Beantwoord

Afstandsbediening

  • 3 February 2019
  • 24 reacties
  • 802 Bekeken

Ik ben mijn afstandbediening kwijt, kan ik een nieuwe krijgen?
icon

Beste antwoord door Jason van Odido 1 October 2021, 09:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

24 reacties

Reputatie 7
Dat kan zeker @Patrick426! Daarvoor wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan bestel ik 'm gelijk voor je!
Mijn afstandsbediening is kapot kunt u mij een nieuwe sturen en wat moet ik met de oude doen groet Jim
Reputatie 7
Hey @JimJansen,

Er is een splinternieuwe afstandsbediening jouw kant opgestuurd! 😉

Hi,

Mijn afstandsbediening heeft wat rare kuren, als ik op de knoppen druk dat gaat de paarse tv-box knop steeds 3x knipperen(de 2de tv afstandsbediening, doet dat niet)

wat dingen uitgeprobeerd, en tv opnieuw erin gezet (code13), maar blijft steeds 3x knipperen.

In de topics gekeken of daar iets over instond, maar (nog) niks kunnen vinden.

...EEhh  nog even goed bekeken..knippert ong 4-5 keer, als je toets aanraakt, tv/video reageert normaal.   las net nog iets over reset(code16), zou dat een optie zijn, en dan alles opnieuw instellen (tv)

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Cfn-3001, wat gebeurt er wanneer je probeert om de afstandsbediening opnieuw te koppelen via onderstaande methode?

Stap 1

Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

Stap 2

Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt

Stap 3

Zet je TV weer aan met het TV power knopje

Stap 4

Druk op de 'stop' knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert, zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Stap 5

Je kunt nu de volgende knoppen testen: <TV-POWER>, <Mute>, <Vol Up>, <Vol Down>, <AV Input>

Bij stap 2 is het goed om te weten dat sommige TV’s pas na 30 tot 40 seconden uitgaan, dus maak je geen zorgen als er de eerste paar seconden niets gebeurt.

Indien dit ook nog niet werkt, let me know, dan sturen we je een nieuwe afstandsbediening toe.

 

Hi Jason.

 

Ik heb verschillende opties geprobeerd

tv instelling (13)

reset (16) en de 996 optie

blijft steeds… 5x knipperen, dus is niet duidelijk of die de settings/reset gepakt heeft.

wel daarna de opties nagelopen, en alles werkt naar behoren, behalve dat ‘geknipper’ 

loopt zelf ook te denken, of in avond/nacht is de batterijen eruit, of dat mogelijk helpt

….. wordt vervolgd  

 

Reputatie 7
Badge +16

@Cfn-3001 Top dat je al een aantal opties doorgenomen hebt, zo kunnen we beter uitsluiten wat wel en niet helpt. Ik ben benieuwd of de batterijen eruit gaat helpen, maar dat is zeer zeker het proberen waard. Mocht je de knipperende paarse lampjes blijven krijgen, laat het alsjeblieft weten. Dan stuur ik je een nieuwe afstandsbediening toe, zonder gebreken! 😉

Hi Jason,

 

Zal je een ‘nieuwe’ afstandbediening besparen

Alles werkt weer…

Hoe ??  weet ook niet

misschien dat de reset uiteindelijk toch gewerkt heeft.

Vanmorgen, deed die het weer ‘normaal’ … dus… had die wat rust nodig??  hihi

Batterijen eruit had ik nog niet gedaan

Zien wel hoelang het nu blijft werken

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Cfn-3001, ooh dat is wel apart, dan betrof het een tijdelijke verstoring waardoor dat paarse lampje bleef oplichten. Gelukkig is het helemaal hersteld! Mocht het toch weer optreden, let me know. Dan bestel ik gelijk een nieuwe voor je! 😉

Hallo, 

Mijn afstandsbediening is kapot gegaan. Mijn dochter van 1 heeft er een glas water overheen gegooid. Zou ik een nieuwe kunnen krijgen? 
 

Met vriendelijke groet,

Kim Mos 

Reputatie 6

Hoi @KimMos27, ik zie dat jij ook al in ons Info topic hebt gereageerd. Ik wil je vragen of je in de toekomst geen dubbele berichten wilt plaatsen conform de huisregels. Zo houden we de Community goed overzichtelijk! 

Hallo,

Ik heb het nieuwe type afstandsbediening met de magenta knop ontvangen. In het vorig model met de grijze knop kon ik het powerknopje los van de volume gebruiken. Alles wat ik over het programmeren van de afstandsbediening kan lezen is gericht op het totaal bedienen van tv aan/uit en volume.

