Beantwoord

2e tv aansluiten

  • 1 June 2019
  • 6 reacties
  • 617 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Het kastje heeft internet, het blauwe lampje voorop brandt ook en toch blijft het telkens hangen op contact maken met de server...
HELP
icon

Beste antwoord door Sander 12 June 2019, 08:53

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hi @crien46,

Ik vermoed dat het inmiddels weer werkt bij jou. Er was een issue met nieuwe TV Boxen die niet aangemeld konden worden. Dat is sinds 6 juni verholpen:

[6-6-2019] Deze melding kwam naar voren bij nieuwe klanten. Sinds vandaag (6 juni 13:30) is dit probleem verholpen! Staat de foutmelding bij jou nog in beeld? Haal dan de TV Box kort van de stroom en laat deze opnieuw opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.


Speelt het nog? Lees dan dit antwoord voor jouw specifieke foutmelding:

Reden van het probleem is waarschijnlijk dat de internetkabel verbonden is met de internetpoort in plaats van de TV poort.
Voer de volgende stappen uit:
  • Haal de TV Box van de stroom.
  • Haal de internetkabel uit poort 1 of 2 van het modem en verbind deze met met poort 3 of 4 van het modem.
  • Sluit de TV Box weer aan.
  • Komt de melding terug? Controleer dan of de TV Box rechtstreeks op het modem is aangesloten. Verwijder eventuele andere apparatuur (zoals een switch of devolo).


Heb je een andere foutmelding? Lees dan snel wat de oplossing is in een "Foutmeldingentopic".
Goedenavond,

sorry voor de late reactie maar het is helaas nog niet opgelost. Na verbinding maken met server krijgen we zwart beeld en gebeurt er verder niets meer... er zit een rechtstreekse kabel in vanaf het modem en deze zit in poort 3 (en ook 4 geprobeerd).
en nu?????
groet
Corina.
Reputatie 7
Badge +5
Beter laat dan nooit - dat geldt voor ons beide! Bedankt voor je reactie @crien46. Vreemd dat de zaak nog niet is opgelost. Heb je de TV Box als eens gereset? Hoe je dit doet, lees je hier. Dit kan zo maar eens de oplossing zijn. Ik lees trouwens in jouw titel dat het om een tweede TV Box. Wat gebeurt er wanneer je de TV Boxen omwisselt van plek? Verhuist het probleem dan mee, of blijft het bij dezelfde TV?

Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst. Mocht de reset niet geholpen hebben, ontvang ik de antwoorden op mijn vragen graag via een privébericht. Stuur dan gelijk jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN mee ter verificatie!
Goede dag,

Ik probeer tv ontvanger Encore aan te sluiten. Ik vul mijn tv klantnummer en tv pincode in. Daarna krijg ik een melding " registratie is mislukt, is niet toegestaan". Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Bij voorbaat dank,

Jahron
Reputatie 6
@Jahron Misschien handig om zelf even een topic aan te maken?

Heb je hier al gekeken of je foutcode ertussen staat?
Reputatie 7
Hey @Jahron,

Hier help ik je graag bij! Ik wil je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan komt het helemaal goed!

Reageer