Beantwoord

AC-3 geluid op entone blijft stereo

  • 17 October 2018
  • 5 reacties
  • 587 Bekeken

Gisteren over gegaan naar T-Mobile en heb onder andere de entone tv box aangesloten op mijn Denon receiver.
Op de zenders waarvan het zeker is dat er een dolby digital geluidsspoor wordt meegestuurd blijft de entone een stereo signaal doorgeven aan mijn receiver. Ondanks dat ik in het instellingen menu de AC-3 optie heb gekozen.
Graag zou ik willen vernemen wat ik kan doen om uiteindelijk ook via mijn nieuwe box te kunnen genieten van meerkanaals digitaal geluid.
Kan iemand mij zeggen wat er aan te doen is?
Via vorige provider had ik wel meerkanaals digitaal geluid.
Groet
Jeroen
icon

Beste antwoord door Sander 20 October 2018, 17:17

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hoi @jeroen1969nl

Allereerst van harte welkom op onze Community en bij T-Mobile Thuis!

We sturen bij vele zenders en programma's het Dolby 5.1 signaal mee. Het is nu nog even puzzelen waarom het niet uit jouw speakers galmt! Hiervoor heb ik enkele vragen. Met welke kabel verbind je de TV Box met de Denon? Kun je het eens testen met de HDMI of juist de optische uitgang? Heb je getest als het een directe verbinding is (dus niet bijvoorbeeld de TV ertussen)?

Ik hoop dat ik hiermee een scherp beeld krijg wat er speelt. Of misschien heeft iemand van de Community nog een helder idee!
Reputatie 4
De nieuwe tv box heeft helaas geen optisch uit
Reputatie 7
@pwenas en heb je ook al getest met een directe verbinding? Blijft het probleem dan hetzelfde?
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb het ook geprobeerd op diverse zenders, de Amino 140 is rechtstreeks via de optische kabel verbonden met de Sony homecinema, en ook via een HDMI ARC op de tv.

Bij de functie menu - instellingen - video en audio hoor ik bij de optie Digitaal AC3 of stereo met de beste wil van de wereld geen verschil verschil horen heb getest op diverse muziekzenders e.a.
Reputatie 7
Dag allen,

Om een scherp beeld te krijgen van wat er speelt, hoor ik graag het volgende:

  1. Met welke kabel verbind je de TV Box met de Denon?
  2. Kun je het eens testen met de HDMI of juist de optische uitgang?
  3. Heb je getest als het een directe verbinding is (dus niet bijvoorbeeld de TV ertussen)?
  4. Op welke TV zenders heb je getest?
Ik hoor graag! 🙂

Reageer