Beantwoord

al 2,5 werk geen tv


Wat moet een klant doen om eindelijk weer tv te kunnen kijken?

 

T Mobile presteert het om tijdens de Olympische spelen al 2,5 week geen tv door te geven. Met diverse telefoontjes en chatts ben ik 2,5 week niet verder dan we zijn er mee bezig!

 

 

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 11 August 2021, 10:12

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Kokkie1980 

Is er eindelijk iets om te kijken werkt het niet.

Wat voor modem en tv kastje heb je ?

Is het DSL of glasvezel ?

Is het tv kastje aangesloten direct met een kabel aangesloten op het modem of zit er nog een switch tussen ? Heb je medere apparaten aangesloten op het modem ?

Welke foutmelding krijg je op de tv te zien ?

Idd. Zit de hele OS op zo'n klein ****schermpje te kijken.

Ik heb een draytek modem en een entone kastje.

Het is glasvezel en het tv kastje is rechtstreeks aangesloten op de modem. Samen met nog een tv boven en bekabelde pc en een wifi punt van Zykel.

 

De fout melding is:

Error

Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen, probeer het aub later nog een keer.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Kokkie1980 Zo te zien is de technische dienst momenteel bezig met het monitoren en onderzoeken. Ik heb zojuist de collega van de technische dienst die hier mee bezig is aan de mouw getrokken of hij hier naar kan kijken, gezien er inderdaad geen update meer gekomen is. Ik verwacht vanavond niks te horen maar hopelijk weet ik morgen of overmorgen meer!

 

Zou je in de tussentijd de volgende stappen willen uitvoeren? Ik zie namelijk dat het modem voor langere tijd aan staat. 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. 

Ook valt mij op dat je een switch hebt aangesloten. Ik zie de TV Box namelijk niet rechtstreeks verbonden. Kan dit kloppen dat de TV Box eventueel op de switch aangesloten staat en niet rechtstreeks op het modem?

Reputatie 3

@Kokkie1980 Stel ze iig in gebreke tav de afgesproken te leveren diensten. Bewaar de mail, of liever stuur een aangetekende brief. Stel ze het probleem binnen redelijke termijn op te lossen en zeg dat je de betalingen tot herstel opschort en blokker de T-Mobile thuis incasso. Hiernaast eis de wettelijke rente op over de nu teveel betaalde gelden, op dit moment 2% (ja meer dan je spaarrekening) succes!

@Demi 

 

De modem is al diverse malen van de stroom afgeweest de laatste tijd. Uiteraard heb ik dit eerst zelf geprobeerd en later ook nog eens toen ik een medewerker van T mobile aan de lijn had.

 

Maar ik zal het vanavond nog wel een keer proberen.

 

Verder meld je dat ik een switch aangesloten zou hebben. Dit is niet het geval. Zowel de TV in de woonkamer als die boven is rechtstreeks op de Draytek modem aangesloten.

 

Het enige wat verder aangesloten is zijn 2 wifi punten waarvan dus 1 bekabeld op de Draytek modem.

 

Dit was nodig om het belabberde WiFi bereik van de Drayek modem enigzins acceptabel te maken.

 

Al met al nu al bijna 3 weken geen TV en dit is reeds de 2e keer dit jaar.  Ik ben benieuwd wanneer e.e.a. nu eindelijk opgelost wordt en ben wel een beetje klaar met ""we zijn er mee bezig".

 

Ik betaal als klant bij T mobile voor mobiel en vast totaal meer dan 1500 euro per jaar en ik verwacht dan wel een betere service.

 

Ik ben dan ook benieuwd in welke vorm er een compensatie geboden zal worden.

 

 

 

Reputatie 3

“in welke vorm er een compensatie geboden zal worden” .. voor niets gaat alleen de zon op @Kokkie1980 T-Mobile en vanzelf een compensatie aanbieden heb ik nog niet voorbij zien komen..

Reputatie 7
Badge +8

@Kokkie1980 Ah check! Ik heb zojuist ook een terugkoppeling ontvangen van de technische dienst. Jouw TV Box zal geswapt worden voor een andere TV Box. Deze kan echter pas omgewisseld worden na de netwerkmigratie. Deze zal morgen plaatsvinden. Wanneer de netwerkmigratie voltooid is, zal de technische dienst gelijk een nieuwe TV Box jouw kant opsturen! Uiteraard gaan we ook kijken voor een compensatie voor de periode dat je geen TV hebt kunnen kijken, wanneer het probleem is opgelost.

De tv boxen inmiddels ontvangen en geïnstalleerd.

 

We hebben na 3 ,5 week eindelijk weer tv.

 

Ik heb het idee dat T mobile te vroeg het signaal over heeft gezet ivm de 1gbit aansluiting want na de netwerkmigratie kan het dus wel werkend gemaakt worden.

Beste demi. De tv werkt zoals aangegeven weer . Ik heb alleen nog niets vernomen hoe de periode waarin geen tv gekeken kon worden opgelost gaat worden.

Reputatie 7

Hi @Kokkie1980 ,

Superfijn om te horen dat alles weer helemaal werkt zoals het hoort. Voor de periode dat jij niet van het TV abonnement hebt kunnen genieten, heb ik direct een vergoeding aangemaakt. Deze vergoeding zal worden verrekend op de volgende factuur. Excuses voor het ongemak en geniet van het TV kijken! 🙌

Reageer