Beantwoord

1 van 2 Entone boxen wil niet inloggen

  • 4 May 2023
  • 5 reacties
  • 127 Bekeken

Goedenavond!

Ik ben in het bezit van de Draytek modem en 2 Entone Kamai 510b tv boxen. Mijn abonnement is sinds 2-5 omgezet naar het nieuwe TV platform. Beide boxen hebben zo te zien succesvol de update ontvangen, maar slechts 1 van de 2 wil inloggen op het abonnement. De box die faalt is al meerdere keren opnieuw opgestart, evenals het modem, en diverse aansluit mogelijkheden zijn geprobeerd (ook op de plek waar de andere box wel succesvol kon inloggen).

De box blijft melden dat het klantnummer of de pincode onjuist zijn.

Als de box die wel werkt, wordt verhuisd naar de plek van de niet-werkende box, dan heb ik gewoon tv signaal, dus m.i. is hiermee de bekabeling uitgesloten?

Graag hoor ik adviezen wat ik nog kan proberen.

icon

Beste antwoord door rtvdoorn 16 May 2023, 19:01

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @rtvdoorn, wat top om te lezen dat je al zoveel zelf hebt getest. Dat waardeer ik! Het lijkt inderdaad echt aan de TV Box te liggen, ik wil hier graag de technische dienst voor aansturen. Zou je mij alleen kunnen laten weten om welke TV Box het gaat? Stuur mij bijvoorbeeld de laatste drie cijfers van zowel het MAC adres als het serienummer. Deze kun je onderop de TV Box vinden. Super bedankt!

Hoi @Cheyenne 

Ik had er al een foto van gemaakt. Dit is de box die niet wil inloggen.

Reputatie 7
Badge +5

Super, thanks @rtvdoorn! Ik ben het onderzoek meteen begonnen. Hou er wel rekening mee dat dit minimaal 5 werkdagen kan duren maar ik hou jou in de loop. Mogelijk kun je in de tussentijd de TV Anywhere app gebruik en streamen naar deze televisie via bijvoorbeeld een Chromecast. Bedankt voor je geduld!

Mod edit:

Super, thanks @rtvdoorn! Ik ben het onderzoek meteen begonnen. Hou er wel rekening mee dat dit minimaal 5 werkdagen kan duren maar ik hou jou in de loop. Mogelijk kun je in de tussentijd de TV Anywhere app gebruik en streamen naar deze televisie via bijvoorbeeld een Chromecast. Bedankt voor je geduld!

Geen idee waar het nou aan lag, of wat de oplossing was, maar ik kreeg eerder vandaag een mail van de klantenservice dat het probleem was opgelost. Dit blijkt ook zo te zijn, de 2e box wil nu ook inloggen en geeft beeld.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @rtvdoorn, heel goed om te horen dat het is opgelost, super! 😃 Wij hebben in de tussentijd druk getimmerd aan jouw TV account en de software van de TV Box. Goed om te horen dat het zijn vruchten heeft afgeworpen en ik wens je nog heel veel kijkplezier toe! 

Reageer