Beantwoord

Afstandsbediening met magenta knop koppelen werkt niet


We hebben twee afstandsbedieningen (voor twee TV boxen). Beide met een magenta knop. De procedure om het volume van de TV te kunnen bedienen werkt echter op beide afstandsbedieningen niet. Wanneer ik knop 1 en 3 indruk, gebeurt er helemaal niets. Ook niet na ruim een minuut wachten.
Knop 3 zelf werkt wel. Ik kan opgenomen programma's gewoon starten en pauzeren. Ook het koppelen middels de TV-codes werkt niet. Telkens wanneer ik knop 1 (TV standby) indruk in combinatie met een andere knop, gebeurt er niets. Doe ik iets fout of ligt het ergens anders aan?
icon

Beste antwoord door Glassertje 27 June 2019, 14:17

Bekijk origineel

31 reacties

Wanneer je de cijfers 1 en 3 (numerieke gedeelte) ingedrukt houd, start de programeer modus.
Op de site is het nogal verwarrend met het plaatje van de afstandsbediening er boven waarbij ook nummers worden genoemd.
Reputatie 6
@MVerdonk Welkom op het forum.

Heb je wel de juiste tv code ingevoerd? standaard werkt die bij veel tv's niet.

Hier wordt uitgelegd, hoe je de afstandsbediening moet koppelen en de lijst met codes kun je hier vinden.
OK, volgens de beschrijving hoort, wanneer ik knop 1 en 3 tegelijkertijd indruk, de magenta knop twee keer te gaan knipperen. Dit gebeurt alvast niet. Dus er is voor mij geen mogelijkheid om te zien of de afstandsbediening het überhaupt wel doet.

We hadden eerder de andere afstandsbediening (die met de setup knop). Deze hebben er eerder gewoon zonder problemen kunnen koppelen.

@Glassertje , die pagina had ik natuurlijk al lang gevonden. Maar het probleem zit hem dus in het feit dat dit bij ons niet werkt. Op beide afstandsbedieningen (met magenta knop) dus niet. De combinaties 1+3 en 1+6 werken beiden niet. Er gaat geen lampje knipperen.
@Glassertje , ik zie dat de reactie die je me gegeven hebt is gemarkeerd als antwoord en ook wordt aangegeven als beste antwoord. Ik heb dit echter niet gedaan en vind ook niet dat dit het juiste antwoord is. Kan ik dit veranderen? Tenslotte is het probleem nog niet weg.
Reputatie 6
@MVerdonk Zitten de batterijen er wel goed in, of zijn ze misschien leeg? Want het is toch echt zoals je het zegt, ik lees het overal.

Maar als dat allemaal niet het geval is, kan die defect zijn. Je kan dan hier een nieuw afstandsbediening aanvragen

Ik heb een andere afstandsbediening, dus kan je op dat gebied niet verder helpen.

Aanvulling: De T-Mobile Moderators kiezen zelf wat het beste antwoord is. Dit zie je hier wel vaker dat er al een oplossing is voor het probleem weg is, dus snap wat je bedoelt.
@Glassertje, heb je mijn vraag wel gelezen? Als de batterijen er niet goed in zouden zitten of leeg zijn, zou knop 3 dan wel werken? Ik heb al aangegeven dat deze gewoon werkt. De afstandsbedieningen zijn helemaal nieuw.

Maar goed, het juiste antwoord is dus nog niet gegeven.
Reputatie 6
@MVerdonk Ik heb je vraag wel gelezen, maar Heb het stukje over het hoofd gezien in je eerste post.

Dan is de enigste oplossing, een nieuwe aan te vragen. Die kun je aanvragen via de link in mijn vorige post.

Als je afstandsbediening kapot is, is de juiste antwoord zeker wel gegeven.😉
Alle gegeven antwoorden ten spijt, het werkt gewoon niet.
Is bekend en al maanden geleden door t mobile gezegd dat technische dienst er naar kijkt.
inderdaad kijken want er gebeurd niks mee.
ook hier al vanaf installatie door monteur werken met 2 afstands bedieningen.
contact hierover opnemen is ook drama, je krijgt geen gewoon mens te spreken maar verwijst je steeds naar de site.
customer service is net zo waardeloos als de geleverde afstand bediening
Reputatie 7
Hi @Jos brand, we hebben een enkele melding gezien waarbij het niet werkt maar er lijkt geen sprake van een algemeen probleem met de afstandsbediening. Als het echt niet werkt met de gevolgde stappen dan stuur ik graag een nieuwe naar je op, hopelijk doet die het dan wel!
Brian,

er is wel degelijk telefonisch contact geweest waar verteld werd dat het probleem erkend werd.
maar goed, als het volgens jou aan het apparaat ligt, stuur maar dan een werkend exemplaar op.
ik ben benieuwd.
Brian, zijn nu 1 week verder maar nog steeds niets ontvangen.
Reputatie 7
Hi @Jos brand,