Is er een mogelijkheid om deze los van elkaar te bedienen omdat ik mijn audiobron extern van de tv gebruik.

Groeten Ferry 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Ferry Theuws, als ik het goed begrijp, maak je gebruik van een extern audioapparaat en wil je de T-Mobile (magenta) afstandsbediening gebruiken om daar het volume van te regelen en tegelijkertijd de power-knop gekoppeld hebben aan de TV/TV Box, klopt dat? Zo ja: naar mijn weten is dit niet mogelijk, je kunt wel de ab zodanig koppelen dat hij voor TV en TV Box gebruikt kan worden, maar voor een externe audiobron niet.

Beste Jason,
Bedankt voor je reactie.
Ik gebruik de HDMI uitgang van de TV-box als ingang op mijn versterker, het beeld gaat via de versterker naar de TV en het geluid gaat door de versterker naar mijn luidsprekers.
Als ik de TV aanschakel dan schakelt het volume van de versterker standaard op een ingestelde waarde aan.
Voorheen (met de oude AB met grijze knop) kon ik de TV met het powerknopje aan/uit zetten en met de volume knop kon ik de TV-box harder of zachter zetten.
Echter met de nieuwe magenta AB heb ik de keuze bediening power en volume op de TV of Powerknopje TV niet gebruiken en volume wel bedienen op TV-Box.
Mijn vraag: Is het mogelijk om het powerknopje voor de TV te gebruiken maar ook het volume van de TV-Box ?
Groeten Ferry

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Ferry Theuws ,

 

Wat jij wilt kan bij mijn weten niet. Heb hier een Topic waar je veel informatie over de AB kan vinden.

 

Hoi mijn afstandsbediening is defect.

Zou ik een nwe kunnen krijgen?

 

[Moderator edit: Reactie met klantgegevens is verwijderd. Plaats geen persoonlijke info in openbare berichten!]

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Nealz666 ,

 

Dit is een openbare community. Het is niet de bedoeling privé gevoelige informatie te delen.

zou je, jouw adres gegevens willen verwijderen? dit kan door in je bericht op de drie puntje te klikken en daarna op bewerken. Als je dan de gegevens verwijderd hebt kun je op opslaan klikken.

Je kunt je bericht bewerken tot maximaal een uur na plaatsing aanpassen. Dus graag zo spoedig mogelijk aanpassen

Privé gegevens kun je het beste via een privé bericht versturen. Dit gebeurt vaak alleen op aanvraag van een moderator.

Reputatie 7

Hi @Nealz666, top dat je daarvoor in dit topic aanklopt! Jij bent bij mij helemaal aan het juiste adres en ik heb zojuist meteen een nieuwe afstandsbediening voor jou aangevraagd. Het chille is dat jij de deurbel niet in de gaten hoeft te houden, want het pakketje past gewoon door de brievenbus. Binnen twee tot vijf werkdagen valt de afstandsbediening bij jou op de mat. Ik wens je alvast veel zap-plezier! 🎈

Super thxxxxxx

 

Mijn afstandsbediening is defect, zouden jullie een nieuwe kunnen sturen?

Reputatie 7

Hoi @P.a. Borgstein ,

Thanks voor je bericht! Ik heb zojuist een nieuwe afstandsbediening verstuurd! Die valt in principe gewoon binnen vijf werkdagen op de deurmat. Alvast heel veel kijkplezier! 

Nog 1 hahaha 

 

Nou iig thxxx

 

Hoi @P.a. Borgstein ,

Thanks voor je bericht! Ik heb zojuist een nieuwe afstandsbediening verstuurd! Die valt in principe gewoon binnen vijf werkdagen op de deurmat. Alvast heel veel kijkplezier! 

Dag Boris, Ik heb de afstandsbediening nooit ontvangen. Zou je kunnen checken of het echt verstuurd is/naar het juiste adres verstuurd is? Dank. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, mocht je een defecte afstandsbediening hebben, plaats dan een reactie in het afstandsbedieningentopic. Dan pakt één van onze moderators het aldaar op én kunnen we jullie nog sneller helpen, thanks! 😄 Zo behouden we samen ook het overzicht en worden jullie reacties sneller beantwoord.

 

 

@P.a. Borgstein Ik bestel meteen een nieuwe voor je: vermoedelijk is er iets misgegaan met de bestelling, sorry! Je ontvang de nieuwe ab binnen maximaal vier tot vijf dagen. 

Een fijn weekend allemaal!

Dit topic gaat nu op slot.