Beantwoord

Al dagen haperend beeld

  • 14 September 2021
  • 35 reacties
  • 650 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 16 reacties

We hadden al vaker dit probleem maar het is de afgelopen week echt dramatisch,  het beeld op tv blijft maar haperen en stilstaan,  er is geen lol meer aan om naar de tv te kijken.  Soms is het beter als je via Chromecast de tv appstreamt maar ook dan blijft het beeld vaak stil staan.  Is hier aub eens iets aan te doen. Ik heb alle controles al gedaan, vanavond alleen al 3x de stroom van het kastje gehaald en de modem gereset. Alle kabels zijn goed aangesloten ook de lan. Als dit nog veel lager aanhoudt zijn wij vertrokken bij T mobile.  Echt klaar mee nu. 

icon

Beste antwoord door Lisa 16 December 2021, 11:45

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 7

Hi @RJV159, dankjewel dat jij hier je verhaal deelt! Ik baal ervan om dit te lezen, want jij hoort optimaal van de tv te genieten. Je bent bij mij aan het juiste adres, want ik ga je hier direct mee verder helpen. Ik heb direct jouw verbinding onder de loep genomen en ik zie dat de kwaliteit van de TV Box niet helemaal in orde is. Super dat jij zo zelf al meerdere acties hebt uitgevoerd, zo kan ik goed op zoek naar een passende oplossing.

Je geeft aan dat de LAN-poort ook goed is. Heb je toevallig ook de andere LAN-poorten op het modem geprobeerd? Het handige aan het Zyxel modem is dat elke poort geschikt is voor tv. Als jij dit al hebt getest, dan stel ik nog voor om de kabels die jij nu hebt te vervangen. Heb jij nog een resterende internetkabel en HDMI kabel in huis, zodat je kan nagaan of het probleem wellicht in de kabel zit? 

Wanneer jij ook dit hebt geprobeerd zonder positief resultaat, dan ga ik meteen de hulptroepen voor je inschakelen. Dan dien ik een verzoek in bij de technische dienst om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Jij hoort namelijk probleemvrij tv te kijken. Ik hoor het graag van je, zodat ik aan de slag kan! 💪

Hallo,  ik zie dat het inmiddels 20 dagen geleden is dat je hebt geantwoord.  We hebben geen problemen gehad in de tussentijd. Tot nu.  Twee weken geleden heb ik een nieuwe kabel gekocht en aangesloten. Het liep allemaal prima. Tot vanavond dus.  Hetzelfde liedje van voren af aan. Het beeld blijft voortdurend stilstaan (bevriest enkele seconden, speelt enkele seconden, bevriest weer,  en dat blijft zich herhalen)  Weer de kabels eruit, opnieuw opstarten,  geen resultaat.  Indien mogelijk graag jullie hulp.

 

Het ligt dus niet aan de kabels of de poorten,  die heb ik inderdaad allemaal geprobeerd.

 

Bedankt vast voor de hulp.

 

Bekend probleem, ervaren hier het zelfde.

Echter bij ons verliest de modem ook meteen zijn internet verbinding. 

Hopelijk komt er snel een reactie met oplossing.

Reputatie 7
Badge +16

@RJV159 Bedankt voor je update en erg jammer dat het probleem toch weer teruggekomen is, sorry daarvoor! 

Ik heb een aanpassing uitgevoerd in jouw netwerk, zou je het modem willen herstarten met stroomonderbreking gedurende 20 seconden én de TV Box alsjeblieft (zonder dat de internetkabel aangesloten is)? Dan zou de aanpassing moeten gaan werken. Laat me weten of dit geholpen heeft, zo niet, dan herstarten we het onderzoek met de technische dienst.

 

@Smaddie86 Ook bij jou heb ik de aanpassing uitgevoerd. Kun je op dezelfde manier zowel modem als TV Box herstarten, alsjeblieft? Dan kunnen wij straks het onderzoek heropenen indien nodig. 

Bedankt voor jullie medewerking!

Ik hang alweer aan de lijn.. 