Ik heb direct een nieuwe afstandsbediening opgestuurd. Voor de zekerheid wil ik je nog wijzen op de uitleg voor het koppelen van de nieuwe afstandsbediening:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/afstandsbediening-bestellen-281237

Het gaat dan voornamelijk om deze codes:



Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?
M’n afstandsbediening van de TV-Box doet het niet. Ik krijg de TV-Box niet eens aan met de afstandsbediening. Knippert steeds twee keer als ik op de aan/uit knop druk..
toen de TV-Box proberen te resetten. Stekker eruit gehad en daarna weer aangesloten. De TV-Box ging toen wel uit zichzelf aan maar kan nog steeds niets met de afstandsbediening. Proberen opnieuw in te stellen maar dan knippert deze continu vijf keer.
Beetje van alles geprobeerd; batterijen verwisseld etc. Denk dat de afstandsbediening kapot is.
Reputatie 7
Hi @Euniceeeh, zo te lezen werkt de afstandsbediening nog prima, dat knipperen hoort namelijk, maar is hij niet meer gekoppeld aan de TV Box. Via de stappen in het topic die Sander hierboven gelinkt heeft kan je de afstandsbediening weer koppelen aan de TV Box en kan je weer naar hartelust zappen! 😉
Hi @Brian,
de hierboven genoemde beschrijving is voor het koppelen van de televisie. (Toch?) Maar mijn TV Box werkt niet met de afstandsbediening. Hij reageert niet op de afstandsbediening.
Ik heb de TV Box net wel aan gekregen omdat ik de stekker er eerst had uitgetrokken en nadat ik deze er weer in deed, ging de TV Box automatisch aan.
Maar hij reageert dus totaal niet op de afstandsbediening. Dus ik krijg de TV Box nu ook niet uit. Tenzij ik straks die stekker er weer uit trek
Nu al voor de tweede keer een belofte ontvangen voor het opsturen van een WEL werkende afstandsbediening, maar nog steeds nada.
inmiddels de moed maar opgegeven, customer service laat veel te wensen over.
Reputatie 7
Hi @Euniceeeh, ik heb direct een nieuwe afstandsbediening besteld. In de tussentijd kun je van TV Anywhere gebruikmaken.

Hi @Jos brand, ik heb het direct nagevraagd. In sommige gevallen kan het uitsturen van hardware wat vertraging opleveren. Ik heb het vorige zaterdag besteld. Het zou dan deze week geleverd moeten worden. Het zit dus in de pijpleiding! Ik hoop dat de nieuwe afstandbediening goed koppelt met de TV. Houd je ons op de hoogte?

Eindelijk ontvangen en geprobeerd , helaas pindakaas ook met de nieuw opgestuurde afstandsbediening werkt het koppelen met de tv ook niet.

beide methodes voor koppelen is niet mogelijk.

Reputatie 7

Hey @Jos brand,

Ik sluit aan bij deze zoektocht naar de oplossing. :wink:  We hebben hier nog een ander type afstandsbediening liggen die ik vandaag nog naar je toe ga sturen. Kun je mij laten weten of het probleem met de nieuwe speciale afstandsbediening wél is opgelost? 

Nou ik heb m aan de praat gekregen, hij is prachtig, lol.

 

 

Maar helaas, nu bij gebruik er achter komen dat opnames NIET doorgespoeld kunnen worden om reclames te skippen, dus maar weer terug naar afstandsbediening waar dat wel kan maar niet gekoppeld kan worden aan tv

teleurgesteld dat T mobile niet in staat is een adequaat apparaat te leveren.

Als extra wil ik nog vermelden dat deze ook heel traag reageert.

Reputatie 7

Hey @Jos brand,

Balen dat ook de speciale afstandsbediening niet 100% werkt. :disappointed:  We kunnen nog één ding testen en dat is een fabrieksreset van je TV Box. Daarmee verdwijnen wel al je opgenomen programma's. Hiermee kunnen we je TV Box van een frisse herstart voorzien. Ik hoor graag of we dit voor je in gang mogen zetten.

Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. Mijn afstandbediening werkt prima (dus batterijen zijn ok en is aan de box gekoppeld). Dit is trouwens mijn tweede afstandsbediening al, want de originele werkte niet met de box.

Maar dus, als ik hem wil koppelen aan de tv en ik hou knop 1+3 ingedrukt, gaat er geen knopje knipperen. Dus ik kan niet naar de volgende stap (dus alle commentaren of het wel de juiste code is, is niet van toepassing).

Ik zie nochthans geen antwoord op dit probleem, of heb ik er nou toch overheen gelezen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @HildeVerschooten,

 

Goed dat je aan de bel trekt! Gelukkig zie ik dat Piotr al een nieuwe voor je besteld heeft. Deze zal normaliter binnen 3 tot 5 werkdagen op de stoep liggen. Heel veel kijkplezier straks!

Reageer