Afspelen is mislukt. Probeer het opnieuw of neem contact op met de klantenservice. (414590)

  • 2 February 2023
  • 11 reacties
  • 377 Bekeken

Hij is al eerder voorbij gekomen. Mijn TV Anywhere app werkt niet voor een aantal zenders. De RTL en SBS zenders werken niet. (RTL-Z dan weer wel) de rest lijkt werkt over het algemeen wel. Nu heb ik begrepen dat het om een widevine DRM issue zou kunnen gaan. Hoe kan ik dit oplossen? 

 

Als box heb ik de https://www.bol.com/nl/nl/p/x98-mini-tv-box-4-32gb/9300000070944808/ dit is een Android TV versie 11. 

Netflix wat ook van een soort widevine gebruik maakt werkt overigens wel. 

Iemand een idee?


11 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @tvtest_account,

Zou je eens in de systeeminstellingen willen kijken wat de exacte Android-versie is? En wat is de naam van de app, T-Mobile TV of TV Anywhere? Dit soort Android-boxen gebruiken vaak de 'gewone’ Android die ook op telefoons staat. Dan kun je alleen de mobiele app (TV Anywhere) downloaden, maar die werkt niet in combinatie met tv's. Het werkt alleen als de box draait op Android TV. Dan kun je de app T-Mobile TV downloaden die geschikt is voor grote schermen.

Hoi @tvtest_account,

Zou je eens in de systeeminstellingen willen kijken wat de exacte Android-versie is? En wat is de naam van de app, T-Mobile TV of TV Anywhere? Dit soort Android-boxen gebruiken vaak de 'gewone’ Android die ook op telefoons staat. Dan kun je alleen de mobiele app (TV Anywhere) downloaden, maar die werkt niet in combinatie met tv's. Het werkt alleen als de box draait op Android TV. Dan kun je de app T-Mobile TV downloaden die geschikt is voor grote schermen.

 

Hallo @TMTV dank voor je antwoord, en hopelijk kun je mij helpen. Hieronder de gegevens wat ik kon vinden op mijn X98mini

model X98mini 

OS-versie van Android TV 11

Beveiligingspatch 1 oktober 2021

Kernel versie 5.4.125 #1 wed May 18 2022

OS-build van AndroidTV

X98mini_20220518-2027

 

De App die ik gebruik T-Mobile TV

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@tvtest_account Op basis van deze gegevens zou het moeten lukken, maar toch gaat er iets fout. Onder andere de NPO-kanalen en RTL Z worden niet gecodeerd doorgegeven en die werken wel. Ik denk dus dat we het probleem inderdaad bij het decoderen van de zenders moeten zoeken. Kun je de app DRM Info downloaden en installeren op de box en daar foto's/screenshots van delen? Hopelijk kunnen de ontwikkelaars van de app dan zien waar het misgaat en het oplossen.

 

Reputatie 7
Badge +6

@tvtest_account In het bovenste screenshot zie ik Max HDCP Level Supported None staan. Ik vrees dat dat betekent dat het met deze box niet gaat lukken, maar misschien kan @Hans-Juriën hier zijn licht over laten schijnen.

@tvtest_account In het bovenste screenshot zie ik Max HDCP Level Supported None staan. Ik vrees dat dat betekent dat het met deze box niet gaat lukken, maar misschien kan @Hans-Juriën hier zijn licht over laten schijnen.

@TMTV Heb jij een idee waarom Ziggo dan wel werkt? En is er iemand bij T-mobile die mee leest en dit aankaart bij de app ontwikkelaars?

Reputatie 7
Badge +6

@tvtest_account Ik ben niet bekend met de Ziggo-app. Misschien gebruiken zij een andere manier van DRM-beveiliging. De moderators lezen mee en zullen dit zeker voorleggen aan de ontwikkelaars.

Zou iemand van de moderators kunnen aangeven of dit is gelezen en wordt voorgelegd aan de ontwikkelaars? Anders moet ik op zoek naar een andere TV box die wel het juiste HDCP level ondersteund. (of van provider wisselen 🙄 )

Reputatie 7
Badge +9

Hi @tvtest_account, elk jaar komt er meer en meer support voor verschillende mediaboxen. Ik kan op dit moment niet zeggen of dat voor de X98 snel gaat gebeuren. 

Ik heb het zelfde probleem op mijn tablet (Android 9) met de RTL en SBS zenders . Op mijn telefoon (Android 10) werkt alles prima. Het probleem zit dus in de instellingen van de tablet. Heeft iemand een idee welke instellingen dat zouden kunnen zijn? Ik heb de T-Mobile TV app al eens opnieuw geïnstalleerd, zonder succes.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Dick V,

Welkom op de Community!

Welke tablet heb je precies? Zou jij ook de app DRM Info kunnen downloaden en een screenshot van het resultaat kunnen plaatsen? Hopelijk kunnen we zo een verklaring vinden en verder naar de oplossing zoeken!

Reageer