Modem herstarten zich daarnet weer vanzelf.

Wachttijd is al langer dan 8 minuten, klinkt dat er meer mensen problemen ondervinden?

@Jason  Bedankt voor de snelle reactie!  Ik heb de door jou voorgestelde herstart daarnet uitgevoerd. Hopen dat het nu goed gaat.  Zo niet dan meld ik me zeker weer.  De andere klachten die hier die door @Smaddie86 worden gemeld herken ik niet.

Reputatie 7
Badge +16

@Smaddie86 Sorry dat het probleem aanhoudt, ik heb alles uit de kast getrokken voor je, maar de afspraak kan ook niet bespoedigd worden - Guidion gebeld en de agenda zit helemaal vol tot aan de 13e. 

Je kunt proberen om morgen nog eens te bellen met 088-2000 151, ze zijn bereikbaar tot 17:00. Daarin kan ik geen beloftes maken, maar soms vallen afspraken uit of worden verbinding ineens hersteld waardoor er toch plek vrijkomt. Houd ons alsjeblieft op de hoogte en veel sterkte in de tussentijd!

 

@RJV159 Heel graag gedaan, hoe gaat het momenteel met de verbinding? Als ik nog iets kan doen, let me know!


Een mooi weekend toegewenst allemaal!

@Jason Het gaat nu prima! Maar ik hou een slag om de arm.  Het is regelmatig een paar dagen of weken goed,  en dan ineens begint het weer. Als het zich weer voordoet zal ik een opname van de storing maken, maar laten we hopen dat het zover niet komt👍

Helaas moet ik weer melden dat het haperende beeld weer begonnen is. Zoals je ziet hebben wij enkele weken geen problemen gehad.  Nu is het al drie avonden iedere avond weer raak.  Het is net als met een youtube filmpje die steeds moet laden om verder te spelen.  Het TV kastje is heel warm.  We hebben nu de T-Mobile TV App op de televisie geïnstalleerd. Daar loopt het beeld prima.  Ook  via streamen van de TV anywhere app loopt het goed. Blijkt nu ook dat het programma via het kastje minuten achter loopt bij de app! Viel mij laatst bij een voetbalwedstrijd ook al op.  Het ligt hoogstwaarschijnlijk dus aan het TV kastje. Ik hoor graag een oplossing. Zelf stel ik voor dat het kastje omgeruild wordt of dat er een monteur komt kijken want het is beslist en structureel probleem.  Ik hoor graag van u.

Reputatie 7

Hi @RJV159, wat ontzettend balen dat de problemen zijn teruggekomen! Ik schiet je gelijk te hulp, want ik wil dat je voor eens en altijd van dit haperende beeld af bent. Ik heb dan ook direct jouw verbinding onder de loep genomen en ik zie dat de kwaliteit van de TV Box inderdaad wat te wensen over laat. Zojuist heb ik een nieuwe TV Box voor jou aangevraagd, omdat ik graag wil kijken of de problemen daarmee zijn verholpen. Jij kunt de status van deze omwisseling in de gaten houden in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat je weten of je verschil merkt met de nieuwe TV Box, zodra deze up and running is? Ik ben alvast aan het duimen dat hieremee de problemen voorgoed zullen verdwijnen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten! 😊

Bedankt voor de snelle actie. Top!  Je hoort zeker van me👍

Reputatie 7

Heel graag gedaan! Super, ik wacht in spanning af. Hele fijne avond alvast! 😁

Goedenavond,

Bedankt voor de nieuwe TV box, we hebben deze  zaterdag 20/11 ontvangen en op zondag 21/11 aangesloten. Helaas begon ook vanavond (dinsdag 23/11) weer het haperende beeld:angry:  Zomaar van het ene op het andere moment en het houdt dan ook niet weer op. Op alle zenders. Echt heel vervelend….

