook niet echt reageren ....

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Merleyn

Zoals aangegeven in de comment die @eric linked, komt de functie niet meer terug. 

Reputatie 4

Hey @matthijs_v_r, welkom op de Community! Goed om te zien dat @Waqqas je al heeft kunnen helpen. Mocht je toch nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden. :smile:

Hi @Lisa, dat is geweldig nieuws. Super bedankt voor de inzet. Ik zag in de code van de router dat de WLAN planner code er nog steeds in zat en er nog niet volledig uitgehaald was :-) 
Bedankt voor je inzet! Ik vind het zeker tof om te horen. 
Nog even wachten….

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @matthijs_v_r 

Hier was ook al een eerder topic over. Met de nieuwe firmware update is de optie weggehaald helaas.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @LeSirDude, bedankt voor je feedback! Dit zou inderdaad een potentiële oplossing/workaround zijn, maar ik vermoed dat dit niet haalbaar is. Het werken met twee verschillende firmwares tegelijk is tricky en op dit moment geen realistische keuze, sorry.

Reputatie 3

Hi all, na de laatste firmware update is de Wifi (WLAN) Planner inderdaad uit de functionaliteiten gehaald. Ik weet oprecht niet waarom en heb daar nog geen sluitend antwoord op. Zodra ik daar een antwoord op heb, zal ik dat aan jullie mededelen. Thanks voor het geduld! 💪😎

Hall @Jason Hoe staat het hiermee? Ik heb veel behoefte aan die optie.

Hallo @Lisa, Bedankt voor het navragen. Ik ben niet geïnteresseerd in de mesh functionaliteit maar wel in de WLAN planner functionaliteit. 
Het is hartstikke goed dat jullie mogelijkheden als Wifi Plus introduceren voor mensen die hier behoefte aan hebben, maar het lijkt mij dat dit niet ten koste moet gaan van mogelijkheden die beschikbaar waren in het verleden zoals de WLAN planner. 
Kan je navragen om beide opties weer in de firmware te bouwen en de WLAN planner beschikbaar te maken als de MPro Mesh functionaliteit is uitgeschakeld? 

afgelopen donderdag 11-06 nog de mogelijkheid had om mijn wifi automatisch aan/uit te zetten. maar zoals reeds hierboven vermeld is deze optie niet meer actief. Dit is zeer onwenselijk. Graag een klacht om deze firmware versie ongedaan te maken of nieuwe update waarin dit weer mogelijk wordt gemaakt. 

Hi @Lisa, ik heb de reset uitgevoerd maar nog steeds is de WLAN planner niet beschikbaar in de router. 
JPadmin mist de functie ook in de software. Ik heb dezelfde firmware versie: V5.50(ABPY.1)b15_20201207. Blijkbaar is dit de laatste firmware versie en daar is deze functie uitgehaald. Kan je aangeven wanneer deze functie weer beschikbaar komt?
 

Goedemiddag, maar kan ik ook plannen dat het wifi voor iedereen uit is? en zo ja hoe?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Aamtrouwborst, als het goed is, werkt de Planning tool nu weer sinds de laatste firmware update (B15). Het Zyxel modem dat jij thuis hebt staan, is ook voorzien van de nieuwste firmware dus de optie zou moeten werken! Kun je bevestigen dat de Planner inmiddels werkt?

Goedenavond ik wil graag in mijn router de WiFi aan en uit kunnen zetten in een tijdschema. Na 6maanden zie ik dat er nog geen reactie is gekomen, wij hebben dringend behoefte hieraan

Reputatie 7

Hi @JPadmin en @JDraaijer, daar ben ik weer! Ik wil jullie graag laten weten dat er achter de schermen druk wordt gewerkt aan de Wifi planner. Graag wil ik het volgende aan jullie vragen, zodat ik deze informatie vervolgens met mijn collega’s kan delen. Kunnen jullie aangeven wat jullie specifiek met deze functie willen? Ik hoor het heel graag van jullie, merci alvast! 😁

 

Hi @Lisa, bedankt voor de terug koppeling. Als het in een nieuwe firmware op korte termijn niet terug gaat komen, dan zou ik graag een oudere firmware op mijn Zyxel router geïnstalleerd willen hebben. Een versie waar de WLAN planner wel in zit. Kan je aangeven of dit mogelijk is?

Hi @Lisa, ik wil d.m.v. een dag/week schema aan kunnen geven op welke momenten de WiFi aan/uit moet zijn. Zoals in het verleden ook al mogelijk was voor de implementatie van de WiFi plus functionaliteiten.

Reputatie 7

@Lisa 

Je heb de standaard wifi de gasten wifi en de wifi naar de wap. (Volgens mij kan je er meer aan maken) je zou dus per virtueel wifi netwerk moeten kunnen bepalen of deze aan of uit moet en dit ook over de waps moeten kunnen gooien. Op die manier zou je dus de wifi voor de kinderen moeten kunnen uitschakelen.

Klopt onder draadloos is geen knop Wlan planner te vinden. Erg duidelijk is het allemaal niet. Het zou toch heel fijn zijn als hier duidelijkheid in komt!

Voor mij ook reden om weer te zoeken naar een andere provider

Reputatie 7
Badge +5

@Hidden.nld 

Ik wil de wifi helemaal uitgeschakeld hebben zodat mijn gezin en mijzelf het ALU hoedje een tijdje niet op hoeven te hebben.

 

Gedeeltelijk uitschakelen van virtuele wifi is veel te lastig met elke keer inloggen.

Dan blijf ik de wifi schakelaar aan de achterzijde van de modem maar gebruiken. Jammer dat dat niet automatisch is in te stellen. (firmware is snel kreupel gemaakt, herstel blijkt later bijna onmogelijk)

Reputatie 7

Hi @JPadmin, merci voor het aangeven! Mijn collega’s zijn van jullie feedback op de hoogte en ik hoop dat ik jullie hier binnenkort meer over kan vertellen. I’ll keep you posted! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Aamtrouwborst, zoals Jason aangeeft kan dat zeker! De Wifi planner vind je in het modem terug onder draadloos → WLAN planner. Aangezien plaatjes soms meer zeggen dan 1000 woorden, raad ik je ook aan om het volgende topic te bekijken: Wifi inschakelen in tijdvak Zyxel VMG8825-T50. Ten tijde van de reactie van Kees werkte de WLAN planner nog niet, maar nu is dat wel het geval. Succes met knutselen en als je hulp nodig hebt horen wij dat graag!

Reputatie 7

@JDraaijer 

Ga er van uit dat de wifi planner helemaal niet terug komt. De wifi plus modules moeten een constante verbinding hebben daarom zie je deze functie niet meer terug.

Meestal word de wifi uitgeschakeld zodatde kinderen niet de hele nacht met hun telefoon bezig zijn. Dan is family link een betere oplossing. (Schermtijd voor iOS)

Reageer