Beantwoord

Afstandsbediening koppelen

  • 2 July 2018
  • 6 reacties
  • 36032 Bekeken

hoe zorg ik dat ik met de afstandsbediening van T-mobile interactieve tv box de tv en de box kan aan en uit zetten zodat ik maar 1 afstandsbediening nodig heb en geen 2 ?
icon

Beste antwoord door stefan.1997 6 November 2018, 18:26

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hey @Bramv040 ik had je graag een makkelijkere oplossing geboden. 🙁 Blijkbaar is je tweede TV niet compatibel met de afstandsbediening. De oplossing van een universele afstandsbediening die @stefan.1997 aankaart, zou een uitkomst kunnen bieden.
Reputatie 6
Badge
@Bramv040,

Klopt! Heel wat televisies kunnen niet omgaan met de input knop van de TMNL afstandsbediening. Ik ben het met je eens. Er moet een alternatieve afstandsbediening komen die werkt op 95% van de tv's. Qua bouwkwaliteit en functionaliteit kan er ook nog wel het een en ander verbeteren.
Wat een waardeloos systeem eigenlijk. Al die klachten en nog steeds dezelfde AB.

Ik zit hier ook al de halve ochtend te kloten, krijg de Ab wel gekoppeld voor aan/uit en volume maar het knopje "input" linksonder werkt niet.
Ik heb 2 afstandsbedienigen waarvan er 1 wel werkt en een niet??? bij de ene krijg ik namelijk een toetsenbord op de tv en de andere kan ik dus naar HDMI enzo. Heel vaag en heel onhendig en tijdrovend.
Heb alle codes voor samsung geprobeerd en ook de 9-9-1 variant. niets werkt.

Gr Bram
Reputatie 6
Badge
Er zijn simpelweg 2 opties.

  1. Als je de afstandsbediening gekoppeld hebt aan je tv dan druk je op serup.
  2. Druk op 'input' rechtsonderin.
  3. Druk dan op 'tv'.
Je kunt nu de input knop gebruiken om de bron te veranderen.

Werkt dit net zoals bij mij niet omdat je tv vereist dat je de navigatieknoppen gebruik, bijv nieuwere Philips tv's dan is er een andere optie.

Goedkope optie:
koop een One4All universele afstandsbediening. Het vergt even wat tijd om deze in te stellen maar het werkt echt. Ik gebruik momenteel de One4All URC7125.
Hieronder vind je een link naar het product. als je hulp nodig hebt met de installatie dan hoor ik het wel.

Mediamarkt

Dure optie.
https://www.bol.com/nl/p/logitech-harmony-ultimate-one-universele-afstandsbediening/9200000026397211/?&Referrer=ADVNLGOO002018-G-64014979568-S-374448951091-9200000026397211&gclid=EAIaIQobChMInIvt7KTA3gIVCOJ3Ch0HDA2IEAQYAiABEgJ-_vD_BwE&gclsrc=aw.ds
hallo
ik heb ook een probleem met koppelen heb net een nieuwe ab
heb al gereset. en opnieuw geprobeert door setup mute tv
ook de setup 991 ch+ gedaan
ben al 2 dagen bezig en het lukt niet

gekke is wel als ik setup mute stb doe kan ik wel geluid van box doen maar zogauw ik de tv wil koppelen is dat weer weg

ik weet het niet meer
iemand miss een idee
Reputatie 7
Hi donkesven, je kan de afstandsbediening simpel koppelen via de laatste stop in dit topic 🙂

Reageer