Beantwoord

4 k tv

  • 16 June 2018
  • 5 reacties
  • 3155 Bekeken

Waneer gaat T mobile over op 4 k Tv ? KPN heeft dit al op hun tv box.
icon

Beste antwoord door Sander 22 June 2018, 15:00

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Het aantal zenders bij KPN is op dit moment nog maar zeer beperkt, NPO 1 UHD verdwijnt weer na de wk, voor het zover is dat net als bij FHD de meest belangrijke zenders in UHD zijn we wel een jaar of 10 tot 15 verder zijn.

Daarbij komt dat voor een goed kijkgenot naar UHD m.i. alleen een goede glasvezel of coax aansluiting geschikt zijn, DSL is er ongeschikt voor bij KPN kunnen daarom alleen de klanten met glasvezel en het duurste abonnement er gebruik van maken.
Reputatie 5
Badge
Inderdaad zijn er nog geen TV zenders in 4K, alleen tijdelijk met het WK NPO1.
Het zou om te beginnen al fijn zijn als T-Mobile alle zenders in HD en Dolby Digital zou doorgeven 😉
Reputatie 7
Badge +1
Wat ik me wel eens afvraag zeker nu UHD door het wk actueel is, in hoeverre zijn onze ogen in staat de resolutie op een scherm te onderscheiden, kan volgens mij nooit meer zijn dan wat we buiten in de natuur kunnen onderscheiden
Reputatie 5
Badge
Een 4K televisie met Ultra HD resolutie heeft in het algemeen pas echt zin vanaf 65″. Je moet dan wel ook nog redelijk dicht bij de tv gaan zitten.
In de winkel worden soms Full HD en 4K Ultra HD televisies met elkaar vergeleken. Een truc is dat er op de Full HD televisie kwalitatief slechtere content wordt getoond waardoor het beeld van de 4K televisie extra scherp lijkt. Ook is er vaak met de instellingen gespeelt, zodat het ene beeld er beter uit ziet dan het andere. Wees hiervan bewust en probeer bij een vergelijking bijvoorbeeld een echte 4K stream te gebruiken met dezelfde instellingen zodat je zeker weet dat het bronbestand hetzelfde is.
Ook zit er verschil tussen TV zender 4K en Blu-ray 4K.
Blu-ray formaat wordt minder gecomprimeerd en geeft daarom vaak betere resultaten.
  • TV 4K = 15Mbps
  • Blu-ray 4K = 40Mbps
  • Netflix 4K = Aanbevolen internet snelheid minstens 30Mbps
Reputatie 7
Hoi @c.degruijter

Superscherp beeld, ik ben ook fan! Ik moet zeggen, als ik ons TV beeld vergelijk met andere providers, dan geven we hen het nakijken! Het aanbieden van 4K TV zal echter nog wel even duren. Ik heb hier nog geen signalen gehoord die duiden op een snelle implementatie. Vooralsnog moet je dus het doen met ons normale superscherpe beeld. 😉

Oh, voor ik het vergeet: we zijn wel constant bezig met het uitbreiden van onze HD zenders. Er wordt dus steeds meer zenders HD.

Reageer