Zoals ik al eerder meldde is het storingsvrij via de T-Mobile app die we op de televisie geïnstalleerd hebben. Helaas is het beeld niet zo scherp en mooi als via het TV kastje. Het zal m.i. toch echt in het signaal naar het TV kastje moeten zitten, zoals gezegd heb ik hier ook al eens rechtstreeks een kabel op aangesloten en ook dat hielp niet. Het internet en wifi loopt allemaal prima hier. Ook bv Netflix geen problemen, het gaat puur en alleen om televisie kijken via het TV kastje….

Sorry voor het vervelende bericht. Ik heb een kort filmpje gemaakt waarop de storing te zien is, mogelijk kan ik dat ergens uploaden.

Ik hoor graag of er nog aanvullende mogelijkheden zijn. Nogmaals dank voor alle moeite.

Reputatie 7

Hi @RJV159, super goed dat je dit gelijk laat weten! Wat balen dat de nieuwe TV Box niet heeft geresulteerd in een structurele oplossing. Je hoeft zeker geen sorry te zeggen, want jij hoort zonder problemen te genieten. Ik heb direct een nieuw verzoek ingediend bij onze technische dienst om hier verder in te duiken. Zou jij ter aanvulling nog kunnen aangeven om welke zenders het vooral gaat of hapert elke zender? Jullie horen zonder haperend beeld tv te kijken. Ik ga dit onderzoek dan ook nauwlettend voor je in de gaten houden en deel de updates hier met je. Zou je dat filmpje via we-transfer hier kunnen delen? Dan kan ik dat toevoegen aan het onderzoek. Ik ga er alles aan doen dat jij zo snel mogelijk weer goed beeld hebt! ❤️

Bij deze de link.  Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen, vr. groet.https://we.tl/t-wf0HLwh9Xq

 

Bij deze de link.  Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen, vr. groet.https://we.tl/t-wf0HLwh9Xq

 

Als aanvulling,  de storing is op alle zenders.

Reputatie 7

Heel erg bedankt voor de moeite @RJV159! Hier heeft de technische dienst zeker wat aan. En heel goed om te weten dat dit probleem zich op alle zenders voordoet. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 7

Hi @RJV159, zoals beloofd heb ik het onderzoek nauwlettend voor je in de gaten gehouden! Heel erg bedankt voor jouw geduld. Mijn collega's van de technische dienst hebben aangegeven dat kwaliteit van de stream weer 100% scoort. Ervaar jij ook een verbetering in het beeld? Ik hoor het heel graag van je, want ik wil dat jij tevreden bent! 

Goedemorgen. Bedankt voor je bericht en je nauwlettende controle. De technische dienst heeft gelijk dat de kwaliteit meestal 100% scoort. De meeste tijd gaat het inderdaad goed. Gisteravond ging het weer mis. (9 dec). Ik heb gelijk weer een filmpje gemaakt van het probleem. Deze is wat duidelijker als mijn vorige filmpje, en het probleem van stokkend en haperend beeld/geluid is er duidelijk op zichtbaar.

Wij kijken tegenwoordig maar tv via de T-Mobile app die ik op de TV heb geïnstalleerd. Dat loopt nl, zoals reeds eerder vermeld, prima. Alleen de beeldkwaliteit is iets minder, maar we kunnen in ieder geval zonder ergernis TV kijken.

Hierbij een We Transfer link van het filmpje van gisteravond:

(Let op: Link verloopt op 17 december 2021)

https://wetransfer.com/downloads/2a80c3f91aae7115eaec1c936fdc2d7720211210083322/e98a553ab003ce7c967f8d4495c20f7c20211210083343/8263e8

 

Bedankt voor het meekijken. Maar alleen op afstand kijken of de stream 100% is volstaat mijns inziens helaas niet in dit geval. Het is een 'lokaal’ probleem denk ik. Ik hoor graag van je. Fijn weekend.

Reputatie 7

Heel graag gedaan @RJV159 en jij bedankt voor deze heldere terugkoppeling! Super dat je weer nieuw beeldmateriaal met mij deelt, want ook hier is duidelijk het probleem te horen en te zien. Ik heb zojuist het onderzoek weer geopend met de vraag of hier toch verder naar gekeken kan worden. Hopelijk is aan de hand van dit tweede filmpje de boosdoener op te sporen en kan hier een structurele oplossing voor komen. Ik ga dit met alle liefde weer voor je in de gaten houden en kom erop terug, zodra ik een update zie van de technische dienst. 

Reputatie 7

Hi @RJV159, ik heb het onderzoek voor je in de gaten gehouden en zie dat het onderzoek inmiddels al is afgerond! Ik deel graag de uitkomst met je. Dit lijkt op een probleem dat met bandbreedte te maken heeft. Je hebt een maximale bandbreedte, oftewel snelheid en daarin kun je bijvoorbeeld per apparaat rekenen op 8 tot 12 Mbit/s per apparaat. Als je 50 Mbit/s hebt en 10 apparaten aansluit, dan kan dit tot een probleem leiden. Het verzoek van mijn collega is dan ook om uit te sluiten of dit de boosdoener is. Zou jij alle apparaten van het modem willen loskoppelen en enkel de TV Box aangesloten houden? Ik hoor heel graag of jij hiermee een verbetering merkt in het beeld! 😊

 

Dat zullen we zeker proberen zodra de storing zich weer voordoet. Zij hierbij wel opgemerkt dat de TV Box het enige apparaat is die bedraad is aangesloten op de modem. Maar we kunnen proberen alle draadloze verbindingen van de andere devices met de modem hebben te verbreken bij storing,  ik ga ervan uit dat je dit bedoelt.

Reputatie 7

Helemaal top, dankjewel @RJV159! Yes, dat klopt inderdaad. Ik ga natuurlijk duimen dat dit zich niet weer voordoet, maar zo wel dan sta ik hier voor je klaar. Maak er nog een mooie zondagmiddag van!

Hallo, de problemen houden aan. Op 28 dec jl. werd ik gebeld door Chantal, van de technische dienst  die er vrij zeker van was dat het probleem ligt in het feit dat het TV kastje van T-Mobile (nog) geen 4K televisie aan kan. Ze heeft mij enkele tips gegeven mbt HDMI signaal (geen 4K HDMI poort) en de instellingen aan te passen. Beeldinstellingen zou ik moeten wijzigen naar 1920x1080, of 50 Hz of Full SD.

Ik heb de HDMI aansluiting op een andere poort gezet maar ik kan de resolutie instellingen van mijn TV niet wijzigen. Dat doet de TV zelf  aan de hand van het signaal. Staat nu op 1080. Verkoper TV Expert ook gevraagd, hij denkt dat het aan het signaal ligt, en de buffering in het TV Kastje.

Uiteindelijk is het probleem dus nog steeds niet opgelost. Gisteravond weer volle bak ellende. App op tv werkt wel maar blokkerig beeld, dus nauwelijks een alternatief. Wel zag ik in de instellingen van het TV kastje onderstaande mogelijkheden, maar ik heb geen flauw idee wat de juiste instelling moet zijn.

Wat wordt er bedoeld wordt met de HDMI modus en op welke modus hij moet staan? Hij staat nu op standaard maar wat is het verschil met de andere modussen?

Bij Resolution: welke moet ik hebben? Volgens Expert in ieder geval 1080p60 en geen i.

Ik hoor graag m.b.t. de juiste instellingen van het TV kastje.

Mvg RJ Veenstra

 

Reputatie 7

Hi @RJV159, super om te lezen dat jij zo duidelijk telefonisch te woord bent gestaan! Ik had echt gehoopt dat de problemen zich niet meer voordeden. Ik ga je hier heel graag verder mee helpen en hoop dat een andere HDMI-modus de oplossing voor jouw probleem kan zijn. Graag verwijs ik je naar het onderstaande Community artikel:

Ik checkte gelijk weer welke TV Box je hebt en zou je dan ook willen vragen om HDMI-modus 3 te proberen. Als resolutie adviseren wij 1080p50, zou je die eens willen proberen? Ik hoor heel graag of je wat wijzer bent geworden van het bovenstaande artikel en wat deze instellingen voor effect opleveren. Super dat je dit wilt testen. Ik hoor het graag van je!